Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv Android Lost

Den har jeg prøvd. Den fungerer ikke så bra dessverre. Glemte mobilen min på jobb og prøvde både ta bilde og lokalisere den med GPS uten hell. Og da lå mobilen til og med innenfor wlan dekning... Så det programmet er fremdeles i BETA!

 

En annen funksjon jeg gjerne skulle hatt - kanskje den aller viktigste - er remote wipe & bakcup. Bilde (er vel ikke lenge før mobiltyner skjønner de må holde fingern foran frontkameraøyet :tease: )og GPS-tracking er strengt att bare "greit å ha" med mindre mobilen ligger i bilen og den er stjålet.

Lenke til kommentar

En annen funksjon jeg gjerne skulle hatt - kanskje den aller viktigste - er remote wipe & bakcup. Bilde (er vel ikke lenge før mobiltyner skjønner de må holde fingern foran frontkameraøyet :tease: )og GPS-tracking er strengt att bare "greit å ha" med mindre mobilen ligger i bilen og den er stjålet.

 

såvidt jeg vet skal programmet jeg anbefalte ovenfor ha dene funksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Nja... Jeg har bare gode erfaringer med ROM Manager i løpet av det drøye året jeg har brukt det.

Husk at ikke alle er like komfortable med nedlasting av update.zip og generell komandolinjebruk, og da er det veldig behagelig å ha alt samlet i ett GUI.

ROM manager flasher recovery, laster ned ROMs, tar backup, flasher ROM og sier ifra når ny ROM er tilgjengelig. Alt uten å holde inne en eneste volumknapp, eller skrive en eneste kommando.

 

Hvis det er kjente problemer med mislykket bruk, tar jeg gjerne imot linker :)

Lenke til kommentar

Har selv hatt problemer med ROM Manager, bla måtte jeg alltid forsøke to ganger for å installere/oppdatere recovery før noe skjedde, i tillegg til at den etter hvert ikke klarte å installere ROMs heller, den restartet til recovery, men klaget over at den ikke fant filen. Så måtte jeg bla meg frem til filen manuelt (og det er noen (ulogisk navngitte) undermapper å bla igjennom), og da fungerte det greit.

 

I tillegg går man ofte glipp av informasjon som man burde fått med seg ang. hva ROMet inkluderer, trenger av oppsett o.l., derfor er det fote bedre å hente det fra xda-developers, der "produsenten" lister requirements o.l.

 

Det er jo heller ikke noe behov for noen kommandolinje for bruk, og jeg tror de fleste er fullt i stand til å laste ned en .zip-fil, kopiere den over på telefion/minnekort, velge "flash zip from sd card "choose zip from sdcard" og velge filen de lastet ned og kopierte.

 

Det har også blitt rapportert om ganske mnange "semi-bricks" pga. ROM Manager på xda, og flere der anbefalte tidligere i år å ikke bruke det. En del ROM-utviklere vil jo heller ikke legge ut ROMene sine der, så man får jo ganske mye dårligere utvalg også.

 

Fin å ha som backupløsning, men ikke mitt førstevalg i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...