Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Hva er det du troller for? Er det det eneste du får ut av deg, et lite spørsmål som skal sette min troverdighet i tvil? For et tungtveiende argument du har der, hehe.

Troller for? Det er du som poster en link til en privacy policy som du tydeligvis ikke har lest, sammen med en hel masse nonsens.

 

  1. We never store or collect data entered into password fields while using our client Apps (such as SwiftKey).
  2. We never store or collect logs of key presses entered while using our client Apps (no such logs exist).
  3. We never collect language model data generated by our Apps that contain insights into the words and phrases you tend to use, unless you specifically elect to back these files up using our cloud services.
  4. We never store or collect the login credentials for your online profiles accessed when offering cloud personalization; instead we use API authorization keys, which gives you ultimate control over what access rights are granted.

 

Du må spesifikt aktivere alle mulie tillegg for at noe informasjon skal ende opp på serverne deres, i følge privacy policyen du selv linket til. Når du sprer masse FUD som ikke stemmer med rivacy policyen samtidig som du linker til den, er det bare tre mlige forklaringer på det. Den første er at du ikke faktisk har lest den, derfor ba jeg deg gjøre det. (Den andre er at du ikke kan engelsk, og den tredje er at du er evneveik...)

Hyggelig personangrep. Du må gjerne sitere fudden jeg visstnok har spredd.

 

Gitt at folk velger å maksimere de prediktive egenskapene til tastaturet, noe som er en av selgepunktene til dette tastaturet, så signerer folk på:

This grant means that we have your permission to access message and other language data stored on your profiles on the various third party services that you specifically elect for us to access (e.g. Gmail, Facebook, Twitter).

 

Granting TouchType permission to handle your data for personalization services means our servers may store data that you consider to be personal or private data.

Det jeg synes er interessant her er at tilgang til dette skal være nødvendig for

Optional additional services

You may, however, opt to give TouchType access to this learned language data in order to take advantage of various services, such as the ability to back up your learned data and sync it with your other devices.

Dette henger ikke på greip såvidt jeg kan se.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Granting TouchType permission to handle your data for personalization services means our servers may store data that you consider to be personal or private data.", Ja, men dettes kjer kun dersom du BER om det. Jeg skjønner kke helt hva du mener ikke henger på greip. Det er jo nettopp det som sies i begge avsnitt. Les alt fr "Server-side personalization services" og nedover i ett en gang til. De sier akkurat det samme.

 

Det kom veldig klart frem i appen hva som var hva også, mener jeg å huske. (Jeg bruker Swype for tiden, gidder ikke installere Swiftkey igjen bare for å sjekke).

Når du kommer med fullstendig grunnløse og latterlige beskyldninger om trolling, har du åpnet slusene for alle personangrep jeg måtte finne for godt å sende i retur. Crap in, crap out. (Red: det var en moderator uenig i, så jeg har redigert innlegget.)

 

madsc90: Når det gjelder å stole på at populære androidapper må oppføre seg pent, ER faktisk ikke det å anbefale. Wordfeud e vel "ganske" populært, det samler fortsatt inn telefonnummeret ditt og sender det til en tredjepart uten din tillatelse (i strid med personopplysningsloven og amerikans data protection act). I tilleg sender den det til userøse tredjeparter som sender de ulovlig betal-sms. Så et hett tips: Ikke trykk på reklamer i Wordfeud.

 

Dette er en i beste fall en sannhet med modifikasjoner,

Det er en sannhet uten noen som helst slags modifikasjoner.
det er ingen måte WordFeud kan få tak i telefonnummeret til (norske) brukere med de rettighetene som ligger i programmet, om ikke bruker selv oppgir dette i en registreringsprosess...
Jo. Programmet ber om tillatelse til telefonstatus og ID. Det inkluderer både IMEI-nummer og telefonnummer.

