Bytex Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Telefonen din skal kunne switche til wi-fi eller mobilnett selv, er den på wi-fi ser du en slags antenne som viser signalstyrken som halvsirkler, er du på mobilnett ser du en H med pil opp/ned over. Den bruker aldri begge samtidig, men har du satt telefonen til å automatisk koble til et definert wi-fi nett vil den switche over når du komme innenfor sonen til dette nettverket. Du finner dette i settings/wi-fi HTC har laget en "HTC widget" som kan legges ut på skrivebordet der du kan slå av/på mobilnett/gps/wi-fi/bluetooth med å trykke på bryteren. Du ser også hva som er aktivt da. Endret 5. mai 2010 av Bytex Lenke til kommentar
LeChock Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg fant endelig et program(ES File Explorer) som har skikkelig støtte for SMB-protokollen, så nå kan jeg browse, kopiere, slette (etc) filer på pc-en min rett fra mobilen. I tillegg har jeg Yxflash, som støtter avi-filer. Problemet: Jeg vil spille av en .avi-fil på min Hero via nettverket. I ES File Explorer kunne jeg ikke velge "Åpne i Yxflash" eller noe lignende, så jeg ser for meg et program som kan mounte en nettverksmappe som en snarvei i minnekortet. Finnes det noe slikt? du vil vell uansett ikke klare å streme en .avi fil fra pcen på Heroèn din... WiFi hastigheten på heroen er vell 12 eller 24mbits? Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Anmeldelse av Trafikanten app: http://www.droidnytt.no/?p=1839 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg fant endelig et program(ES File Explorer) som har skikkelig støtte for SMB-protokollen, så nå kan jeg browse, kopiere, slette (etc) filer på pc-en min rett fra mobilen. I tillegg har jeg Yxflash, som støtter avi-filer. Problemet: Jeg vil spille av en .avi-fil på min Hero via nettverket. I ES File Explorer kunne jeg ikke velge "Åpne i Yxflash" eller noe lignende, så jeg ser for meg et program som kan mounte en nettverksmappe som en snarvei i minnekortet. Finnes det noe slikt? du vil vell uansett ikke klare å streme en .avi fil fra pcen på Heroèn din... WiFi hastigheten på heroen er vell 12 eller 24mbits? burde ikke 12Mbps være nok i lange baner? En fil på 200MegaByte er 1600 Megabit. Filen varer i ca 22 minutter; eller 1320 sekunder. 1600/1320=1.21Mbps Noe slingringsmonn er det jo, men dette burde gå an lett? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 spør igjen: noen som vet hvorfor friendstream/newsstream o.l. ikke oppdaterer seg automatisk, selvom jeg har oppdateringsintervall på 1 time og autosynk er på? er det slik til andre her også? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei! Må nesten ha denne i mine innlegg til min Desire Spillet jeg bruker desidert mest vil være Robo Defense Har rootet slik at jeg fikk kjøpt meg fullversjonen ^^ Ditto! kjøpte det akkurat Andre spill for vil anbefale? noko sniper liknande? Altså trykke på skjermen for å skyte Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvilke nyttige programmer trenger jeg til telefonen ? Som er kjekt å ha..altså. Og er det noen som har noen tips/triks generelt?? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Kjekt å ha: Dropbox, Opera (om du betaler for båndbredden, evt. deler av den, på 3G), Google Goggles, Compass, Twitter, Facebook, Meebo, Google Sky, Trafikanten, Skyfire (kjekt å rote litt med alternative browsere), Shazam, FML, Evernote, Wapedia, 3, Barcode Scanner, Calculator, SNesoid (krever SNES-ROMs), Nesoid (krever NES-ROMs), Android Lightsabre (tøys), GODroid (spill), Trap! (spill), Layar, Foursquare, Flikie Wallpapers. Tips/triks: - Scener (Home > Menu > Scener). Det tok en stund før jeg oppdaget denne featuren. Lar deg definere ulike "themes", f.eks. "Jobb", "Privat" etc, du svitsjer mellom disse for å få separate sett med homescreens. Egne bakgrunner på hver scene, ulike apps ute, etc. - Kanskje ikke tidenes feteste tips, men jeg har skrudd av dynamisk lysstyrke, og kjører med fast lysstyrke veldig lavt (15-20%?). Bra nok bilde, og sparer litt batteri, siden måleren er litt hissig på grøten. - Du kan få tilgang til "paid apps" på Android Market ved å kjøpe et brukt amerikansk SIM-kort på eBay (jeg har bestilt et siden jeg ble tipset om det her på forumet, men har ennå ikke fått det) Ellers har jeg vel ikke så mange tips ... bruk litt tid på å sette opp telefonen slik du vil ha den, med "riktig" plasserte widgets etc. Det lønner seg fort, siden det gir deg en skreddersydd brukeropplevelse. Endret 5. mai 2010 av svinepelz Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Kan noen tipse om app som kan lese pdf og lese/redigere excel og word? Documents to go er perfekt, men får ikke lest pdf og redigert pga får ikke betalt. Edit: installerte nettopp dropbox, tror denne blir en av mine favorittapps! Endret 5. mai 2010 av hazzie Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Hei! Snurrer igang med en til jeg. Syns ikke førstesiden oppdateres her. Burde vært en som var sortert med spoilere etter samme kategoriene som Market iConvrtz Lette lenge etter et program med en god widget på til å kunne 'overvåke' valutakurser. Fant til slutt dette programmet, og det fungerer AKKURAT som jeg hadde håpet! Enkel widget, og med programmet kan jeg se utviklingen. Perfekt for oss som handler mye over nett Sorry for png. Endret 5. mai 2010 av Mixy Lenke til kommentar
