Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe en Android-telefon, men lurer på noe. Dere som har tilgang til Market - finnes det noe form for båtnavigasjon? Trenger bare noe helt enkelt, som å vise hvor det er skjær og grunner.

 

 

RMaps gjør det du ønsker. Den lar deg velge mellom haugevis av kart fra forskjellige leverandører, bl.a. sjøkart fra Statkart. Synes den er bedre enn et annet program jeg prøvde (het Norgeskart tror jeg).

Programmet er gratis.

 

:)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en Android-telefon, men lurer på noe. Dere som har tilgang til Market - finnes det noe form for båtnavigasjon? Trenger bare noe helt enkelt, som å vise hvor det er skjær og grunner.

Det finnes en app som heter Norgeskart. På denne kan du laste ned kartene på forhånd når du er på wifi, for så å se dem uten databruk når du er på sjøen. Er en helt enkel kart-app som viser hvor du er, og ikke noe mer. Bruker kartene til Statens kartverk, og du kan se både topografiske landkart og sjøkart. Er langt i fra en perfekt kartapp til navigering, men den vider i det minste terrenget der du er! Programmet er gratis, og om det finnes bedre betalvare kjenner jeg ikke til.

 

Edit: Ser det er mange forslag om Rmaps her. Bakdelen med denne (ihvertfall sist jeg testet), er at du ikke kan lagre kartet lokalt på telefonen. Du er dermed avhengig av å bruke datatrafikk som kan koste litt på en tur...

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

På min gamle Nokia 6300 kunne jeg aktivere "Automatisk Svar" når telefonen var koblet til handsfree i bilen via bluetooth, dvs at "røret" ble "tatt av" automatisk etter noen sekunder. Jeg behøvde derfor ikke røre telefonen for å svare på innkommende anrop. Vet noen om det finnes en app som gir en tilsvarende mulighet på HTC Desire?

Lenke til kommentar

Jeg fant den heller ikke på markedet eller Cyrket.com . Måtte bruke Markedenabler og sette telefonen til Telenor sitt nett (24201)før den dukket opp. (Jeg har Tele2)

 

Prøvde dette, men lurer på om marketenabler kanskje ikke fungerer på X10..

Kan jeg få tak i norgeskart på noen annen måte? :)

Lenke til kommentar

Du må ha root på telefonen for å bruke marketenabler, og det tror jeg ikke du kan få til på X10 ennå.

Du kan jo låne et telenor simkort av noen kansje ?

 

Edit: Jeg henta ut den apk fila jeg tror det er fra telefonen min . Prøv denne linken (skulle det vere et annet program får du si ifra, så prøver jeg igjen :p

Endret av Kasper22
Lenke til kommentar

Får ikke lastet ned noen av de desibel-målerne. Når jeg scanner kodene og søker i market kommer det ingen ting. Ikke tilgjengelig for nordmenn? Drit... :(

 

Evt: Hvordan gjør jeg det? :)

 

Er bare det ene, som heter "deciBel", som er tilgjengelig på det norske markedet. Den får du vel lasted ned? Setter jeg mitt T-Mobil (USA) SIM-kort i telefonen får jeg tilgang til alle.

Lenke til kommentar

Du må ha root på telefonen for å bruke marketenabler, og det tror jeg ikke du kan få til på X10 ennå.

Du kan jo låne et telenor simkort av noen kansje ?

 

Edit: Jeg henta ut den apk fila jeg tror det er fra telefonen min . Prøv denne linken (skulle det vere et annet program får du si ifra, så prøver jeg igjen :p

 

Takker for det :)

 

må er problemet å få installert på telefonen.. Liten guide? :p

Fikk ikke gjort noe med .zip fila på telefonen..

Lenke til kommentar

Får ikke lastet ned noen av de desibel-målerne. Når jeg scanner kodene og søker i market kommer det ingen ting. Ikke tilgjengelig for nordmenn? Drit... :(

 

Evt: Hvordan gjør jeg det? :)

 

Er bare det ene, som heter "deciBel", som er tilgjengelig på det norske markedet. Den får du vel lasted ned? Setter jeg mitt T-Mobil (USA) SIM-kort i telefonen får jeg tilgang til alle.

 

Ser ikke slik ut. =/

 

Bruker en X10. Har det noe å si? Abonnementet er telenor superpluss.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...