Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Er der noen gode alternativer til "Where’s My Droid"?

Vil gjerne ha et program med de samme funksjonene, men som samtidig lar meg styre alt fra en nettside slik at jeg får opp hvor telefonen er via gpskoordinater, kan låse den og slette hva jeg ønsker, samt få telefonen til å bråke som ett udyr frem til rett kode er tastet inn.

Ser der er kommet en musikkspiller med EQ, noen som har testet denne?

http://www.androlib.com/android.application.jp-cyberfort-audioplayerwithgeqplatinum-ztCm.aspx

Kom over en annen artig musikkspiller. Ser ganske stilig ut, men er litt som mangler før den blir skikkelig bra, men verdt å teste ut likevel for å vise frem tlf:p Viser album og artist i cube form.

http://www.appbrain.com/app/org.abrantix.rockon.rockonnggl

Ellers er appbrain helt genialt for å finne nye programmer og spill, men, jeg får ikke til å legge til programmer direkte fra siden deres. Noen som vet hva jeg gjør feil her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Noen som vet av et program som endrer ringevolumet til stille/vibrasjon når jeg er på skolen. For eks Ma,Ti,On,To,Fr fra 0800-1600.

Locale

Der kan du sette scenarioer for alt mulg fra klokkeslett dager til GPS posisjon osv...

(Nevnt veldig mange ganger i denne tråden, og er listet opp i første post i denne tråden)

Eller "Setting Profiles". Jeg bruker dette først og fremst til å sette tlf. i lydløs, basert på hendelser i kalenderen, møte/trening etc. Men i likhet med Locale er det massevis av muligheter. Det finnes en gratisversjon, Setting Profiles Lite, men jeg tror den bare støtter en "regel".

Lenke til kommentar

Er der noen gode alternativer til "Where's My Droid"?

Vil gjerne ha et program med de samme funksjonene, men som samtidig lar meg styre alt fra en nettside slik at jeg får opp hvor telefonen er via gpskoordinater, kan låse den og slette hva jeg ønsker, samt få telefonen til å bråke som ett udyr frem til rett kode er tastet inn.

WaveSecure bruker jeg. Vet ikke hvordan det er med bråk, men det gjør alt det andre, og utviklerene er åpen for forslag :)

Lenke til kommentar

Har det kommet programmer som lar meg gå inn på nettverkressurser som er del på windows maskinen min (SMB/CIFS eller kanskje mer forståelig \\datamaskinnavn\filmer)? Har sett litt på programmet "Vincent!", men har ikke fått det til å fungere.

Har forresten Nexus One (2.1)

--- Update ---

"Mobile SMB Trial" funger vel forsåvidt (30 dagers trial da), men jeg kunne tenkt meg muligheten for å kunne se filmene via pc'en. Noen med root'a telefon som vet om vanlig linux smb mount fungerer? Hadde vært utrolig kjekt om en kunne mounte SMB som /mnt/datamaskinnavn og så slippe å tenke noe mer på det ..

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

Hei alle.

Jeg har sett at en del (meg inkludert) har klaget på at man ikke kan se NRK-TV fra deres mobilsider m.nrk.no

I dag sjekka jeg ut med Dolphin-browser (HTC Desire) og da funka det. Så Nytt på Nytt. God bildekvalitet men langt fra samsvar mellom lyd og bilde. Klarte ikke å se programmer live da jeg fikk beskjed om at signalet var for dårlig...

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Skandiabankens sms-overføringer går i hvert fall umiddelbart til andre kunder også. Til andre kunder i skandiabanken med vanlige voerføringer vet jeg ikke.

Ellers ville jeg vært veldig skeptisk til å taste inn smsbank-koden min i et program, særlig dersom det har nettilgang. Greit nok at du bare kan overføre mellom konoer du selv allerede har satt opp med smsbanken, men likevel...

Lenke til kommentar

Skandiabankens sms-overføringer går i hvert fall umiddelbart til andre kunder også. Til andre kunder i skandiabanken med vanlige voerføringer vet jeg ikke.

Ellers ville jeg vært veldig skeptisk til å taste inn smsbank-koden min i et program, særlig dersom det har nettilgang. Greit nok at du bare kan overføre mellom konoer du selv allerede har satt opp med smsbanken, men likevel...

Nå er det da ikke noe kode på sms banken til skandiabanken lengre, og er vel derfor en må velge hvilket nummer det skal kunne gjøres fra, samt forhåndsdefinere hvilke kontoer en skal kunne overføre til. Jeg har ikke lagt inn noen andre enn fruen og mine egne kontoer her, så om noen stjeler telefonen og overfører penger mine kontoer i mellom så er liksom ikke det helt den store krisen frem til jeg får endret dette i nettbanken.

Men som jeg nevnte tidligere, burde gått ann å sette en kode på dette programmet for de som ønsker det.

Lenke til kommentar

Men, finnes der en widget slik som handcent sin sms widget som viser antall nye eposter på selve snarveien til gmail appen?

