Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Edit: Ser det er mange forslag om Rmaps her. Bakdelen med denne (ihvertfall sist jeg testet), er at du ikke kan lagre kartet lokalt på telefonen. Du er dermed avhengig av å bruke datatrafikk som kan koste litt på en tur...

Tja, Rmaps kan bruke lokalt lagrede kart, og du kan bruke Mobile Atlas Creator (på PCen) til å generere disse kartene fra diverse onlinetjenester, deriblant Statkarts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får eg installert 2.2 utan å måtte vente på google? Evt. forslag til korleis dette blir gjort?

Hvis du har Nexus One kan du oppgradere ved å følge denne guiden. (Funker ikke hvis du har custom rom (til en forandring), så hvis du har det får du gå tilbake til stock først eller lete på xda etter en som funker med custom rom).

Har du en annen mobil må du nok smøre deg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Heisann :D

Tuuusen takk for alt svar jeg har fått herno. Glimrende!!

 

Mitt neste spørsmål er. Er der en app som kan måle ''fart'' da tenker jeg spesielt på hastighet/farta; knop. (båt!)

 

Er det noen som har noe ? Ty.

Endret av helgeasa
Lenke til kommentar

Heisann :D

Tuuusen takk for alt svar jeg har fått herno. Glimrende!!

 

Mitt neste spørsmål er. Er der en app som kan måle ''fart'' da tenker jeg spesielt på hastighet/farta; knop. (båt!)

 

Er det noen som har noe ? Ty.

 

Lurere jeg også på, siden jeg gjerne vil finne ut hvor fort den går og at jeg ikke går over 10 og 5 knop

Lenke til kommentar

Heisann :D

Tuuusen takk for alt svar jeg har fått herno. Glimrende!!

 

Mitt neste spørsmål er. Er der en app som kan måle ''fart'' da tenker jeg spesielt på hastighet/farta; knop. (båt!)

 

Er det noen som har noe ? Ty.

 

Jeg vil foreslå du tar en titt på "OruxMaps". Det er mest for pre-installerte kart. Det har noe ekstra funksjonalitet i forhold til RMaps, Norgeskart og lignende apps. I OruxMaps kan du også sette den til å måle hastighet i knop. Du kan bruke Mobile Atlas Creator for å lage kart. Det finnes også andre metoder for å lage kart, blant annet for å konvertere fra OziExplorer om du har brukt det noen gang tidligere.

Det er også mulig å laste opp til "MapMyTracks" (live tracking) og til Everytrail.com.

 

Jeg har hatt min Desire i litt over en uke nå og har testet en del kartprogrammer, det er mye bra kartprogrammer til Android, og det ser ut til å være stor utvikling!

Lenke til kommentar

Edit: Ser det er mange forslag om Rmaps her. Bakdelen med denne (ihvertfall sist jeg testet), er at du ikke kan lagre kartet lokalt på telefonen. Du er dermed avhengig av å bruke datatrafikk som kan koste litt på en tur...

Tja, Rmaps kan bruke lokalt lagrede kart, og du kan bruke Mobile Atlas Creator (på PCen) til å generere disse kartene fra diverse onlinetjenester, deriblant Statkarts.

Sist jeg sjekket, så kunne man ikke lagre kartene fra Statens Karverk gjennom dette programmet. Da får man ikke sjøkart som det ble spurt etter her.

 

Merkelig at ikke alle finner dette i Marked. Selv har jeg en Desire som ikke er rootet, og det var ikke noe problem.

 

Edit: This app is no longer in the Android Market

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Edit: Ser det er mange forslag om Rmaps her. Bakdelen med denne (ihvertfall sist jeg testet), er at du ikke kan lagre kartet lokalt på telefonen. Du er dermed avhengig av å bruke datatrafikk som kan koste litt på en tur...

Tja, Rmaps kan bruke lokalt lagrede kart, og du kan bruke Mobile Atlas Creator (på PCen) til å generere disse kartene fra diverse onlinetjenester, deriblant Statkarts.

Sist jeg sjekket, så kunne man ikke lagre kartene fra Statens Karverk gjennom dette programmet. Da får man ikke sjøkart som det ble spurt etter her.

Jeg har selv testet å lage (og lagre) kart med dette programmet, men jeg ser nå at det bare er topo 2 og toporaster 2 som ligger inne som kilder, ikke sjøkartene. Men jeg vil tro at man kan få sjøkartene også, siden det er samme metodikk for å serve dem. Bare snakk om å få dem lagt til, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Heisann :D

Tuuusen takk for alt svar jeg har fått herno. Glimrende!!

 

Mitt neste spørsmål er. Er der en app som kan måle ''fart'' da tenker jeg spesielt på hastighet/farta; knop. (båt!)

 

Er det noen som har noe ? Ty.

 

Jeg vil foreslå du tar en titt på "OruxMaps". Det er mest for pre-installerte kart. Det har noe ekstra funksjonalitet i forhold til RMaps, Norgeskart og lignende apps. I OruxMaps kan du også sette den til å måle hastighet i knop. Du kan bruke Mobile Atlas Creator for å lage kart. Det finnes også andre metoder for å lage kart, blant annet for å konvertere fra OziExplorer om du har brukt det noen gang tidligere.

Det er også mulig å laste opp til "MapMyTracks" (live tracking) og til Everytrail.com.

 

Jeg har hatt min Desire i litt over en uke nå og har testet en del kartprogrammer, det er mye bra kartprogrammer til Android, og det ser ut til å være stor utvikling!

 

Sikkert ikke så dumt det... Skal ta en titt på programmet ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...