Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må man med alt Swome - for at man skal navigere, så må enhet vite hvor man er - uansett hvilken enhet det er snakk om skulle jeg tro? (edit: hvis man kaller GPS for det)

Nei, GPS krever ingen datatilgang fra mobilnettet. Det vil derimot gå fortere å finne posisjon hvis den kan bruke aGPS som krever datatilgang, og går ut på at den bruker mobilnettets lokasjon som assistent til GPSn :)

Lenke til kommentar

Google Maps? Du kan laste ned områder på forhånd når du vet hvor du skal.

siker på atd et går med Google maps?

Joda, det går det

får til det dærre, men er det mulig å lage ett større område enn 16 km omkrets? SKulle helst slippe å drive å lage en hel haug med slike områder :-)

Lenke til kommentar

Det må man med alt Swome - for at man skal navigere, så må enhet vite hvor man er - uansett hvilken enhet det er snakk om skulle jeg tro? (edit: hvis man kaller GPS for det)

Man kan finne posisjonen sin med gps uten nett, men for å søke opp et sted man vil navigere til trenger man nett (i google maps) for å søke opp det stedet og finne ruten selv om stedet er forhåndsbufret.

Lenke til kommentar

Det hadde jo vært dumt å nevne.

Ganske sikker på at det ikke lar seg bytte ut. I alle fall ikke uten root og endring av Android. Hvis du ønsker høyere sikkerhet kan du jo i alle fall på de fleste telefoner velge å låse med pin, eller passord for økt sikkerhet.

Lenke til kommentar

Pattern Lock Pro lar deg blant annet utvide til 4x4, men er usikker på om den lar deg bruke samme punkt flere ganger, ikke testet den selv da den "vanlig" holder for mitt bruk.

Pattern Lock Pro - 22 kroner.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.splasho.patternlockpro

This application provides a pattern lock which displays your contact details on the lock screen.

Having a secure lock on your phone is crucial to protect your sensitive emails, texts and personal information. But the original Android pattern lock gives no indication of who a phone belongs to, so it cannot be returned to you if it gets lost.

Pattern Lock Pro provides both these features in one sleek package.

Features:

- Displays your name, phone number and email address on the lock screen so that your phone can be returned to you.

- Option to increase security with a 4x4 pattern lock.

- Ability to customise what should happen after the wrong pattern is entered a number of times

Please note:

- If the screen freezes occasionally try disabling the colored circles. We're working on a solution.

- Remember your pattern! You may have to reset your device if you forget it so write it down initially

- This app has been tested and found to work on the Nexus S. It may not work on your device. Use the Refund feature if not. For support email [email protected]

- Use of this application is at your own risk.

Edit: Mixy, er ikke nødvendig med root da det egentlig kun er en "lock screen" med passord, så den erstatter ikke den innebydge mønster låsen, den må slås av.

Endret av Blunderguff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten root som jeg bruker på min Desire; LauncherPro gir deg muligheten til å velge antall punkt i grid på lock screen`en. Men utvikleren har stoppet støttet til denne applikasjonen/grensesnittet dessverre.

Alternativt har du GoLauncher eller ADW.Launcher, men er usikker på om noen av de støtter endring i grid. Det kan du søke etter selv ;)

Tolket dette litt feil...blush.gif

Endret av laurell
Lenke til kommentar

Trenger en remote til pc ...

Jeg har en stue-pc med installert Windows 7. Der har jeg gått inn i Microsoft Management Console, og lagt inn at XBMC.exe skal starte istedetfor den normal explorer.exe. Snasent.

Jeg har installert xbmc remote og det fungerer flott, men jeg skulle hatt tilgang til tastatur og mus i tillegg. Jeg har prøvd unified remote, men serveren jeg har installert på pc'en starter ikke når jeg har satt opp pc slik jeg har gjort.

Noen tips?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg ville komme med noen anbefalinger av noen (mindre kjente) applikasjoner jeg liker godt.

Boid for Android

Twitterklient som er under utvikling. Den bygger på Androids Holodesign, så passer derfor utmerket inn dersom man har Ice Cream Sandwich. Er for øyeblikket i alpha.

Pris: Gratis

Chrome Beta

Noen presentasjon er ikke nødvendig her, men Chrome på Android er allerede utmerket, og den er fremdeles kun i beta. Krever Ice Cream Sandwich.

Convertr

Vakker konverteringsapplikasjon som konverterer alle tenkelige ting.

Pris: 11,39 kr.

Nova Launcher

Launcher som bygger på den som finnes i stock Ice Cream Sandwich.

Pris: Gratis (22,50 kr for Proutgaven)

TweakDeck

Twitterklient som bygger på TweetDeck, men i motsetning til sistnevnte blir TweakDeck faktisk oppdatert.

Lenke til kommentar

Finnes det en applikasjon som skrur av/på lydløs etter klokkeslett?

Hvis jeg f.eks er på skolen fra 08.40-16.00 og skal ha lydløs fra 08.30-16.00. Så etter klokken 16.00 skrur den seg av lydløs automatisk.

"Power Schedule" er en grei app for det der. I tillegg bruker jeg "Shush!" for å ha tflen i stillemodus f.eks. i 30 minutter utenom tidene man setter opp i "Power Schedule".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...