Hvilket program bruker forresten folk til epost? Bruker dere htc sitt mail program eller gmail sitt? Merket at å lagre vedlegg direkte via gmail sitt ikke er så enkelt, noe som fungerer med htc sitt.

Lenke til kommentar

Aha, nei, det stemmer jo. xD Innbiller meg stadig vekk at det er kode fortsatt.

Da er det bar kona di som tjener på å knabbe mobilen og misbruke det. :p

Hehe, ja sant det, men finner vel raskt ut hvem synderen er om alle mine penger til stadighet ender på hennes konto:-D

Er det mulig å få installert programmer på minnekort uten å ha rootet telefonen? Lei av plassmangel nå, og fortsatt mange programmer jeg vil legge inn og teste.

Lenke til kommentar

Men, finnes der en widget slik som handcent sin sms widget som viser antall nye eposter på selve snarveien til gmail appen?

Hvilket program bruker forresten folk til epost? Bruker dere htc sitt mail program eller gmail sitt? Merket at å lagre vedlegg direkte via gmail sitt ikke er så enkelt, noe som fungerer med htc sitt.

Gmail Unread Count

Bruker gmail sitt siden dette støtter push mail.

Lenke til kommentar

Har det kommet programmer som lar meg gå inn på nettverkressurser som er del på windows maskinen min (SMB/CIFS eller kanskje mer forståelig \\datamaskinnavn\filmer)? Har sett litt på programmet "Vincent!", men har ikke fått det til å fungere.

--- Update ---

"Mobile SMB Trial" funger vel forsåvidt (30 dagers trial da), men jeg kunne tenkt meg muligheten for å kunne se filmene via pc'en. Noen med root'a telefon som vet om vanlig linux smb mount fungerer? Hadde vært utrolig kjekt om en kunne mounte SMB som /mnt/datamaskinnavn og så slippe å tenke noe mer på det ..

Jeg bruker EStrong File manager. Den har støtte for SMB, FTP og Bluetooth. Virker knall. Du må ha konvertert filmene før du kan se de over nettverket da, men det må du jo nesten uansett ;)

Lenke til kommentar

--- Update ---

Jeg bruker EStrong File manager. Den har støtte for SMB, FTP og Bluetooth. Virker knall. Du må ha konvertert filmene før du kan se de over nettverket da, men det må du jo nesten uansett ;)

Der ja, supert. Den tok tom C$ og D$ (osv ..). Fant maskinen automatisk ved scan.

Man kan jo se filmer på denne måten (avi, wmv, iso .. osv) med en annen maskin. Det er vel naturlig å tro at man etterhvert får programvare som lar deg gjøre dette på telefonen. Evt at man har en slags streaming server, ala "PS3 Media Server".

Men takk for programmet, det er gratis og en god del bedre enn "Mobile SMB Trial".

Lenke til kommentar

Der ja, supert. Den tok tom C$ og D$ (osv ..). Fant maskinen automatisk ved scan.

Man kan jo se filmer på denne måten (avi, wmv, iso .. osv) med en annen maskin. Det er vel naturlig å tro at man etterhvert får programvare som lar deg gjøre dette på telefonen. Evt at man har en slags streaming server, ala "PS3 Media Server".

Men takk for programmet, det er gratis og en god del bedre enn "Mobile SMB Trial".

Det er mediestøtten i Android som ikke gjør det mulig. Har du filene i H.264 format burde det gå fint uten at jeg har prøvd dette selv. Når DivX støtten kommer til Desire, bør dette også virke.

Finnes det en bra, gratis app som fikser sync med excahgne server?

Trenger jobbmail på telefonen min.

Hva er galt med det mailprogrammet som følger med? Det har støtte for Exchange.
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle emg hvordna jeg får market enabler til og fungere?

Når jeg holder inne på en av tjeneste tilbyderne i menyen på market enabler og trykker på "fake this provider now" så kommer det bare opp:"we got a problem houston" nederst på skjermen og jeg får ikke tilgang til annet enn free apps.

Noen som har ett triks for og få det til?

Lenke til kommentar

Når jeg holder inne på en av tjeneste tilbyderne i menyen på market enabler og trykker på "fake this provider now" så kommer det bare opp:"we got a problem houston" nederst på skjermen og jeg får ikke tilgang til annet enn free apps.

Mobilen er rootet antar jeg?

Lenke til kommentar

Hvilken telefon har du ?

Mener bestemt telefonen må vere rootet for at market enabler skal kunne "fake provider"

Edit: Jeg var vist for sein der :p

Endret av Kasper22
Lenke til kommentar

Noen som har et tips til et lite og enkelt program som viser hvilke programmer som er åpne og hvor mye maskinkraft disse bruker?

Trenger ikke noe task-killer i utgangspunktet.

Ta en titt på "SystemPanel App / Task Manager", selv om det kanskje går under "task-killer"

Ta også en titt på "Settings -> About phone -> Battery use", noe som kan fort kan hjelpe deg til å finne ut hvorfor batteriet forsvinner så "fort" dontgetit.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...