Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Til de av dere som bruker et podcast-program på telefonen, laster dere tilfeldigvis ned Radioresepsjonen? Jeg har nå prøvd .PodKast., BeyondPod, Listen, Hapi Podcast og MyPOD, men ingen av disse klarer å laste ned nevnte podcast.

 

Feilmeldingen BeyondPod gir meg er:

 

Reason to fail:

HttpHostConnectionException -

Connetion to http://int.sitestat.com

refused -> Connection Exception - /

127.0.0.1:80 - Connection Refused

 

 

Jeg har også prøvd et tips jeg så her hvor det ble anbefalt å sette telefonen i Flight Mode uten hell.

Har brukt google listen uten noe problem med å hente podcast :)

Har som nevnt prøvd den selv. Har du prøvd å laste ned RR? Hvis ikke, hadde du giddi å prøvd? http://podkast.nrk.no/program/radioresepsjonen.rss

 

 

Til de av dere som bruker et podcast-program på telefonen, laster dere tilfeldigvis ned Radioresepsjonen? Jeg har nå prøvd .PodKast., BeyondPod, Listen, Hapi Podcast og MyPOD, men ingen av disse klarer å laste ned nevnte podcast.

 

Bruker Listen. Men bruker det ikke noe avansert. Går inn på subscriptions og laster ned helt manuelt.

 

Har ikke hatt noe problemer med det.

Det er dette jeg har prøvd også, men uten hell. Kan det ha noe med at jeg har Custom Rom å gjøre?

Noen som har noe input her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de av dere som bruker et podcast-program på telefonen, laster dere tilfeldigvis ned Radioresepsjonen? Jeg har nå prøvd .PodKast., BeyondPod, Listen, Hapi Podcast og MyPOD, men ingen av disse klarer å laste ned nevnte podcast.

 

Har ikke hatt noe problemer med det.

Det er dette jeg har prøvd også, men uten hell. Kan det ha noe med at jeg har Custom Rom å gjøre?

Noen som har noe input her?

 

Har du samsung telefon? last ner kiescast fra samsung market. Ser flott ut og funker supert. Har også brukt podkicker fra market. Begge deler funker flott, men podkicker ser ikke like flott ut. Bruker standar samsung 2.3.5 rom, så vet ikke om det kan ha med custom rom å gjøre, men det er jo bare å teste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dette jeg har prøvd også, men uten hell. Kan det ha noe med at jeg har Custom Rom å gjøre?

Noen som har noe input her?

Fjern all adblocking du har lagt inn, og sørg for at hosts-filen er ren. Flere av de adblock-løsningene gir bare krøll fordi de sperrer enkelte url-biter som er helt normale for å spre innhold.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar

 

Jeg bruker bare beyondpod - laster ned for øyeblikket (ikke rooted tlf). Har forøvrig aldri opplevd problemer med nedlasting.

Prøvde det igjen nå uten hell dessverre.

 

 

 

Har du samsung telefon? last ner kiescast fra samsung market. Ser flott ut og funker supert. Har også brukt podkicker fra market. Begge deler funker flott, men podkicker ser ikke like flott ut. Bruker standar samsung 2.3.5 rom, så vet ikke om det kan ha med custom rom å gjøre, men det er jo bare å teste.

Har HTC, men takk for forslaget.

 

Noen som har noe input her?

 

Har du testet Pocket Cast? Har brukt den en stund nå og jeg er veldig fornøyd. Lastet ned noen sendinger fra radioresepsjonen nå uten problem :)

Testa den uten hell dessverre.

 

Det er dette jeg har prøvd også, men uten hell. Kan det ha noe med at jeg har Custom Rom å gjøre?

Noen som har noe input her?

Fjern all adblocking du har lagt inn, og sørg for at hosts-filen er ren. Flere av de adblock-løsningene gir bare krøll fordi de sperrer enkelte url-biter som er helt normale for å spre innhold.

Skal prøve å fjerne Ad-free (eller hva det heter). Tror det er noe innebygd reklamefjerning i ROMen så kanskje det krøller det til. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Det er dette jeg har prøvd også, men uten hell. Kan det ha noe med at jeg har Custom Rom å gjøre?

Noen som har noe input her?

Fjern all adblocking du har lagt inn, og sørg for at hosts-filen er ren. Flere av de adblock-løsningene gir bare krøll fordi de sperrer enkelte url-biter som er helt normale for å spre innhold.

DU, din magiske rakker. Det funka \o/ Tusen takk. Måtte reinstallere Adfree og trykke revert for å cleare hosts-fila om noen andre sliter med det samme.

 

Da kan jeg endelig fjerne den latterlige løsningen jeg har nå der et program på PCen hjemme laster ned podcastene til en Dropbox-mappe og så laster jeg den ned på telefonen.

 

Jeg likte forresten utseendet til Pocket Cast godt så nå som ting fungerer så lasta jeg ned den igjen. Takk for tipset, CptAwesome

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Opplevd akkurat det samme før selv, tok meg en liten stund å skjønne hva som skjedde, måtte litt debugging til før jeg så at den forsøkte å hente fra riktig url, men ikke nådde serveren, og at noe dns-krøll eller adblocking måtte være årsaken.

 

Ta gjerne og rapporter det som en bug til adblock-folkene! Tror aldri jeg kom så langt.

Lenke til kommentar

Jeg har en ekstra fungerende Android-telefon liggende og tenkte å bruke den til å styre taklyset, starte PC-en med WOL og diverse andre småting. Men da ønsker jeg at alt er stemmestyrt.

 

Altså: Fins det et program som hele tiden lytter på mikrofonen, og reagerer på kommandoer jeg sier høyt? Å bruke tasker/locale-plugins er en enorm fordel.

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Google Maps? Du kan laste ned områder på forhånd når du vet hvor du skal.

 

siker på atd et går med Google maps? Jeg har selv brukt MapDroid når jeg har vært ute og reist og vært ganske misfornøyd med det. jeg pleier å disable datatrafikk når jeg roamer og jeg mistenker at dette gjorde at programmet så å si aldri fant ut hvor jeg var. når jeg hadde på wifi der jeg bodde gikkk det greit men det gjorde det egentlig litt håpløst også. så lenge GPS er på så skulle det ikek ha noe å si at data trafikk er disablet.

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke testet dette selv, men har ikke hørt noen klage over funkjsonen heller. Enkleste er rett og slett å teste. Skru av all datatrafikk og prøv det her hjemme før du reiser. Kan det være GPSen i din telefon som ikke henger med? Min GPS begynner å tulle fælt nå, og det er en av grunnene til at jeg vurderer ny telefon i løpet av våren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...