Kasper22 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Virker ikke som om noen har forstått problemet egentlig... Han vil synkronisere en 'Annen Kalender', altså en kalender man abbonerer på. Disse kan du ikke synkronisere til telefonen din. Du må i så tilfelle lage en ny egen kalender, og kopiere alle høytidene over til den. Det er en kalender på google calender som heter "norske høytider" Hvis du legger til den og syncer telefonen ,så havner den under kalendere på telefonen. Trenger ikke kopiere noe.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Problemet hans er jo at han ikke en gang klarer å legge til kalenderen norske høytidsdager i google calendar på nett (ut i fra det han skriver.) Det eneste han har gjort er å logge seg inn/registrere seg (usikke rpå hvilken av dem) på calendar.google.com og så sulle rundt der inne i nettleseren på mobilen. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hvorfor ikke bare skrive hvordan man gjør det i stede for å klage...? På PCn * Gå til din googlekalender, trykk Instillinger på Andre kalendre. * Trykk "Bla gjennom interessante kalendere", finn norske høytider og eventuelt andre interessante som sport eller ukenr. På Mobilen * Gå inn på Kalender --> meny --> mer --> kalendere ; huk av for høytider og andre du vil ha. Kan være noe forsinkelser på oppdatering av kalenderen på telefonen før det kommer opp (manuelt oppdater) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Forutsetter dog at han har lagt inn denne google kontoen på telefonen så klart. Men, godt noen endelig forklarte hvordan det skulle gjøres, så får han det slik han ønsker:-) Endret 11. mai 2010 av svortevik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Lykkelige eier av nexus one, men får ikke tilgang til paid apps i markets siden jeg ikke har roota telefonen. Tenkte jeg skulle bestille brukt sim card på ebay, men med alle henvendelser jeg har gjort får jeg til svar at selgers kort ikke er kompatibelt for denne funksjonen/telefonen. Er det noen her på forumet som har bestilt på ebay og fått det til å virke på en htc som kan sende meg linken til selgeren. Hvis jeg rooter telefonen slik at jeg kan lagre programmer på minne kortet, hvordan kopierer jeg innholdet på orginalen over til f.eks et 32Gigs kort. Er det bare copy/paste eller må jeg bruke et program. Ellers hatt telefonen i 2 uker og er kjempefornøyd. 2-3 dagers bruk mellom hver lading avhengig av bruk. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Tenkte å komme med en ny anbefaling til program her nå. SMSBanking Bra bankprogram som går via sms. Gir deg saldo, overføringer og diverse annen informasjon direkte i programmet. Støtter en del forskjellige banker, og er absolutt verdt å prøve seg litt på da det er et supert program. Utvikler er i tillegg rask å svare på spørsmål om programmet, og det tok ikke lange tiden før han fant ut hva jeg hadde gjort feil i starten. Se forøvrig tråden her hvor utvikler hjelper til og svarer på spørsmål. Banker som støttes er så langt: - Skandiabanken - Sparebank 1 (Telemark og Buskerud-Vestfold testet) - DnB NOR - Gjensidige Og virker som om han legger til flere banker etter ønske fra brukerne. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 for alle dere som trener der ute så er ; Cardiotrainer Ett super genialt program for måling av fks lengde på løypa du har løpt. Den måler antall skritt, hastighet og variasjoner i løypa. Du kan velge hvordan du løper, går eller sykler. Inne eller ute! Enda bedre er at du kan løpe mot deg selv på en løype du har løpt tidligere og få opp differanser underveis for hvordan du ligger an, supert for å presse seg selv på en gitt strekning! Programmet snakker konstant (nesten) med deg om hastighet, distanse og tid du har brukt (om du ønsker det). Programmet er enkelt i bruk, men man kan samtidig stille inn enormt mye! Er også en slanke del i programmet som jeg ikke har testet, men om det er like genialt som resten så må det være genialt! Lenke til kommentar
carwin Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Er det noen her på forumet som har bestilt på ebay og fått det til å virke på en htc som kan sende meg linken til selgeren. Jeg har dette kortet. Det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) @Znaky: Prøv dette fra Den store Android-tråden (Gjelder andre mobiler enn Desire også): Sjekk av nettverksbruk på Desire: Gå til telefon og tast *#*#4636#*#*. Du kommer til en app som heter "testing" Velg "Battery History" Sett den øverste nedtrekksmenyen til "Network Usage" Du vil nå se hvilken app som har lastet ned/opp og hvor mye. (trykk på hver enkelt for detaljert info) Er du plaget av unormal rask tømming av batteriet kan samme app kan også brukes til å finne synderen som har mest CPU tid. Geir Hvis du har Android 1.6 eller nyere kan du også gå til Settings -> About phone -> Battery Use for å sjekke hvor mye strøm programmene bruker. @helgeasa: Du sier du har registrert deg på Google Calendar nå, men du har vel logget inn med en google konto på mobilen? Du må logge inn på calendar.google.com med denne kontoen. Jepp. Det har jeg! Men jeg vil ha det som bildet viser, da. Greit og oversiktlig. Fint om noen kunne forklare helt fra starten. Er ikke lett å vite hvordan jeg synkronsierer. Vel. Jeg har gjort som du sier. ; Logget inn på calendar.google.com med mobilen og alt det der.. Men finner ingen videre plass for synkronisering!! kvaslags kalender widget brukar du? Såg veldig bra ut. Endret 11. mai 2010 av KVTL La quoting i spoiler. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 kvaslags kalender widget brukar du? Såg veldig bra ut. Pure calendar Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 @Znaky: Prøv dette fra Den store Android-tråden (Gjelder andre mobiler enn Desire også): Sjekk av nettverksbruk på Desire: Gå til telefon og tast *#*#4636#*#*. Du kommer til en app som heter "testing" Velg "Battery History" Sett den øverste nedtrekksmenyen til "Network Usage" Du vil nå se hvilken app som har lastet ned/opp og hvor mye. (trykk på hver enkelt for detaljert info) Er du plaget av unormal rask tømming av batteriet kan samme app kan også brukes til å finne synderen som har mest CPU tid. Geir Den sier jo ingenting om hvilket program som bruker strøm, står kjørende, og cpubruk, er android systemet som bruker mest, så det hjelper meg ikke. Så den er ikke så bra egentlig. Prøvde også om telefonen-batteri. Var ikke så god den heller. Og hvem er best av ChompSMS og HandcentSMS? Var en tidligere i tråden som sa at det går an å se hvilke program som har brukt masse batteri, jeg vil gjerne vite hvordan. Takk Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 vedrørande paidapps: Er det slik at det alltid kjem eit tillegg på 7kr per apps man kjøper? Ser i nettbanken at de 12kr for appen er reservert, og ein reservasjon på 7kr til... er det tilfellet? evt. er det noko eg kan gjera for å unngå det tilegget? Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Virker ikke som om noen har forstått problemet egentlig... Han vil synkronisere en 'Annen Kalender', altså en kalender man abbonerer på. Disse kan du ikke synkronisere til telefonen din. Du må i så tilfelle lage en ny egen kalender, og kopiere alle høytidene over til den. Det er en kalender på google calender som heter "norske høytider" Hvis du legger til den og syncer telefonen ,så havner den under kalendere på telefonen. Trenger ikke kopiere noe.. Det var nytt for meg. I så fall er det noe nytt, for det har vært problemer med det før. Mulig det bare virker på 1.6 og oppover? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Er det noen her på forumet som har bestilt på ebay og fått det til å virke på en htc som kan sende meg linken til selgeren. Jeg har dette kortet. Det fungerer utmerket. Takker da skal jeg bestille det Lenke til kommentar
gretema Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hvorfor ikke bare skrive hvordan man gjør det i stede for å klage...? På PCn * Gå til din googlekalender, trykk Instillinger på Andre kalendre. * Trykk "Bla gjennom interessante kalendere", finn norske høytider og eventuelt andre interessante som sport eller ukenr. På Mobilen * Gå inn på Kalender --> meny --> mer --> kalendere ; huk av for høytider og andre du vil ha. Kan være noe forsinkelser på oppdatering av kalenderen på telefonen før det kommer opp (manuelt oppdater) Dette hjalp meg også, tusen takk Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Finner det fortsastt ikke ut. Vet ikke hvordan jeg synkroniserer google kontoen min m/email adressen ned på t-lfn. Vil tror jeg har den nyeste android versjonen uansett. Lenke til kommentar
Andylfc Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Er det noen her på forumet som har bestilt på ebay og fått det til å virke på en htc som kan sende meg linken til selgeren. Jeg har dette kortet. Det fungerer utmerket. Takker da skal jeg bestille det Du får det faktisk noen dollars billigere hos denne selgeren! Lenke til kommentar
Swome Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hvordan fungerer det egentlig med simkort fra usa og paid apps? Må man ha det i hver gang man skal kjøpe en app? Hvordan betaler man, google checkout eller funker det med paypal? Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Tenkte å komme med en ny anbefaling til program her nå. SMSBanking Bra bankprogram som går via sms. Gir deg saldo, overføringer og diverse annen informasjon direkte i programmet. Støtter en del forskjellige banker, og er absolutt verdt å prøve seg litt på da det er et supert program. Utvikler er i tillegg rask å svare på spørsmål om programmet, og det tok ikke lange tiden før han fant ut hva jeg hadde gjort feil i starten. Se forøvrig tråden her hvor utvikler hjelper til og svarer på spørsmål. Banker som støttes er så langt: - Skandiabanken - Sparebank 1 (Telemark og Buskerud-Vestfold testet) - DnB NOR - Gjensidige Og virker som om han legger til flere banker etter ønske fra brukerne. Står bare skandiabanken på linken da. Og klarer ikke "stille" den inn til sparebank1 heller. Noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå