Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google må også ordne så vi får installert programmene på SD-kortet. Etter min mening Androids store svakhet for øyeblikket.

Det går rykter om at det kommer i Android 2.2 / Froyo. Det er bekreftet at det kommer snart (men vet ikke hva googles definisjon av snart er da).

Android 2.2 / Froyo blir sannsynligvis sluppet på Google I/O som er 19-20 mai.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Det er ingen problemer i det hele tatt. Google Chekout kan fint brukes av nordmenn. Google gidder bare ikke. Om det er fordi de vil ha på plass betaling via mobilegningen eller gud hvet hva er usikkert, men poenget er at google kunne åpnet for betalapps i dag, men velger å gi faen i oss.

Har hørt om flere som ikke får tillatelse av banken (ikke nødvendigvis i norge) til å utføre betalinger med Google Checkout. Er mulig de må få til en løsning der først.

Lenke til kommentar

Spillet jeg liker aller best akkurat nå er Cavedroid. Spillet kan beskrives som en 3D-versjon av blokkokopter o.l., men mye mer spennende.

I tillegg er Bonsai Blast svært vanedannende og koselig. Et slags puzzle-spill hvor man prøver å få tre like kuler på siden av hverandre, men spillet har ellers ingenting til felles med spill som Bejeweled, eller Tetris for den saks skyld. Anbefales!

Det kanskje mest gjennomførte av gratisspillene jeg har vært borti er Replica Island. Dette er et sideskrollende 2D-eventyr med veldig pen grafikk og veldig bra gameplay. En slags moderne versjon av Super Mario, kanskje. Kan egentlig ikke forstå at spillet er gratis, men det er det altså.

I tillegg er abduction og PapiJump (veldig like spill) også veldig morsomme. Jeg liker best papi, men det er fordi jeg liker hoppespillene mine enkle.

Er det noen andre som har spill å anbefale?

Lenke til kommentar

Om du laster ned Swiftp på telefonen, blir den en ftp-server, men jeg vet ikke om bildebebibliotekprogrammet du bruker på pc-en støtter ftp. Hvis ikke kan du jo bare kopiere de over hver gang, og velge å ikke skrive over eksisterende filer - da vil den bare kopiere de nye.

Apropo bilder: Er det mulig å kommentere/tagge o.l. bilder man laster opp med facebook for sense? Synes det er en mangel å ikke ha fått til det så langt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg fant endelig et program(ES File Explorer) som har skikkelig støtte for SMB-protokollen, så nå kan jeg browse, kopiere, slette (etc) filer på pc-en min rett fra mobilen. I tillegg har jeg Yxflash, som støtter avi-filer.

Problemet: Jeg vil spille av en .avi-fil på min Hero via nettverket. I ES File Explorer kunne jeg ikke velge "Åpne i Yxflash" eller noe lignende, så jeg ser for meg et program som kan mounte en nettverksmappe som en snarvei i minnekortet.

Finnes det noe slikt?

Lenke til kommentar

Om du har custom ROM på telefonen din, kan du kanskje bruke sshfs eller cifs mount avhengig av hvilket ROM du kjører. Da kan du jo lage et lite script som kan mount og unmounte. Vet det finnes programmer for å kjøre script på Market. Eller så kan du jo sende utviklerne bak ESFE en mail og høre om de kan få til bedre hådtering av åpning av programmer. Det ligger jo klart i Android API-et at man kan calle en Open File-funksjon, og så få opp en liste over programmer som har registrert seg som avspillere av formatet, eller åpne filen direkte i et program, dersom det bare er et. Kan også være at det er Yxflash som ikke sier i fra til sysstemet at det kan åpne avi-filer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått den! :D Testa den og.

Kameraet er jo veldig bra. Kan ikke klage, der.

Men dere.. Når jeg surfer på nettet med den. Hvordan vet jeg om jeg da er koblet til det trådløse eller via telenor? Er det en plass der jeg kan se: ''Du er nå tilkoblet: Wi-fi''

Kan ikke dere forklare meg litt rundt dette? ;P Lurer fælt..

Også det å begrense programmer rettigh. til datatrafikk? Jeg vet jo ikke om dem tar fra d trådløse eller via telenor.

Også er det det å lukke programmer? Ser at mange prog. kjører samtidig.

Ty.

Lenke til kommentar

Om du har custom ROM på telefonen din, kan du kanskje bruke sshfs eller cifs mount avhengig av hvilket ROM du kjører. Da kan du jo lage et lite script som kan mount og unmounte. Vet det finnes programmer for å kjøre script på Market. Eller så kan du jo sende utviklerne bak ESFE en mail og høre om de kan få til bedre hådtering av åpning av programmer. Det ligger jo klart i Android API-et at man kan calle en Open File-funksjon, og så få opp en liste over programmer som har registrert seg som avspillere av formatet, eller åpne filen direkte i et program, dersom det bare er et. Kan også være at det er Yxflash som ikke sier i fra til sysstemet at det kan åpne avi-filer.

Kjører Slidevillain 1.1.0

Lenke til kommentar

Men dere.. Når jeg surfer på nettet med den. Hvordan vet jeg om jeg da er koblet til det trådløse eller via telenor? Er det en plass der jeg kan se: ''Du er nå tilkoblet: Wi-fi''

Kan ikke dere forklare meg litt rundt dette? ;P Lurer fælt..

Også det å begrense programmer rettigh. til datatrafikk? Jeg vet jo ikke om dem tar fra d trådløse eller via telenor.

Også er det det å lukke programmer? Ser at mange prog. kjører samtidig.

1) Programmet 3G Watchdog kan settes opp til å vise et ikon i øverste linje når 3G-nettet brukes. Ellers tror jeg dette også vises som et ikon med en H over to piler også.

2) Hvis mobilen din er innenfor et trådløst nettverk du har latt den koble seg til, vil den automatisk foretrekke dette fremfor 3G-nettet. Hvis du ikke vil at den skal bruke mobilnettet, er det mulig å skru av dette (spørs vel litt på hvilken telefon du har) i Menu > Settings > Wireless & nettworks > Mobile network (fjern haken).

3) Det er visstnok ikke nødvendig å lukke programmer. Android holder rede på dette selv, og lukker dem det ikke trenger. Det bare lagrer programmets innstillinger (hvor langt ned på siden du hadde scrollet, hvilken mail du leste osv), slik at du slipper å starte programmet helt på nytt.

Lenke til kommentar

Apropo bilder: Er det mulig å kommentere/tagge o.l. bilder man laster opp med facebook for sense? Synes det er en mangel å ikke ha fått til det så langt.

Hvis du tar bilder via Facebook'appen så kan du da kommentere bildene før du legger dem inn.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...