V?rbris Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Har ei maskin der windows xp professional sp3 begynner å skrante. Har ikke recovery-cd til denne men det er lisensnøkkel med, denne er limt på maskinen. Eier også ei annen maskin med windows xp professional sp2. Denne er alt slettet på og harddisker tatt ut midlertidig for senere feilsøk. Kan jeg reinstallere windows xp professional sp 3 på den første maskin uten recovery-cd? Eventuelt kan jeg bruke recovery-cd,en til den gamle maskina med tilhørende lisensnøkkel ( også der er en lisensnøkkel pålimt maskinen. En av "feilene" jeg har fått etterhvert er at autokjør funksjonen på dvd,er er blitt borte, muligens dette også vil gi problemer ved reinstallasjon? Gir i hvertfall problemer ved innlegging av programmer som er på cd og dvd ellers, som f.eks. Nero. Er det noen med gode råd her? Maskinen ble kjøpt i November 2008, brukt ca 6 mnd av en lokal datahandler. I værste fall må jeg kanskje levere maskinen inn til dem? Gjennopprettingsfunksjonen er ikke aktuelt, mine gjennoppretninger blir jevnlig sletet når noe uønsket blir oppdaget på maskinen. Aller helst burde jeg hatt en seperat harddisk med sikkerhetskopi av alt på maskinen, og det burde jeg hatt før disse problemer dukket opp. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 enkleste blir om du kan få lånt deg en windows cd (må være samme service pack), er fullt lovlig og bruke en annen sin cd sålenge du bruker din key. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå