Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter et GPSprogram som fungerer slik de fleste GPSene fungerte før. Altså uten kart, man bare plotter inn kart-referanse/koordinater og den peker ut retningen.

Hadde også vært greit inn den kunne regnet ut fart og høyde og litt sån, men det er ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MEGET good news folkens!

Til alle(?) dere som savner å kunne være pålogget på msn på pcen samtidig som du er logget på på mobilen:

Programmet "MSN Talk" kom for 1 minutt siden ut med oppdatering som gjør dette mulig!

 

Tester det nå, og virker suverent! Det du skriver på dataen viser og på mobilen, og omvendt! Perfekt!

 

:love::new_woot:

 

Meebo også.

 

Går fint ann med e-buddy også.

 

Nimbuzz har jo hatt dette lenge :S

 

Har dere testet dette? Jeg prøvde på ny med Nimbuzz, og det funka dårlig....

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er ute etter et GPSprogram som fungerer slik de fleste GPSene fungerte før. Altså uten kart, man bare plotter inn kart-referanse/koordinater og den peker ut retningen.

Hadde også vært greit inn den kunne regnet ut fart og høyde og litt sån, men det er ikke så viktig.

 

GeOrg kan brukes på den måten, uten kart. Du har da kompass og pil, avstand til målet, ca høyde og din og målets koordinater.

En av de apps jeg har kjøpt men enda ikke testet.

 

http://android.ranitos.de/about/

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er ute etter et GPSprogram som fungerer slik de fleste GPSene fungerte før. Altså uten kart, man bare plotter inn kart-referanse/koordinater og den peker ut retningen.

Hadde også vært greit inn den kunne regnet ut fart og høyde og litt sån, men det er ikke så viktig.

 

GeOrg kan brukes på den måten, uten kart. Du har da kompass og pil, avstand til målet, ca høyde og din og målets koordinater.

En av de apps jeg har kjøpt men enda ikke testet.

 

http://android.ranitos.de/about/

Kan du si ifra når du har testet det. Er litt opptatt av at jeg kan skrive inn kartreferanser etter UTM standarden, som brukes på f.eks. de norske topografiske kartene i målestokk 1 : 50 000.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er ute etter et GPSprogram som fungerer slik de fleste GPSene fungerte før. Altså uten kart, man bare plotter inn kart-referanse/koordinater og den peker ut retningen.

Hadde også vært greit inn den kunne regnet ut fart og høyde og litt sån, men det er ikke så viktig.

GPS Status har en form for Radar (i menyen) som muligens kan brukes til noe slikt (har helt ærlig aldri helt skjønt hvordan denne skal brukes).

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er ute etter et GPSprogram som fungerer slik de fleste GPSene fungerte før. Altså uten kart, man bare plotter inn kart-referanse/koordinater og den peker ut retningen.

Hadde også vært greit inn den kunne regnet ut fart og høyde og litt sån, men det er ikke så viktig.

GPS Status har en form for Radar (i menyen) som muligens kan brukes til noe slikt (har helt ærlig aldri helt skjønt hvordan denne skal brukes).

Det ser ut til og fungere. Kan jo bruke UTM standarden også:-)

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er ute etter et GPSprogram som fungerer slik de fleste GPSene fungerte før. Altså uten kart, man bare plotter inn kart-referanse/koordinater og den peker ut retningen.

Hadde også vært greit inn den kunne regnet ut fart og høyde og litt sån, men det er ikke så viktig.

GPS Status har en form for Radar (i menyen) som muligens kan brukes til noe slikt (har helt ærlig aldri helt skjønt hvordan denne skal brukes).

Det ser ut til og fungere. Kan jo bruke UTM standarden også:-)

Tusen takk.

 

 

Kan ikke se at GPS Status kan brukes til det du spurte om. Den viser jo bare din posisjon, du kan jo ikke selv plotte inn kartreferanser/mål og den så peker ut retningen til målet?

Lenke til kommentar

MEGET good news folkens!

Til alle(?) dere som savner å kunne være pålogget på msn på pcen samtidig som du er logget på på mobilen:

Programmet "MSN Talk" kom for 1 minutt siden ut med oppdatering som gjør dette mulig!

 

Tester det nå, og virker suverent! Det du skriver på dataen viser og på mobilen, og omvendt! Perfekt!

 

:love::new_woot:

 

Meebo også.

 

Går fint ann med e-buddy også.

 

Nimbuzz har jo hatt dette lenge :S

 

Har dere testet dette? Jeg prøvde på ny med Nimbuzz, og det funka dårlig....

 

 

Tester det litt nå.

 

Virker ikke heeeelt som msn gjør da, men det funker forsåvidt.

 

De meldingene jeg skriver selv på pcen kommer ikke opp på telefon, og hvis noen svarer meg på meldinger på pcen så kommer heller ikke de opp på telefon.

Meldinger jeg skriver på telefon kommer ikke på pcen.

 

Kompisen min ser alt jeg skriver da, og jeg får alle svarene hans på riktig sted.

 

Hvis jeg lukker vinduet på pcen og han skriver til meg så får jeg svaret på pcen og ikke mobilen..

Hvis jeg logger av på pcen etter å ha sendt han en melding så fikk jeg ikke noen melding på mobilen...

 

Neeei skeptisk, kanke bruke det her :p

 

 

EDIT: Logga ut og inn et par ganger og nå funker det plutselig.. Snålt.

Endret av nemo81
Lenke til kommentar

MEGET good news folkens!

Til alle(?) dere som savner å kunne være pålogget på msn på pcen samtidig som du er logget på på mobilen:

Programmet "MSN Talk" kom for 1 minutt siden ut med oppdatering som gjør dette mulig!

 

Tester det nå, og virker suverent! Det du skriver på dataen viser og på mobilen, og omvendt! Perfekt!

 

:love::new_woot:

 

Meebo også.

 

Går fint ann med e-buddy også.

 

Nimbuzz har jo hatt dette lenge :S

 

Har dere testet dette? Jeg prøvde på ny med Nimbuzz, og det funka dårlig....

 

 

Tester det litt nå.

 

Virker ikke heeeelt som msn gjør da, men det funker forsåvidt.

 

De meldingene jeg skriver selv på pcen kommer ikke opp på telefon, og hvis noen svarer meg på meldinger på pcen så kommer heller ikke de opp på telefon.

Meldinger jeg skriver på telefon kommer ikke på pcen.

 

Kompisen min ser alt jeg skriver da, og jeg får alle svarene hans på riktig sted.

 

Hvis jeg lukker vinduet på pcen og han skriver til meg så får jeg svaret på pcen og ikke mobilen..

Hvis jeg logger av på pcen etter å ha sendt han en melding så fikk jeg ikke noen melding på mobilen...

 

Neeei skeptisk, kanke bruke det her :p

 

 

EDIT: Logga ut og inn et par ganger og nå funker det plutselig.. Snålt.

 

Prøv msn talk! :) fungerer utmerket!

Lenke til kommentar

Får å få tak i paid apps er det da enklest å bruke et amerikansk/britisk simkort. Kan de skje noen komplikasjoner med det, eller er det idiot sikkert?

 

Idiotsikkert så langt.... :!: Du må også registrere kortopplysninger og lage deg en konto på Google Checkout...

Da er det bare å kjøre på....

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er ute etter et GPSprogram som fungerer slik de fleste GPSene fungerte før. Altså uten kart, man bare plotter inn kart-referanse/koordinater og den peker ut retningen.

Hadde også vært greit inn den kunne regnet ut fart og høyde og litt sån, men det er ikke så viktig.

GPS Status har en form for Radar (i menyen) som muligens kan brukes til noe slikt (har helt ærlig aldri helt skjønt hvordan denne skal brukes).

Det ser ut til og fungere. Kan jo bruke UTM standarden også:-)

Tusen takk.

 

 

Kan ikke se at GPS Status kan brukes til det du spurte om. Den viser jo bare din posisjon, du kan jo ikke selv plotte inn kartreferanser/mål og den så peker ut retningen til målet?

Skifter til UTM ved å gå inn i "Settings" under "Units" og de først valget "Location format and datu...)

 

Jeg fikk det nå til. Når du er inne i Radar trykker du på meny og trykker på "Edit target" her er det bare og legge in koordinater målet dukker da opp som en prikk (Med et navn/klokkeslett etter va man lagrer det som) på "radaren". Det peker ikke en pil dit du skal gå, men prikken fungerer på samme måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...