Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Trenger en kalender hvor jeg kan legge inn gjentagelse på event hver 3. uke for å legge inn arbeidsturnusen min enklest mulig. Finner flere med ukentlig og annenhver, men ikke hver tredje?? :wallbash:

(har HTC Desire)

Har du gmail og/eller google calendar? Jeg har lagt inn en 6 ukers turnus i google calendar (gjentagelser hver 6. uke). Senere synkroniserer jo google calendar med telefonen, helt smertefritt. Hvis det skjer forandringer i arbeidsturnus kan jeg gjøre dette på telefonen (slette enkeltvakter eller hele serier). Dette synkroniseres selvsagt til google calendar. Genialt.

NB! Det mest geniale med dette er at det er veldig lett å dele google calender med hvem du vil. Enten samboer eller med kamerater, slik at de vet når du er tilgjengelig for bytur ;-)

Hear hear!

Ridderbukk og stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Noen som vet av et program som endrer ringevolumet til stille/vibrasjon når jeg er på skolen. For eks Ma,Ti,On,To,Fr fra 0800-1600.

Locale

Der kan du sette scenarioer for alt mulg fra klokkeslett dager til GPS posisjon osv...

(Nevnt veldig mange ganger i denne tråden, og er listet opp i første post i denne tråden)

Lenke til kommentar

Locale

Der kan du sette scenarioer for alt mulg fra klokkeslett dager til GPS posisjon osv...

(Nevnt veldig mange ganger i denne tråden, og er listet opp i første post i denne tråden)

Ok takk, har jo hørt om det med trodde det kun gikk på WiFi soner.

Noen som vet at et GPS program uten kart, hvor man taster inn kart-referanse og telefonen viser retning og avstand. Gjerne fart og høyde også.

Lenke til kommentar

Locale

Ok takk, har jo hørt om det med trodde det kun gikk på WiFi soner.

Noen som vet at et GPS program uten kart, hvor man taster inn kart-referanse og telefonen viser retning og avstand. Gjerne fart og høyde også.

Et alternativ til locale er timeriffic.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet ut litt nye programmer jeg tenkte jeg kunne skrive litt om.

Apps Organizer

Gir en fin oversikt over programmer som er lagt inn på telefonen. LAr deg avinstalere, plassere i grupper som en igjen legger på "home screen". Virker litt som med mapper på skjermen, bare at jeg liker denne løsningen mye bedre. Slipper feks å ende tilbake i mappen etter at en lukker programer og spill, kan legge til iconer og mye annet. Anbefales.

3D gallery:

Bildegalleri som integreres mot blandt annet picassa. Bra fornøyd så langt.

Mobile Maps 10

Beste navigasjonsprogrammet jeg har testet til android. Litt småmangler og feil enda, men langt bedre i bruk og mindre mangler en nDrive og CoPilot etter min mening. Bruker også langt mindre minne enn CoPilot.

Skandiabanken

Lar deg legge til dine kontoer så du kan overføre og sjekke saldo med ett enkelt tastetrykk. Burde kanskje vært en passordfunksjon, men ellers veldig bra.

Timeriffic

En veldig forenklet utgave av locale. Lar deg bestemme lyder, nivåer, wifi og masse annet basert på tidspunkt. Virker bra så langt.

TV-Guide

TV-Guide for norske kanaler. Gjør som den skal, men kanskje litt rotete og mangler funksjoner som integrering mot altiboks og andre webbaserte opptaksfunksjoner.

Lenke til kommentar

Har gått over til Stock Android på Heroen min, men savner HTC keyboardet. Noen som har en ide hvordan jeg kan legge det inn? Prøvde å extracte apk'en og installere den på telefonen etterpå, men jeg får den ikke opp.

Bruker VanillaEclair.

Last det ned herfra, legg det på minnekortet og åpne fila på telefonen med f.eks. Astro eller en annen fil- eller programbehandler.

Lenke til kommentar

Apps Organizer

Gir en fin oversikt over programmer som er lagt inn på telefonen. LAr deg avinstalere, plassere i grupper som en igjen legger på "home screen". Virker litt som med mapper på skjermen, bare at jeg liker denne løsningen mye bedre. Slipper feks å ende tilbake i mappen etter at en lukker programer og spill, kan legge til iconer og mye annet. Anbefales.

Det at mappen forblir åpen selv om man trykker home knappen for å avlutte programmet man er i, er et irritasjonsmoment med mappeløsningen ja.

Skal prøve ut denne i kveld, takk for tipset.

Mobile Maps 10[/url]

Beste navigasjonsprogrammet jeg har testet til android. Litt småmangler og feil enda, men langt bedre i bruk og mindre mangler en nDrive og CoPilot etter min mening. Bruker også langt mindre minne enn CoPilot.

Siden Appen koster 473kroner (noe jeg regner med du vet) så bør det være et ferdig produkt å ikke en sarv-app som de gratis navigasjonsprogrammene vi i norge har tilgang til...

Med Prelastede kart så virker det som en god løsning, men skulle hatt en Lite/Demo versjon, jeg punger ikke ut 473kr uten å få prøvd først... Men så tar Appen 2Gb også da... Hardt for et 4Gb minnekort...

Skandiabanken

Lar deg legge til dine kontoer så du kan overføre og sjekke saldo med ett enkelt tastetrykk. Burde kanskje vært en passordfunksjon, men ellers veldig bra.

Hvor fort går det med en sms overføring...?

Om dama står i butikken å felleskontoen er tom, å jeg overfører penger med sms/denne appen, kan hun da betale for varene 1-5minutter etterpå.?

(Jeg har ikke satt opp sms til skandiabanken min enda.)

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Apps Organizer

Det at mappen forblir åpen selv om man trykker home knappen for å avlutte programmet man er i, er et irritasjonsmoment med mappeløsningen ja.

Skal prøve ut denne i kveld, takk for tipset.

Mobile Maps 10[/url]

Siden Appen koster 473kroner (noe jeg regner med du vet) så bør det være et ferdig produkt å ikke en sarv-app som de gratis navigasjonsprogrammene vi i norge har tilgang til...

Med Prelastede kart så virker det som en god løsning, men skulle hatt en Lite/Demo versjon, jeg punger ikke ut 473kr uten å få prøvd først... Men så tar Appen 2Gb også da... Hardt for et 4Gb minnekort...

Skandiabanken

Hvor fort går det med en sms overføring...?

Om dama står i butikken å felleskontoen er tom, å jeg overfører penger med sms/denne appen, kan hun da betale for varene 1-5minutter etterpå.?

(Jeg har ikke satt opp sms til skandiabanken min enda.)

Nå har jeg kun lagt inn norge, noe som tar 56 MB. Jeg har testet en del andre gps programmer, og av de jeg har testet til android er dette det beste i mine øyne. Vet det koster litt, men jeg har fått av en kompis så jeg får testet før jeg kjøper.

Nå har jeg kun overført mellom egne kontoer, og da skjer det selvsagt umiddelbart. Feks fra sparekonto til brukskonto.

Lenke til kommentar

Fint, greit å få bekreftet at det fungerer for andre, og med flere typer kort også :)

Jeg vet ikke om det er noe å legge vekt på, men jeg merket meg at all info fra Market ang. betaling og angrefrist var oversatt til norsk. Det kan jo kanskje bety at en norsk betalversjon ikke er så altfor langt unna :whistle:

Det kan også bety at jeg er i overkant optimistisk...

Hehe, å være optimistisk er ikke så dumt. Skjønner bare ikke at det skal være så mye pjesk med å få til betalte programmer. Kan da umulig være så vanskelig.

Hei!

Noen som vet av et program som endrer ringevolumet til stille/vibrasjon når jeg er på skolen. For eks Ma,Ti,On,To,Fr fra 0800-1600.

Timeriffic.
Lenke til kommentar

Det skjer umiddelbart fordi jeg har begge mine kontorer i skandiabanken, har dere ikke de på samme navn så vet jeg ikke hvordan det er med skandiabanken. Sparebanken 1 skjer det jo også umiddelbart så lenge en har konto i samme bank.

Her har vi nok forskjellige erfaringer angående Sparebanken ja...

Mellom to kontoinnehavere i sparebanken gikk det 2dager en gang, å ellers 1 dag, eller klokken 12 påfølgende dag...

Mellom mine egne kontoer i sparebanken gikk det opp mot 12timer, da de flytter penger kun klokken 12 om natten og 12 om dagen...

Så overførte jeg fra sparekonten til brukskontoen var de ikke på brukskontoen 1time etter...

Men med Skandiabanken er alt momentant virker det som ja :love:

Å er det på minuttet eller mindre så kan det redde oss fra noen pinlige situasjoner i butikk-kassa med tomt kort... :blush:

(Felles konto hvor jeg står som eier, med to visakort på samme konto. :thumbup:

Problemet er jo at "noen" liker å bruke mye penger så den går tom fort....

Lenke til kommentar

Då lure eg litt på kva sparebank du bruker?

Både eg og lillebror får overført penger på sekundet, klar til å brukast.

Dette gjelder og om eg sender penger til foreldra mine eller visa versa. So lenge alle er i samme banken.

Kan ofte ta opptil to dager før pengane kommer fram, om det er mellom forskjellige banker.

Lenke til kommentar

Med sparebanken 1 eller sparebanken vest som det het før så skjer alle overføringer umiddelbart så lenge motparten har konto i samme bank. Overfører jeg til min mor eller en kompis med konto i samme bank har de pengene på konto i det jeg bekrefter overføringen, uansett tidspunkt og dag.

I skandiabanken vet jeg ikke hvordan dette går dersom det er til en annen person en skal overføre, vet bare at her skjer det like raskt dersom en overfører mellom egne konti. Greit om noen har noen erfaring med overføring mellom forskjellige kontoinnehavere, men i samme bank(skandiabanken).

Og overføre mellom banker tar som oftest litt tid. Er vel kjøringer i bankene på natten og ca klokken 12. Treffer en innenfor disse fristene er pengene på den andre sin konto senere samme dag, ihvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...