LeChock Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Anbefaler "WebSharing". UTROLIG lett å laste opp/ned filer mellom pc og mobil. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) 3banana - beste notatprogrammet jeg har prøvd app protector trial - sett passord på programmer o.l. astro - filmanager, drep prosesser som henger seg, ordne filer på minnekort o.l. batterytime lite - viser gjenværende batteritid i % ved forskjellig bruk documents to go - leser word/excel-filer bedre enn standard program, oppgrader for å kunne redigere word/excel/powerpoint flashapp - bruk LED-lyset til lommelykt google translate - google translate med historikk handyconverter/handycurrency - valutaer, og en slik "meter til centimeter" sak, som har 1000 forskjellinge ting den kan konversere/hva det heter music junk - last ned musikk raskt, gratis og lett (ulovlig hvis du ikke eier musikken fra før? eller er det bare opplastinger som er ulovlig?) places dictionary - viser kart med restauranter, kinoer, bensinstasjoner m.m. og har omtaler av dem (nyttig i utlandet/fremmede plasser?) quick profiles - skifte reskt mellom forskjellige innstillinger (profiler) silent boot - start mobilen uten dem teite oppstartlyden weeknow - viser uke nr. i notislinja øverst på skjermen truecaller - finn ut hvem som ringer/sender melding (automatisk) wavesecure (+ wavesecure uninstaller) - ta backup av data, finn mobilen og sperr den så den ikke kan brukes (må låses opp med en kode du bestemmer) @hazzie: jeg kjøpte det fra dataviz.com (elns) for 60 kr, tror det koster fullpris igjen nå siden 66% off skulle ende 2. mai. Endret 5. mai 2010 av knekkebrødmedost Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Kan noen tipse om app som kan lese pdf og lese/redigere excel og word? Documents to go er perfekt, men får ikke lest pdf og redigert pga får ikke betalt. Edit: installerte nettopp dropbox, tror denne blir en av mine favorittapps! Det fulgte med en PDF-leser på telefonen min. "PDF-leseprogram". Du har ikke noe sånt? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Når det gjelder det med Google og betal-apps, så har jeg hørt at dette skyldes problem med hvordan de skal gjøre det med momsen i Norge som er nokså stae på området.. har ingen kilde, men det var nå noe jeg har hørt (og som hørtes noe logisk ut), så jeg slenger det nå "ut" her.. Men, en annen ting, er det noen som har et godt program for statistikk for SMS og anrop? Altså hvor lenge, hvor mange, ovs? Takk Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Norge har ikke mva på prgrammer kjøpt og lastet ned fra utlandet, så det er null problem overhodet. De kunne lansert det med google checkout i Norge i dag, uten problemer. Om de derimot vil ha betaling via operatører, DA blir det momsproblemer, men det er jo bare enda en grunn til å slutte å drøye, og gi oss betalapps med google chekout NÅ. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Kan noen tipse om app som kan lese pdf og lese/redigere excel og word? Documents to go er perfekt, men får ikke lest pdf og redigert pga får ikke betalt. Edit: installerte nettopp dropbox, tror denne blir en av mine favorittapps! Det fulgte med en PDF-leser på telefonen min. "PDF-leseprogram". Du har ikke noe sånt? Er redd det ikke fulgte med. Bruker samsung spica, er rimelig plain android, ikke noe attåt. :/ Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Finnes det en fullversjon av Quick Office, eller er det bare Documents on the go som tilbyr redigering? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Kan noen tipse om app som kan lese pdf og lese/redigere excel og word? Documents to go er perfekt, men får ikke lest pdf og redigert pga får ikke betalt. Jeg har betalt for Documents To Go. Du får oppgradert via nettsidene deres. Endret 5. mai 2010 av osmano Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Finnes det en fullversjon av Quick Office, eller er det bare Documents on the go som tilbyr redigering? quick office er mye tregere/dårligere enn docs to go. Endret 5. mai 2010 av knekkebrødmedost Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Kan noen tipse om app som kan lese pdf og lese/redigere excel og word? Documents to go er perfekt, men får ikke lest pdf og redigert pga får ikke betalt. Jeg har betalt for Documents To Go. Du får oppgradert via nettsidene deres. Takk for tips! Synes $10 var en litt stiv pris ^^ jeg får 30 trial på office suite, kommer meg gjennom eksamensrushet med det. Så får vi se til neste semester om jeg fremdeles bruker android, blir isåfall DocToGo da Anbefaler: Cardiotrainer. Har prøvd de fleste, men falt egentllig mest for denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå