Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Finnes det et chatteprogram som:

- er stabilt

- kjører fint i bakgrunnen

- støtter MSN, Facebook og gjerne Gtalk

- kan være pålogget disse samtidig som man er pålogget andre steder

?

dette med å være pålogget flere stedet på en gang er det ikke så mange som klarer pr. dags dato pga. noe protokoll styr som Live messenger har men ikke andre klienter.

 

MSN Talk er det eneste programmet jeg har testet som klarer å være logget på flere steder samtidig og fungerer bra!

Liker UI`et og ser bra ut. Jeg har Msn talk liggende i bakgrunnen hele tiden pålogget, og ikke hatt noe problemer.

MEN, støtter ikke facebook og gtalk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får nesten ikke ned noen applikasjoner fra markedet. I alle fall ikke de jeg vil ha... :wee:

 

Kan dette ha noe med at jeg ikke har huket av "muliggjør nedlastning og innstallering av applikasjoner med ukjent utgiver" (ikke helt slik det stod, men det der var essensen i det) i innstilligene for Sony Ericsson Xperia X10?

 

Skulle gjerne har lastet ned DeciBel, men finner den ikke på Android market via telefonen og heller ikke ved hjelp av Barcode Scanneren.

 

EDIT: Ingen ting med det jeg skrev her å gjøre. :(

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Finnes det et chatteprogram som:

- er stabilt

- kjører fint i bakgrunnen

- støtter MSN, Facebook og gjerne Gtalk

- kan være pålogget disse samtidig som man er pålogget andre steder

?

 

Jeg bruker ebuddy, men kan godt hende det finnes noen bedre der ute. Men den støtter ihvertfall msn, facebook, gtalk + +

Og kjører i bakgrunnen ja :)

Lenke til kommentar

En fin tråd som har blitt rasert, men her er mine beste apps:

 

Programmer

Gulesider - lar deg søke opp og lagre rett i telefonlista fra treff du får.

Tube Downloader - last ned youtubefilmer

Picasa Tool - Picasaalbum rett på telefonen

Here I am - send posisjonen din som mail / sms. Linken åpner seg i google maps

 

Widgets

Beautiful widgets - Stille / vibrer widgets som ser bedre ut enn de "alle" bruker

Calwidget - kalender på startskjermen, utrolig mange tilpasninger

Gmail undread count - Ser ut som vanlig gmailsnarvei, men lite felt der du ser antal uleste mail

Varsel fra yr - mange muligheter for tilpasning og ser bedre ut enn 4x1 standardwidget

Lenke til kommentar

Finnes det et chatteprogram som:

- er stabilt

- kjører fint i bakgrunnen

- støtter MSN, Facebook og gjerne Gtalk

- kan være pålogget disse samtidig som man er pålogget andre steder

?

dette med å være pålogget flere stedet på en gang er det ikke så mange som klarer pr. dags dato pga. noe protokoll styr som Live messenger har men ikke andre klienter.

 

MSN Talk er det eneste programmet jeg har testet som klarer å være logget på flere steder samtidig og fungerer bra!

Liker UI`et og ser bra ut. Jeg har Msn talk liggende i bakgrunnen hele tiden pålogget, og ikke hatt noe problemer.

MEN, støtter ikke facebook og gtalk...

 

eBuddy...ligger gratis på markedet.

Lenke til kommentar

 

En får stemme ved å legge inn de tilleggene en blir bedt om, men dette er totalt bortkastet da det ikke er lagt inn stemmer, men det leses opp fra teksten som står i programmet. Høres helt forferdelig ut og en klarer seg bedre uten.

 

Snålt at du disser et program som vitterlig førte deg til hytta, slik du meldte noen timer tidligere...hehe.

 

Forklaringen din på hvordan man for snakkedame på den modifiserte Navi-utgaven av Google Maps er ikke lett å forstå. Man blir bare bedt om å laste ned tillegg hvis man har satt engelsk språk som standard på telefonen (Settings - Language & Keyboard - Select locale -

English på min Desire, som nå endelig er kvitt de ufattelig slurvete norske oversettelsene). Da kan man glede seg over dama som riktignok ikke kan uttale norske gatenavn.

 

Hadde det ikke vært for min forkjærlighet for appz, ville jeg nok ha brukt denne modifiserte Google Maps-versjonen i stedet for et dyrt og dedikert navi-program. Så lenge man ikke er pizzakjører, trenger man det veldig sjelden; det er i alle fall min erfaring. Eneste problem er muligens kvaliteten på kartene.

 

Noen få tester kan tyde på at Googles kart er enda mer unøyaktige mht f.eks. forskjellen på gangveier og kjørbare veier, enn de etablerte kartleverandørene. Vet noen om Google lager sine norske kartdata fra grunnen av, eller om de kjøper hos noen av de store (Navtec etc.)?

 

Google Maps bruker mange kartleverandører, i Europa er det vel stort sett Tele Atlas. Dette kan du se ved å gå inn på Google Maps på din PC. Du vil da se følgende (i Norge) nede i høyre hjørne: ©2010 Google - Kartdata ©2010 Tele Atlas

 

Går du inn på Meny på din mobil når du har Kart (Maps) oppe kan du gå til >More >Terms, Privacy & Notices >Legal Notices. Der får du listet opp alle kartleverandører (alfabetisk) som Google bruker.

 

En ting er at det er vanskelig å forstå snakkedama på Google Navi, det som er verre er at hun som regel kvitrer retningsbeskrivelsen midt i krysset, noen ganger også etter du har passert avkjøringen, og noen ganger ikke i det hele tatt.

Derimot er min erfaring sålangt er at retningsangivelser på skjermen og kartet i seg selv er omtrent på høyde med betal-navigasjon.

Har vurdert å betale for Navigon, men greier meg foreløpig med Google Navi sålenge jeg har en god mobilholder og kan følge med på skjermen mens jeg kjører.

 

Forøvrig har jeg mye moro med Waze, men det er jo ikke akkurat navigasjon enda... ;-)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en Desire og lurer på et par ting:

 

- Finnes det en app som lar deg lagre en webside slik at man kan lese den når som helst selv om man ikke er på nett?

 

- Er det mulig å låse telefonen mens man prater slik at man ikke kommer bort i skjermen og slutter samtalen ufrivillig?

 

- Også jeg sliter med å få wifi tilkobling på Rygge flyplassen. Signal styrken er bra og det ser ut som jeg er tilkoblet men jeg får ikke komme meg noen sted. Dette har skjedd 4 ganger.. :(

 

Ellers er det bare å takke for mange flotte tips!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...