Gå til innhold

Scanne papir med tekst og kunne redigere i word.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går data og elektronikk og det nermer seg eksamen.

Vi får ikke lov til og bruke internett på eksamen, så må samle mye media før den store dagen.

Vi har fått utdelt en del papir iløpet av året, og jeg har scanner. Men jeg skulle gjerne ha hatt ett program som gjør slik at jeg kan gjøre om fra ett bildet av ett ark med tekst (scannet), til ett normalt tekstdokument. Veit at slike program finnes, men etter en del googling, finner jeg ingen gratis programmer som gjør dette.

Mvh Fyksen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du har skanner, så pleier det å følge med et OCR-program. Jeg har sett at enklere versjoner av Omnipage og Readiris er slik programvare som pleier å følge med skanneren. Sjekk derfor CD-ene som fulgte med skanneren din.

Nederst på linkene til OmniPage og Readiris over, så er det også nevnt noen freeware-alternativer.

Har du Microsoft Office, så ligger Microsoft Office Document Scanning under Microsoft Office-verktøy. Mulig du må kjøre en tilleggsinstallasjon for å få med deg denne modulen. Denne kan du bruke som skannerprogramvare. Hvis du har bildefiler med tekst som du skal kjøre OCR på, kan du også benytte Microsoft Office Document Imaging som ligger samme sted.

Endret av BonzoDog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...