Herjar Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) hei! Jeg skulle gjerne sett utboks/sendte elementer/drafts for mine sms. (savner WM litt akkurat her) Noen som kan hjelpe meg med an app. Finner det hverken i den innebygde eller i Handcent.... Noen forslag? Bestilte Desire i går og er kommet hit i denne tråden nå. Mye jeg lurer på og ikke forstår. Men det hjelper vel når jeg får den... Men ser mange skriver om SMS. Er det ikke sånn i Android at meldinger blir lagret som på en vanlig mobil? Jeg følte ikke det ihvertfall. Jeg lastet ned et program som heter Handcent. Når du går inn på programet kommer du automatisk fram til innboksen. Men du slipper det styret at du feks har 20 meldinger fra dama som du må bla forbi for å komme til en annen melding du vil ha tak i. Her blir meldingene lagret i samtaler. Så om du feks har fått 20 meldinger ifra dama, så trenger du ikke bla igjennom melding etter melding for å leite etter den du trenger. Pluss at du kan aktivere pop-up, noe som ikke er vanlig for Desire, dvs at meldinger popper opp på skjermen om feks spiller et spill, så du slipper å gå ut av spillet for å se meldingen. Pluss når du velger å skrive ny melding, kan du hukke meldings teller. Noe som kan være greit å ha for enkelte, denne kan du også tømme etter hver mnd om du føler for det. Ellers er det en mengde med spennende innstillinger, så du kan personalisere dette programet akkurat som du selv vil ha det. Handcent er et must for meg ihvertfall Forøvrig lastet jeg ned et nytt samtale program også, Dialer One. Mye renere et det som følger med, her er det også enkelt å legge til bilde til dine kontakter, og mye annet fun. Jeg trodde også jeg kom til å bo i denne tråden etter jeg fikk telefonen, har aldri hatt en smartphone før, så jeg var/er ganske blank, men etter du har hatt telefonen i et par timer så forklarer det meste seg selv, jeg starter alltid med å gå igjennom innstilling menyene når jeg få ny telefon, har reddet meg for maange spørsmål Endret 1. juni 2010 av Herjar Lenke til kommentar
Kikkirikki Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Noen som har et treningsprogram som slår ut "Freerunner"? "Freerunner" er jo genielt, men jeg lurte på om det finnes noe liknende, om ikke bedre? Har ikke testet Frerunner, og finner det heller ikke i maredet (?!?). Har selv testet ut en del forskjellige andre treningsprogrammer, og mitt valg har falt på RunKeeper. Dette var det mest nøyaktige programmet (med tanke på gps), og jeg liker web-løsningen veldig godt. De andre jeg har testet er Endomondo, Sportypal, Cardiotrainer og MyTracks. Mitt tips er å prøve alle selv, og gjerne flere samtidig. Det går fint å kjøre flere programmer samtidig i bakgrunnen. Mitt valg falt som sagt på RunKeeper, da dette viste mest nøyaktig på gps-målinger. Dette gjelder både lengde og høydemåling. Slev bruker jeg det primært til sykling. Haha må si jeg dreit meg ut der ja! Mente selfølgelig RunKeeper, ikke freerunner . uuups. Men da blir det nok runkeeper jeg kommer til å bruke, er faktisk storføyd med programmet så langt! takker for svaret ditt ja Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hvis du digger GPS, men egentlig kan veien dit du skal, bør du sjekke ut Waze. Her blir veiene til mens vi kjører. Tilsammen blir det et duganes navigasjonssystem etterhvert. :-) Inspirerende hobby er det ihvertfall. hehe, har blitt litt hekta på dette jeg også. Artig og spennende navi. Kan bli virkelig bra, hvi det er mange som legger ned lit jobb....jo fler jo bedre:) Lenke til kommentar
Herjar Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hadde det vært mulighet for de som har hatt telefonen et par uker til å lage topp 5 liste over programmer de har på telefonen sin. Eller bare skrive om så mange programmer du bare orker Vil bli mye enklere å se om det er noe spennende der ute. CoPilot Live: Så langt må jeg si det er et veldig nøyaktig GPS program, her vises det faktisk når bilen svinger, og ikke 5 sekunder etter du har tatt en sving. Enkle forklaringer og tegn. SystemPanel: Et task manager program der du har, task killer, info om alle programmer du har på telefonen. Du kan se CPU, Memory Usage, Storage for hvert enkelt program, og for hele telefonen. Installere / uinstaillere programmer, og mye mer som jeg ikke har satt meg inn i, men til nå har dette programmet vært et must. Runkeeper: Veldig bra treningsprogram, der du kan velge i en mengde treningsaktiviteter. Det er veldig nøyaktig GPS måling på dette følte jeg, som er veldig greit å se hvor du jogger feks, så er det også fint å se tilbake på treninga di, der du kan se nøyaktig hvor du feks jogget, du kan se hvor mye kalorier du har forbrent, hvor langt du har jogget, hvor lenge du jogget, gjennomsnitts farten din og mer. tv.nu: veldig grei tv-guide. Den beste jeg har prøvd til nå. Handcent: Veldig fint SMS program, dette kan du personalisere akkurat slik du ønsker det, at meldinger skal lagres i samtaler isteden for enkel sms, du kan lage hurtigtast for ny sms, få pop-up når du får sms, så du slipper å gå ut av spillet feks, for å lese meldingen. Dialer One: Mye renere et det som følger med, her er det også enkelt å legge til bilde til dine kontakter, og kontaktlista blir mye mer leselig. Her kan du justere farger og utseende akkurat som du vil. Endret 1. juni 2010 av Herjar 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Handcent SMS: Forklart allerede Solitaire: Jepp, det er den klassiske Windows-kabalen + 4 andre kabaler jeg ikke har prøvd å