Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en god musikk player? Har tested PlayerPro og PowerAMP, men begge trøbbler litt med å vise korrekt album/cover artwork, riktig navnesortering, og litt forskjellig.

Tips?

Fint om man kan sortere det slik at når man velger en artist så får man opp alle sanger istede for alle album.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til en god musikk player? Har tested PlayerPro og PowerAMP, men begge trøbbler litt med å vise korrekt album/cover artwork, riktig navnesortering, og litt forskjellig.

Tips?

Fint om man kan sortere det slik at når man velger en artist så får man opp alle sanger istede for alle album.

Winamp for Android kanskje?

Lenke til kommentar

Har brukt android i 2 år, og har nettopp kommet over 2 helt geniale programmer.

Det første er Locate My Droid som du kan bruke for å spore telefonen hvis den blir stjelt. Du kan låse den, sette på alarm, wipe alt, skru på GPS og få opp plassering i kart, og til og med få opp bilde av tyven hvis han/hun taster inn feil kode! Og alt uten at det er noen tegn til at appen kjører i bakgrunnen. Unlimited versjonen koster 9.95$, men det er verdt det!.

Slutter disse tyveri-appene å fungere om simkortet byttes ut, eller er det linket opp mot googlekontoen?

De fleste mobiltyvene har nok vett nok til å wipe telefonen før de tar han i bruk, men det er helt klart en nyttig hjelpemiddel som kan være verdt et forsøk.

Jeg har appen som heter Anroidlost har stort sett de samme funksjonene.

Nei, men anbefaler heller Cerberus, som har nesten alt og en rating på 4,7. Var skeptisk siden jeg ikke hadde hørt om den før, men virker som den har absolutt alt, du kan sende den sms for å aktivere tracking, selv uten internett-forbindelse og den er proppfull med muligheter.

Det cerberus appen så meget bra ut. Men hva koster det?

Lenke til kommentar

Det er en del av funksjonaliteten ja, men hoveddelen er en mediaspiller :)

Spiller video, podcast, musikk. Og hvis du kjøper Airsync ekstra så synker den biblioteket ditt trådløst.

Hmm, isåfall synes jeg ikke market-siden deres er så dekkende, vurderte å kjøpe den under 1kr-salget, men har ikke itunes, så så ikke noe behov.

AtW

Lenke til kommentar

Tips?

Vet ikke om det er helt hva du ser etter, men Google music er til tross for enkelte mangler ganske ok (forutsatt at man registrerer seg slik at man faktisk får brukt sync-tjenesten) :)

Selv bruker jeg denne i kombinasjon med Wimp, Tunein Radio Pro og Pocket cast og er veldig fornøyd :) (Skulle dog gjerne sett at noen kunne laget en app som samlet funksjonaliteten til alle disse appene på ett sted).

Lenke til kommentar

Noen som har kjennskap til aLogcat, som er en logg over ting og tang som har skjedd på telefonen?

Har litt trøbbel med en app og utvikleren ville at jeg skulle installere aLogcat og sende han en rapport fra kræsjet.

Men den loggen stopper jo aldri, det kommer bare mer og mer. Skulle tro at den nå lister opp alt som har skjedd siden telefonen ble tatt i bruk første gang.

Jeg har prøvd "clear" i et håp om å få nullstilt loggen, men nei, det nekter den. Den fortsetter og fortsetter, og lever sitt eget liv.

Hva gjør man? Han skal jo bare ha en rapport fra kræsjet, ikke at jeg har vært i nettleseren eller satt på alarmen.

Lenke til kommentar

Hvilke gode GPS navigasjonsapplikasjoner er der ute som kan brukes 100% offline på SGS2? Der man kan installere kart på telefonen (wifi/usb på datamaskin) for så å la GPSen bruke de i offline mode?

Eneste jeg har funnet så langt er Sygic

Den var litt vrang på min Xperia Arc, men kan jo funke for deg.

Endret av Kim Spartacus
Lenke til kommentar

Hvilke gode GPS navigasjonsapplikasjoner er der ute som kan brukes 100% offline på SGS2? Der man kan installere kart på telefonen (wifi/usb på datamaskin) for så å la GPSen bruke de i offline mode?

Copilot virker ganske ok, uten at jeg har all verdens erfaring med det, eller kan du jo bruke offlinestoring med google maps også.

AtW

Lenke til kommentar

Det er en del av funksjonaliteten ja, men hoveddelen er en mediaspiller :)

Spiller video, podcast, musikk. Og hvis du kjøper Airsync ekstra så synker den biblioteket ditt trådløst.

Fins det en god app som kan synke musikksamlingen over wifi uten bruk av itunes? Hadde jo vært genialt for meg. Har musikken min i bare en mappe på pc'en.

Lenke til kommentar

Tips?

Vet ikke om det er helt hva du ser etter, men Google music er til tross for enkelte mangler ganske ok (forutsatt at man registrerer seg slik at man faktisk får brukt sync-tjenesten) :)

Selv bruker jeg denne i kombinasjon med Wimp, Tunein Radio Pro og Pocket cast og er veldig fornøyd :) (Skulle dog gjerne sett at noen kunne laget en app som samlet funksjonaliteten til alle disse appene på ett sted).

Jeg trodde ikke Google music var tilgjengelig i Norge. Men det er det altså?

Lenke til kommentar

Har selv testet CoPilot og Navigon. Begge disse fungerer greit, og kan lastes ned kartpakker som det passer seg for deg (europa/land/norden etc). Vil nok kanskje si at Navigon er hakket bedre, men begge programmene har fordeler og ulemper, også på tvers av telefoner.

Forøvrig har jeg gått over til kun bruk av Google Maps for navigasjon, hvis du vet på forhånd hvor du skal kan du laste ned kart for kjøreruten din mens du er på hjemmenettverket (WiFi).

Tips?

Jeg trodde ikke Google music var tilgjengelig i Norge. Men det er det altså?

Bruk en eller annen VPN tjeneste for å registrere Google-kontoen din for tjenesten. F.eks. hidemyass.com. Selve Google Music applikasjonen som støtter skytjenesten finnes forhåndsinnstallert på Android 4.X, hvis ikke må du antakeligvis lastes den ned som en .APK og installere manuelt, eventuelt kan du bruke Market Enabler hvis du root på telefonen.

/Espen

Lenke til kommentar

Noen som har kjennskap til aLogcat, som er en logg over ting og tang som har skjedd på telefonen?

Har litt trøbbel med en app og utvikleren ville at jeg skulle installere aLogcat og sende han en rapport fra kræsjet.

Men den loggen stopper jo aldri, det kommer bare mer og mer. Skulle tro at den nå lister opp alt som har skjedd siden telefonen ble tatt i bruk første gang.

Jeg har prøvd "clear" i et håp om å få nullstilt loggen, men nei, det nekter den. Den fortsetter og fortsetter, og lever sitt eget liv.

Hva gjør man? Han skal jo bare ha en rapport fra kræsjet, ikke at jeg har vært i nettleseren eller satt på alarmen.

Det er ikke loggen som lever seitt eget liv, men telefonen din. Loggen viser alt som skjer på telefonen i bakgrunnen - og det er temmelig mye, ihvertfall når skjermen og internett er på! :)

Det du gjør er å åpne aLogcat, trykke clear, åpne appen og få den til å kræsje, gå tilbake til aLogcat, lagre og send til utviklern. Så må han selv gå igjennom og finne det som er relatert til hans app.

Lenke til kommentar

Det er ikke loggen som lever seitt eget liv, men telefonen din. Loggen viser alt som skjer på telefonen i bakgrunnen - og det er temmelig mye, ihvertfall når skjermen og internett er på! :)

Det du gjør er å åpne aLogcat, trykke clear, åpne appen og få den til å kræsje, gå tilbake til aLogcat, lagre og send til utviklern. Så må han selv gå igjennom og finne det som er relatert til hans app.

Takk :)

Lenke til kommentar

Noen som har brukt emulatoren SuperGNES Lite? Prøver å få spilt spillene på en Galaxy S II.

Jeg la inn en mappe med .smc-filer, altså spillene, på telefonen. Først på intern lagring, tror jeg, og deretter i mappa som heter external sd eller noe.

Men jeg får ikke søkt opp spillene når jeg velger "scan for games". Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Eneste jeg har funnet så langt er Sygic

Den var litt vrang på min Xperia Arc, men kan jo funke for deg.

"Sygic" funker godt på min sgs2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...