Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter et GPSprogram som fungerer slik de fleste GPSene fungerte før. Altså uten kart, man bare plotter inn kart-referanse/koordinater og den peker ut retningen.

Hadde også vært greit inn den kunne regnet ut fart og høyde og litt sån, men det er ikke så viktig.

 

 

Skal nå for siste gang på en stund mase om Oruxmaps. Fremgangsmåte i grove trekk for å få det (jeg tror) du ønsker:

 

Last ned et kart over området du trenger.

Lag et "Waypoint" med cachens koordinater og merk det som Geocache.

Last inn cachen på kartet.

Velg "Cache!"

Da får du opp en pil som alltid peker mot målet på kartet.

 

Programmet kan selvsagt også registrere data om turen du tilbakelegger, statistikk etc.

 

Om du absolutt ikke vil ha kart, kan du unnlate å laste ned noe kart, bruke onlinekart til å lage cachen med, og deretter velge et onlinekart uten dekning i ditt område for å vise cachen på. Burde fungere selv om du foretrekker å være offline i skogen.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal nå for siste gang på en stund mase om Oruxmaps. Fremgangsmåte i grove trekk for å få det (jeg tror) du ønsker:

 

Last ned et kart over området du trenger.

Lag et "Waypoint" med cachens koordinater og merk det som Geocache.

Last inn cachen på kartet.

Velg "Cache!"

Da får du opp en pil som alltid peker mot målet på kartet.

 

Programmet kan selvsagt også registrere data om turen du tilbakelegger, statistikk etc.

 

Om du absolutt ikke vil ha kart, kan du unnlate å laste ned noe kart, bruke onlinekart til å lage cachen med, og deretter velge et onlinekart uten dekning i ditt område for å vise cachen på. Burde fungere selv om du foretrekker å være offline i skogen.

Ser ut til og være et bra program. Har ikke testet hele programmet, men i første øyekast ser det ikke ut til og støtte UTM.

Men GPS Status fungerer slik jeg ville.

Lenke til kommentar

 

En får stemme ved å legge inn de tilleggene en blir bedt om, men dette er totalt bortkastet da det ikke er lagt inn stemmer, men det leses opp fra teksten som står i programmet. Høres helt forferdelig ut og en klarer seg bedre uten.

 

Snålt at du disser et program som vitterlig førte deg til hytta, slik du meldte noen timer tidligere...hehe.

 

Forklaringen din på hvordan man for snakkedame på den modifiserte Navi-utgaven av Google Maps er ikke lett å forstå. Man blir bare bedt om å laste ned tillegg hvis man har satt engelsk språk som standard på telefonen (Settings - Language & Keyboard - Select locale -

English på min Desire, som nå endelig er kvitt de ufattelig slurvete norske oversettelsene). Da kan man glede seg over dama som riktignok ikke kan uttale norske gatenavn.

 

Hadde det ikke vært for min forkjærlighet for appz, ville jeg nok ha brukt denne modifiserte Google Maps-versjonen i stedet for et dyrt og dedikert navi-program. Så lenge man ikke er pizzakjører, trenger man det veldig sjelden; det er i alle fall min erfaring. Eneste problem er muligens kvaliteten på kartene.

 

Noen få tester kan tyde på at Googles kart er enda mer unøyaktige mht f.eks. forskjellen på gangveier og kjørbare veier, enn de etablerte kartleverandørene. Vet noen om Google lager sine norske kartdata fra grunnen av, eller om de kjøper hos noen av de store (Navtec etc.)?

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

 

Ser ut til og være et bra program. Har ikke testet hele programmet, men i første øyekast ser det ikke ut til og støtte UTM.

Men GPS Status fungerer slik jeg ville.

 

 

Klikk

 

Du kan også besøke hjemmesidene til utvikleren og be ham ta med et valg for å gi inn UTM-nett-koordinater direkte. Han er veldig kjapp og lydhør for forbedringer.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

En fullstendig rasert tråd hvor folk som har lært seg å bygge kinderegg uten tegninger, får fritt spillerom og maser og spør om alt mulig. Noterer meg for eksempel jekla mange innlegg hvor imbesiller skal ha hjelp til helt grunnleggende ting med mobilen som for eksempel å synkronisere med google.. er det mulig?!! Read The Fucking Manual!!

Når det er sagt skal jeg prøve å spore inn igjen og komme med noe mer matnyttig enn kjefting.

 

Noen er kanskje nevnt før, men skit au.

 

Fring - Fikk i dag videosamtaler :)

 

Bar Control - Legger apps opp på statuslinjen, feks apps du "multitasker" mye med, Fring for mitt vedkommende.

 

AppBrain Market Sync - En mulighet til å browse apps på PC og "installere" derfra istedenfor å måtte sitte og lete inne i Market. Noe redusert utvalg, men nesten kjemisk fritt for søppelapps.

 

Quick Settings - Uvurderlig for meg. Raskt tilgjengelige basisinstillinger og lett tilpasselig.

 

Sim checker Lite - Gir deg nummeret til den som stjeler telefonen din dersom du er uheldig.

 

Flytider - For oss som er mye ute og reiser.

aCurrency - valutakalkulator

 

Og til slutt til dere som i likhet med meg har skjønt at Opera leverer den desidert beste nettleseren til Android for øyeblikket (jeg har testet en haug; Steel, Dolphin etc), dere trenger en av disse aplikasjonene:

Make it Default Browser / Operabridge - De gjør Opera til default browser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En får stemme ved å legge inn de tilleggene en blir bedt om, men dette er totalt bortkastet da det ikke er lagt inn stemmer, men det leses opp fra teksten som står i programmet. Høres helt forferdelig ut og en klarer seg bedre uten.

 

Snålt at du disser et program som vitterlig førte deg til hytta, slik du meldte noen timer tidligere...hehe.

 

Forklaringen din på hvordan man for snakkedame på den modifiserte Navi-utgaven av Google Maps er ikke lett å forstå. Man blir bare bedt om å laste ned tillegg hvis man har satt engelsk språk som standard på telefonen (Settings - Language & Keyboard - Select locale -

English på min Desire, som nå endelig er kvitt de ufattelig slurvete norske oversettelsene). Da kan man glede seg over dama som riktignok ikke kan uttale norske gatenavn.

 

Hadde det ikke vært for min forkjærlighet for appz, ville jeg nok ha brukt denne modifiserte Google Maps-versjonen i stedet for et dyrt og dedikert navi-program. Så lenge man ikke er pizzakjører, trenger man det veldig sjelden; det er i alle fall min erfaring. Eneste problem er muligens kvaliteten på kartene.

 

Noen få tester kan tyde på at Googles kart er enda mer unøyaktige mht f.eks. forskjellen på gangveier og kjørbare veier, enn de etablerte kartleverandørene. Vet noen om Google lager sine norske kartdata fra grunnen av, eller om de kjøper hos noen av de store (Navtec etc.)?

 

Google Maps bruker mange kartleverandører, i Europa er det vel stort sett Tele Atlas. Dette kan du se ved å gå inn på Google Maps på din PC. Du vil da se følgende (i Norge) nede i høyre hjørne: ©2010 Google - Kartdata ©2010 Tele Atlas

 

Går du inn på Meny på din mobil når du har Kart (Maps) oppe kan du gå til >More >Terms, Privacy & Notices >Legal Notices. Der får du listet opp alle kartleverandører (alfabetisk) som Google bruker.

Lenke til kommentar

 

 

Og til slutt til dere som i likhet med meg har skjønt at Opera leverer den desidert beste nettleseren til Android for øyeblikket (jeg har testet en haug; Steel, Dolphin etc), dere trenger en av disse aplikasjonene:

Make it Default Browser / Operabridge - De gjør Opera til default browser.

 

Hvilken versjon av Opera er du refererer til?

Lenke til kommentar
Og til slutt til dere som i likhet med meg har skjønt at Opera leverer den desidert beste nettleseren til Android for øyeblikket (jeg har testet en haug; Steel, Dolphin etc), dere trenger en av disse aplikasjonene:

Make it Default Browser / Operabridge - De gjør Opera til default browser.

Jeg liker Opera, men eneste grunnen til at jeg ikke bruker den er at scrollingen er elendig. I Dolphin, og den standardbrowserern snapper den til teksten når du scroller, slik at du kan fortsette å lese, uten at siden blir forflyttet i x-retningen. Kan være meg, men jeg får det hvertfall ikke til i Opera.

 

Bruker Dolphin HD nå.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det finnes noen flere widgeter til meldingssystemet, enn den ene som allerede ligger der

 

selv om jeg bruker Handcent synes jeg det er greit å ha meldingen i en widget på et av skrivebordene. for da kan jeg kjapt bla i de siste meldingene.

Endret av Blackster
Lenke til kommentar

MEGET good news folkens!

Til alle(?) dere som savner å kunne være pålogget på msn på pcen samtidig som du er logget på på mobilen:

Programmet "MSN Talk" kom for 1 minutt siden ut med oppdatering som gjør dette mulig!

 

Tester det nå, og virker suverent! Det du skriver på dataen viser og på mobilen, og omvendt! Perfekt!

 

:love::new_woot:

 

Meebo også.

 

Går fint ann med e-buddy også.

 

Nimbuzz har jo hatt dette lenge :S

 

e-buddy koblet fra msn når jeg koblet på PCen. Dette var via meebo account, har du koblet til "direkte"?

Lenke til kommentar

App som er god til å føre kjørebok for firma.?

 

Må kunne eksportere til exel eller mail..

Må kunne føre i km ikke miles...

Trenger ikke nødvendigvis å logge med GPS...

 

Kanskje det finnes en komplett app som tar både tidsbruk og kjøring.?

 

(Til å føre tid bruker jeg Android TimeCard , fungerer bra og har en liten widget for å starte pause og stoppe tidtakingen.)

http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/android-time-card-free_gcnh.html

Lenke til kommentar

Finnes det en applikasjon jeg kan laste ned for å bestemme hvilke prgroammer jeg skal gi nettilgang? Et program hvor jeg kan merke av for de programmene jeg ønsker skal ha tilgang til nettet.

 

Har ikke noe fastpris på datatrafikken og kunne tenkt meg å deaktivert nettilgangen til en del program, samtidig som jeg ønsker at f.eks. Gule Sider skal ha tilgang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...