Gå til innhold

sliter i naturfag. har ikke fått de timene jeg har krav på.

Anbefalte innlegg

hei. jeg går på videregående og har naturfag som trekkfag til eksamen, men nå har det seg slik at jeg ikke har fått de timene jeg har krav på og lurde dermed på om jeg kan nekte en eventuell eksamen.

noen stikkord

- mangler 16 timer vi ikke har fått

- lærer kan ikke ordentlig norsk

- lærer feiler på forsøkene som blir jort jør

- læreren kan ikke lære ifra seg.

kan jeg nekte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående de timene veit eg ikkje om det har nokon innverknad, men eg tviler sterkt.

Dei tre andre argumenta dine er bare tull og kan forøvrig sies om veldig mange lærere.

Så nei eg tviler sterkt på at du kan nekte å ta eksamen på det grunnlaget.

Foreslår at du leser pensum så slipper du å bekymre deg.

Lenke til kommentar

Ingen av grunnene dine er klagegrunnlag. Hvis du ikke er forberedt, så er det din skyld. Du kan selvfølgelig ikke nekte eksamen.

At du har en elendig lærer og ikke fått timene du har krav på er synd, men det er forsatt ditt ansvar å lære deg pensum. Pensum i naturfag er også svært enkelt og lite. Det burde ikke være noe problem.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

En bruker så det forgodtbefinnende å gå på person og ikke sak. Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. På bakgrunn av dette forsvant "1" innlegg, samt "5" svar på slettet innlegg. Kommenter og debatter, men på en saklig og skikkelig måte.

Usakligheter opphører her. Ytterligere overtredelse vil medføre reaksjoner i grove tilfeller.

Eventuelle reaksjoner på moderasjon skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Hei, skjønner at det er frusterende med en dårlig lærer. Men dette er noe av de aller fleste av oss går igjennom, fra og med barneskolen og helt frem til universitetet. Var jeg deg ville jeg samlet klassen og gått til rektor eller en eller annen undervisningsinspektør, og med vedkommende i spissen, ville jeg lagt ut en klage dersom det er belegg for det.

Likevel må du huske som flere har nevnt at den som har HOVEDansvaret for å lære seg pensum til eksamen er KUN deg, og ingen andre. Du kan skylde på lærern så mye du vil, men gjennom resten av videregående og (eventuelt) frem til universitetet vil du merke at studiene og fagene blir mer og mer selvstendige og mindre avhengig av en god lærer/professor/foreleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...