lære meg. Sitter ofte på toget en halvtimes tid, da er det kjekt å ha noe å drive med som ikke lager masse bråk og lyd. Tone Picker: Adgang til alle volumkontroller på en skjerm. Ringevolum, sms-volum, media volum, alarm volum m.fl. Kan også velge default ringetone og sms-lyd direkte herfra Netcounter: Kjapp oversikt over mobilnett/wi-fi bruk totalt, idag, siste 7 dager eller siste måned. Kan vise trendkurver også Dolphin: Bra og lettbrukt nettleser, kommer vel fra linuxmiljøet. Tar en ekstra. Meridian: Veldig grei video/musikkspiller med masse funksjoner og en halvskjerms-app. Lager ikke hakking på min Hero. Endret 1. juni 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 2G 3G on/off Rett og slett bare en snarvei til Mobile Network Settings Veldig bra i froyo, mtp at det er der man skrur av/på datatrafikk Lamppu LED lykt med widget til Nexus One LogMeIn LogMeIn til andoid? Handcent SMS Se lengre oppe Quick Boot Trenger root, men en utrolig kjapp måre å boote inn i recovery/bootloader eller reboote. Kunne skrevet mange fler 3G watchdog Music Sleep PhoneMyPC SMS backup & Restore Ebuddy bare for å nevne noen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 aTrackDog Lager en liste over alle installerte programmer som har fått update på market. Kan installere updates rett herfra. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Bruker AppBrain til deg jeg Kan bare logge inn på PC'n, finne programmene jeg vil ha, trykke på "install", så kommer det opp på telefonen Lenke til kommentar
Herjar Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Er ikke et must med 5 programmer. Bare skriv om så mange programmer du bare orker Glemte kanskje det viktigste Spotify Trenger vel ikke skrive noe om dette, men kan ihvertfall skrive at jeg sparer mye plass på telefonen med Spotify Endret 1. juni 2010 av Herjar Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Takk for at tråden har svingt inn på riktig spor igjen! Håper den holder seg her. 1. Dropbox : Ha alle dokumenter Synkronisert og live på telefonen, reddet meg sist i går når jeg måtte finne et referat mens jeg satt i et møte, å ellers reddet meg titt og ofte... 2. iMobster - Dette spillet bruker jeg irriterende mye tid på, sjekker spillet oftere en jeg sjekker mailen... Legg meg til : Mob Code : Q3KDFC (level 35) 3. Handcent SMS : Ikke på topp for jeg er ikke 101% fortrolig med layout, heldigvis har den liggende tastatur... 4. CalWidget : vakker og effektiv bruk av plass for en kalender widget, bruker den i 2x4 5. RunKeeper : Fortsatt litt redusert på Androidplatformen, men min favoritt trenings-app i over 1år (iPhone) 6. Spotify : halo Lenke til kommentar
LeChock Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 2G 3G on/off Rett og slett bare en snarvei til Mobile Network Settings Veldig bra i froyo, mtp at det er der man skrur av/på datatrafikk Lamppu LED lykt med widget til Nexus One LogMeIn LogMeIn til andoid? Handcent SMS Se lengre oppe Quick Boot Trenger root, men en utrolig kjapp måre å boote inn i recovery/bootloader eller reboote. Kunne skrevet mange fler 3G watchdog Music Sleep PhoneMyPC SMS backup & Restore Ebuddy bare for å nevne noen Har logmein kommet til android? Hvor laster man dette ned? Og phonemypc? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 http://www.appbrain.com/search?q=logmein Logmein er lukket beta Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 HTC har laget egen "widget" for å slå av/på mobilnett, wi-fi, gps, bluetooth med en enkel bryter man kan legge på desktop. Så jeg har en liten rad med av/på ikoner for dette. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 http://www.appbrain.com/search?q=logmein Logmein er lukket beta Er bare å laste ned apk-filen fra xda. Har prøvd det ut og det fungerer kjempebra. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Kan du gi meg en link til nyeste versjon? Den jeg har nå er utdatert og funker derfor ikke Lenke til kommentar
Swome Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Leter etter link til den nyeste eg også.. Har bare prøvd den første. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Tips til dem som i likhet med meg irriterer seg over at Desires Bookmaks-widget ikke lar deg sortere bokmerkene: BookmarkSB (i Market: Bookmark Sort and Backup) Noen som vet om en app som lar deg sortere innholdet i en mappe? Har opprettet en etter hvert omfangsrik mappe med forskjellige søkefunksjoner - Wapedia, Google Books, Bokmålsordboka etc - altså både apps og internett-bokmerker. I dag sorteres mappeinnholdet bare etter tidspunktet når noe ble lagt i mappen.Det finnes programmer (f. eks. Apps Organizer) som løser dette problemet så lenge man bare vil ha apps i en mappe, men jeg ønsker å sortere i en mappe med blandet innhold. Har også forsøkt å finne ut hvor selve mappen ligger i Android-systemet, slik at jeg kan gå inn og flytte rundt på dem selv "fra innsiden" - men finner ikke ut av dette og lurer på om dette i det hele tatt er mulig uten root. Edit: Rettskrivning Endret 2. juni 2010 av SvartUtenSukker Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg digger Dolphin HD nettleseren, men er mulig å skru av "mobil view" av nettsider? Dinside f.eks, kommer ikke vanlige siden, men en krympet. Det er sikkert kjekt da man er på edge og sånn, men på 3G og Wlan, vil jeg gjerne ha hele siden i sin helhet =) Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Menu -> More -> Settings -> User Agent [Desktop] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå