Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Nå som Locale her gått ut av Beta har jeg godt og dårlig nytt. Det dårlige er at den nå koster penger, 9.99$. Litt stiv pris, men med de rette Plugin-ene syns jeg det er verdt det :)

Den gode nyheten er at det er litt mer brukervennlig og har mange nye plugins som enten er gratis eller meget billige.

Det store lille gjennombruddet for min del er Plugin-en som starter andre programmer. Hver gang jeg nå kobler til headsettet åpnes Spotify. Med samme plugin kan jeg endelig få radio som vekkerklokke ;)

Locale på Androlib

Release notes til Locale

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er den mest anbefalte facebook appen? som syncer med kontaker i tilegg...

"Facebook for Android" fungerer fett. Denne implementerer seg i adresseboka di på telefonen.

Hvis du går inn på en kontakt kan du få siste oppdaterte hendelser fra Facebook f.eks. og du kan synce kontakter.

Jeg har valgt å ikke bruke Facebook til å synce kontakter da det er mange jeg sjelden ringer.

Bruker Google Contact i steden. Synes dette fungerer bra, men smaken er som baken ^^

Lenke til kommentar

Heisann.

Har testa ut et par kalendere jeg fant i Market, men ingen av de viser hvilken uke vi er i. Dette er egentlig det eneste jeg savner i den innebygde. Er det noen som har en kalender å anbefale som viser hvilken ukenummer?

En annen ting jeg ønsker meg er et program jeg kan bruke som en hurtigmeny til diverse programmer istedet for å gå inn på menyen der alle programmene ligger i et salig rot. Jeg bruker i dag aLauncher, men er ikke helt fornøyd.

Lenke til kommentar

Lastet ned et program i går som heter securet spycam. Et ganske kult program som gjør at du kan bruke telefonen som et overvåkningskamera.

Du bare setter fra deg telefonen så kameraet peker dit vil overvåke og setter på programmet, så begynner det og ta bilder hvis det oppdager bevegelse i bildet. Har prøvd det litt og funker ganske bra.

Kan også settes opp så du kan bruke et webkamera fra en pc.

Gratisversjonen er bare en beta så det mangler noen funksjoner, men funker bra likevel.

Lenke til kommentar
Heisann.

Har testa ut et par kalendere jeg fant i Market, men ingen av de viser hvilken uke vi er i. Dette er egentlig det eneste jeg savner i den innebygde. Er det noen som har en kalender å anbefale som viser hvilken ukenummer?

Pure Calendar viser ukenummer i widget. Eventuelt kan du legge til http://www.google.com/calendar/ical/e_2_en...ublic/basic.ics i Google Calendar :)

Lenke til kommentar
Nei, skaff deg nå heller calwidget. Den er gratis, og har så vidt jeg kan skjønne minst like mange funksjoner. I tillegg er utvikleren rask til å svare på mail/bugreports. Skjønt, det er en del oppdateringer siden jeg har funnet en.

Tusen takk, en slik har jeg savnet!!! Har installert den, og den ser ut til å funke bra.

Lenke til kommentar
Jeg greier ikke for noe i verdenen å finne en Facebook-app som funker for meg. Facebook for Android er grei nok, men jeg vil ha en app som gir meg alle funksjoner man finner på Touch-siden deres.

Events er spesielt vanskelig å få opp på skikkelig vis. Tror ikke touch siden gjør det heller. Det gjelder forøvrid iPhone appen også. Tror vi bare må vente på oppdatering.

Lenke til kommentar
Heisann.

Pure Calendar viser ukenummer i widget. Eventuelt kan du legge til http://www.google.com/calendar/ical/e_2_en...ublic/basic.ics i Google Calendar :)

Jeg fant ikke pure calendar i Market. Er det pay app el?

Lenke til kommentar

Vet noen om det finnes et terminal-program til Android?

Jeg har et behov for å kommunisere med en bluetooth datalogger, som fungerer med SPP (serial port profile).

Denne kobler seg til PC som en vanlig COM-port, og man sender kommandoer for å lese ut data, starte logging etc.

Android støtter også SPP fra versjon 1.6 (tror jeg), så hvis jeg finner et terminalprogram, så vil jeg kunne sende kommandoer/lese data til/fra loggeren.

Lenke til kommentar
Jeg fant ikke pure calendar i Market. Er det pay app el?

Det kan man sjekke på http://cyrket.com/ eller http://androlib.com/. CalWidget er gratis og kan også vise ukenummer i widget. Både Pure Calendar og CalWidget er bare widgets, og erstatter ikke kalenderen. Løsingen jeg bruker er å legge til en kalender med ukenummer. Det funker greit nok. Det kan du gjøre på calendar.google.com ved å gå til settings -> calendars -> browse interesting calendars -> more.

Vet noen om det finnes et terminal-program til Android?

Finnes mange, men av de jeg har prøvd syns jeg ConnectBot er best.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Jeg greier ikke for noe i verdenen å finne en Facebook-app som funker for meg. Facebook for Android er grei nok, men jeg vil ha en app som gir meg alle funksjoner man finner på Touch-siden deres.

Bloo er litt bedre på enkelte områder, men heller ikke like funksjonibel som siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f
Nå som Locale her gått ut av Beta har jeg godt og dårlig nytt. Det dårlige er at den nå koster penger, 9.99$. Litt stiv pris, men med de rette Plugin-ene syns jeg det er verdt det :)

Den gode nyheten er at det er litt mer brukervennlig og har mange nye plugins som enten er gratis eller meget billige.

Det store lille gjennombruddet for min del er Plugin-en som starter andre programmer. Hver gang jeg nå kobler til headsettet åpnes Spotify. Med samme plugin kan jeg endelig få radio som vekkerklokke ;)

Locale på Androlib

Release notes til Locale

Hva heter plug-inen som starter andre programmer? :)

Lenke til kommentar
hva er den mest anbefalte facebook appen? som syncer med kontaker i tilegg...

"Facebook for Android" fungerer fett. Denne implementerer seg i adresseboka di på telefonen.

Hvis du går inn på en kontakt kan du få siste oppdaterte hendelser fra Facebook f.eks. og du kan synce kontakter.

Jeg har valgt å ikke bruke Facebook til å synce kontakter da det er mange jeg sjelden ringer.

Bruker Google Contact i steden. Synes dette fungerer bra, men smaken er som baken ^^

Finner ikke denne på market, så regner med at jeg må roote telefonen først? Er det samme prosedyre å roote tattoo som hero?

Lenke til kommentar

Facebook for Android er gratis, så trenger ikke roote for det (vet ikke hvorfor du ikke fant det...). Tror riktignok ikke syncing av kontakter virker med mindre du har Android 2.0 eller nyere da. Evt. kan du prøve SyncMyPix som henter bilder fra Facebook og legger til på kontakter med samme navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...