Telefonnummeret er ikke lagret på SIM-kortet eller noe annet sted så lenge du har et norsk SIM-kort (praksis kan være annerledes i andre land)

En:Jo (I hvert fall i mine siste to simkort fra NetCom og Tele2, med mindre telefonen har irdnet opp i det selv på automagisk vis). to: Det ligger uansett i telefonen. (Setings, about phone, status.) Det er nødvendig for at bla. sms-programmet, gtalk mfl. skal fungere som tiltenkt.
, eneste måten å få tak i brukerens telefonnummer i Android er hvis applikasjonen sender en SMS til ditt nummer (eventuelt en SMS GW du har kontroll på). WordFeud ber ikke om nødvendige rettigheter for å sende SMS, ergo er telefonnummeret ditt trygt.
Som du sr over, er dette helt feil. Selv om du hade hatt rett i de over, er påstanden likevel fullstendig meningsløs på egenhgånd. Måten å finne telefonnummeret på om det over stemte, ville selvfølgelig vært å sende en SMS FRA din telefon. Hvordan i all verden skulle de kunne sende en sms TIL telefonen for å få tak i telefonnummeret UTEN telefonnumeret? Det er litt av en Catch-22. ;) Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Telefonnummeret er ikke lagret på SIM-kortet eller noe annet sted så lenge du har et norsk SIM-kort (praksis kan være annerledes i andre land)

En:Jo (I hvert fall i mine siste to simkort fra NetCom og Tele2, med mindre telefonen har irdnet opp i det selv på automagisk vis). to: Det ligger uansett i telefonen. (Setings, about phone, status.) Det er nødvendig for at bla. sms-programmet, gtalk mfl. skal fungere som tiltenkt.

 

Ok, da tok jeg feil, alle norske operatører bruker tydeligvis ikke samme policy når det gjelder dette. Jeg har kun erfaring med Telenors tekniske løsning når det gjelder dette, og Telenor har ikke telefonnummer liggende på SIM-kort, og da er den eneste måten en tjenestetilbyder kan få tak i telefonnummeret til brukeren slik jeg skisserer under, og som du tydeligvis gjør ditt ytterste for å missforstå.

 

Har man NetCom, Tele2 eller en annen operatør som lagrer nummer på SIM er det selvfølgelig en annen sak, da holder det med rettighetene WordFeud har for å hente ut telefonnummer (og forsåvidt IMEI/IMSI uten at jeg ser at det er noen krise).

 

, eneste måten å få tak i brukerens telefonnummer i Android er hvis applikasjonen sender en SMS til ditt nummer (eventuelt en SMS GW du har kontroll på). WordFeud ber ikke om nødvendige rettigheter for å sende SMS, ergo er telefonnummeret ditt trygt.

Som du sr over, er dette helt feil. Selv om du hade hatt rett i de over, er påstanden likevel fullstendig meningsløs på egenhgånd. Måten å finne telefonnummeret på om det over stemte, ville selvfølgelig vært å sende en SMS FRA din telefon. Hvordan i all verden skulle de kunne sende en sms TIL telefonen for å få tak i telefonnummeret UTEN telefonnumeret? Det er litt av en Catch-22. ;)

 

Her prøver du hardt å missforstå meg, dette er en tydeligvis noe du liker å gjøre når jeg kikker på dine tidligere innlegg... For å oppklare:

 

Applikasjonen må sende en SMS fra brukerens telefon til tjenestetilbyderens telefonnummer for at tjenestetilbyder skal finne ut av telefonnummeret til brukeren.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å få Opera Mobile til å holde oppe sidene jeg har åpnet?

 

Hvis jeg har åpnet noen nettsider i Opera Mobile og går ut av programmet (ikke avsluttet) og senere går inn igjen så er nettsidene jeg åpnet borte.

 

Det burde finnes en slags keep-alive funksjon i enten Opera Mobile eller programstyringen til Android.

 

 

 

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Finnes det en app for å få youtube på min htc sensation xl til å vise videoer i hd:)? Hq videoene ser grusome ut!!!

 

Det er jo mulighet for å skifte oppløsning på videoene i youtube-appen.

 

Ja men ikke hd som på iphones. Er ikke like klart. Hvor setter jg isåfall på hd? Ser kun hq valg

 

Helt ærlig så vet jeg ikke, men har du prøvd å se videoer i en nettleser for så å velge oppløsning derfra? Har ikke prøv det selv enda siden jeg bruker youtube gjennom nettleseren på dataen.

Lenke til kommentar

Det burde finnes en slags keep-alive funksjon i enten Opera Mobile eller programstyringen til Android.

Det kalles SaveState, og er en innebygget funksjon i SDK-ensom programmerere skal benytte seg av for å lagre statusen sin, slik at det kan fortsette akkurat der det var når man går tilbake til det. Litt som hvilemodus. Typisk feil for programmerere som kunne programmere fra før, men ikke egentlig kan programmere for Android. Spotify er i samme kategori. (Androidklienten deres er MILDT sagt elendig laget.)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...