Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Jeg bruker det bare direkte på tv'n, så det vet jeg ikke. Kanskje noe sånt som WD TV? Jeg tviler på at det finnes en app som automatisk henter info, man må nok bruke IMDb appen og søke selv :hmm:

WD TV? Kidding? Den er utdatert, treig og støtter få formater. Anbefaler heller Play On HD Mini2, som støtter absolutt alle formater, inklsuvidt BD-DVD, ISO, IMG filer osv. Den har i tillegg en kraftig prossessor, du kan koble til en ekstern harddisk til den eller streame via internettkabel. Fjernkontrollen er også responsiv og menyene er fine og lette å finne fram i.

Play On HD Mini 2 støtter også automatisk IMDB ratings og mye mer:

YAMJ (Yet Another Movie Jukebox) Skanner ditt video bibliotek for video filer og analyserer disse filene for å hente informasjon som: År, Språk, Undertekst, fps, lyd og video codecs osv. Informasjon som blant annet TV Informasjon(serier), produsent, rangering, kategori etc. blir hentet fra databaser som IMDb, TheMovieDb, Allocine, FilmAffinity, FilmWeb etc. YAMJ setter dasammen all info og generer automatisk et jukebox oppsett slik at du kan få opp et oversiktlig bilde med filmomslag og informasjon om filmene som du kan sortere etter ønske eller bare bla igjennom filmene.

## unødvendig quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino waits for Alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lyst til å kvitte meg med donorkortet jeg har i lommeboka, så lastet ned den offisielle donorkort-appen... Men den vises jo ikke på lockscreen, så hva er vitsen egentlig? :p

Epileptikere har jo et smykke med et stearinlys i om jeg ikke tar feil. Skulle vert noe lignende for donorer også, kanskje?

Lenke til kommentar

Har lyst til å kvitte meg med donorkortet jeg har i lommeboka, så lastet ned den offisielle donorkort-appen... Men den vises jo ikke på lockscreen, så hva er vitsen egentlig? :p

Epileptikere har jo et smykke med et stearinlys i om jeg ikke tar feil. Skulle vert noe lignende for donorer også, kanskje?

Gå rundt med et smykke hele dagen fordi staten er for forbanna tafatte til å ordne ett register man bare kan hente ut folk om ønsker å være donorer fra?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gå rundt med et smykke hele dagen fordi staten er for forbanna tafatte til å ordne ett register man bare kan hente ut folk om ønsker å være donorer fra?

AtW

Var det beste alternativet jeg kom opp med på stående fot. Vil tro det alt finnes et register på donorer alt, men er langt fra sikker. Noe annet høres merkelig ut for meg. Noen som vet?

Lenke til kommentar

http://organdonasjon.no/index.php?page=Sporsmaal-og-svar

Hvorfor har vi ikke donorregister i Norge?

Det er land som har register, men det viser seg at disse fungerer dårlig. Man ser ingen sammenheng mellom register og antall donasjoner. Man får ikke nok navn inn i registeret og da det kun er 0,4-0,5 % av de ca 40.000 som dør hvert år som kan bli donorer, sier det seg selv at hele Norges befolkning er et bedre utvalg.

Spania som er best i Europa har ikke register. Norge som nå nærmer seg toppen i Europa og som er best i verden på nyre og hjertetransplantasjoner, har ikke register, og vi ligger langt foran Sverige som har register. Både Frankrike og Sverige erkjenner nå at register ikke gir dem noe.

EU går ut med den samme anbefalingen.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med Dolphin jeg da.

Helt enig. Har testet de fleste nettleserne, men syns helt klart at Dolphin kommer best ut av det :)

Uenig. Prøvd rundt 10 nettlesere til min Samsung Galaxy Nexus, og stock nettleseren er den aller beste etter min menining hvis man aktiverer prøvefunksjonen "Hurtigkontroller". Det er utrolig digg!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har brukt android i 2 år, og har nettopp kommet over 2 helt geniale programmer.

Det første er Locate My Droid som du kan bruke for å spore telefonen hvis den blir stjelt. Du kan låse den, sette på alarm, wipe alt, skru på GPS og få opp plassering i kart, og til og med få opp bilde av tyven hvis han/hun taster inn feil kode! Og alt uten at det er noen tegn til at appen kjører i bakgrunnen. Unlimited versjonen koster 9.95$, men det er verdt det!.

Slutter disse tyveri-appene å fungere om simkortet byttes ut, eller er det linket opp mot googlekontoen?

De fleste mobiltyvene har nok vett nok til å wipe telefonen før de tar han i bruk, men det er helt klart en nyttig hjelpemiddel som kan være verdt et forsøk.

Jeg har appen som heter Anroidlost har stort sett de samme funksjonene.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Har brukt android i 2 år, og har nettopp kommet over 2 helt geniale programmer.

Det første er Locate My Droid som du kan bruke for å spore telefonen hvis den blir stjelt. Du kan låse den, sette på alarm, wipe alt, skru på GPS og få opp plassering i kart, og til og med få opp bilde av tyven hvis han/hun taster inn feil kode! Og alt uten at det er noen tegn til at appen kjører i bakgrunnen. Unlimited versjonen koster 9.95$, men det er verdt det!.

Slutter disse tyveri-appene å fungere om simkortet byttes ut, eller er det linket opp mot googlekontoen?

De fleste mobiltyvene har nok vett nok til å wipe telefonen før de tar han i bruk, men det er helt klart en nyttig hjelpemiddel som kan være verdt et forsøk.

Jeg har appen som heter Anroidlost har stort sett de samme funksjonene.

Nei, men anbefaler heller Cerberus, som har nesten alt og en rating på 4,7. Var skeptisk siden jeg ikke hadde hørt om den før, men virker som den har absolutt alt, du kan sende den sms for å aktivere tracking, selv uten internett-forbindelse og den er proppfull med muligheter.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter en noe sær Web Browser.

Krav:

- Skal kunne vise full screen. Altså fjerne adresselinje, notification bar, etc. Vil kun se nettsiden

- Ikke noe swipe-funksjoner eller annet jall.

- Skal kunne disable de fysiske home, menu, back og search knappene. Kan (de)aktiveres med volumknappene f.eks.

- Auto refresh til gitte tider/hendelser

- Screen Timeout etter x antall sekunder/minutter. Vekkes igjen ved skjerm-touch.

Enheten er rootet, dersom det skulle være nødvendig.

Det gjelder en Galaxy Tab 7" som skal fungere som kontrollpanel, der knappene ligger på en mobil-optimalisert nettside. Skal være idiotsikkert :)

Fins det noen nettleser som oppfyller noen av kravene mine? Eller en kombinasjon av nettleser og verktøy?

Lenke til kommentar

Har i dag en Galaxy S2 telefon hvor jeg laster ned mye media filer osv. Har også en Ipad2 med ios som jeg ikke liker så veldig godt egentlig og er veldig begrenset i forhold til android.. Det jeg lurer på om dere vet om noen programmer hvor jeg kan overføre filer ( vidoer, bilder osv ) fra android til min ipad2?

Og har dere tips til hvilke programmer som jeg kan bruke til å se videoer på pcen fra telefonen?

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Finnes det en en-klikk uninstaller?

Jeg har hittil benyttet Easy Uninstaller som jo funker helt fint. Man huker av for alle apper man skal avinstallere, men man må fortsatt bekrefte avinstallasjon for hver app.

Jeg er på jakt etter en som gjør alt dette automatisk, dvs. når man har huket av alle apper man skal avinstallere, så gjør telefonen resten, og avinstallerer alle programmene fortløpende.

Finnes dette?

Lenke til kommentar

For overføring av filer mellom de to enhetene burde Dropbox være tingen. Da kan du fritt synkronisere mellom pc, Android og iPad. Bruker det selv mellom pc og telefonen, og det fungerer som bare juling :)

synes ikke dropbox funker så veldig bra til store filer som filmer og sånt. Tar veldig lang tid..

Lenke til kommentar

Jeg har hittil benyttet Easy Uninstaller som jo funker helt fint. Man huker av for alle apper man skal avinstallere, men man må fortsatt bekrefte avinstallasjon for hver app.

Jeg er på jakt etter en som gjør alt dette automatisk, dvs. når man har huket av alle apper man skal avinstallere, så gjør telefonen resten, og avinstallerer alle programmene fortløpende.

Finnes dette?

Denne funksjonaliteten er ikke mulig uten root.

/Espen

Lenke til kommentar

Finnes dette?

Japp; Titanium Backup Pro :)

Må være kjøpet jeg er aller mest fornøyd med av apps.

Du må ha root da (det du ber om er ikke mulig uten root, selv om det kanskje finnes andre apps som kan gjøre det samme).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...