Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg ønsker å begynne å sende SMS over internett ettersom jeg har ubegrenset internettbruk på mobilen frem til april. Hvilket program bør man satse på? Må mottakeren også bruke dette programmet?

Mener du program som sender meldinger som datatrafikk? Isåfall så er ikke det lenger SMS men mer som MSN/facebook chat. Whatsapp er programmet jeg bruker, ellers får Huddle (google+) mye skryt. Dette krever at begge parter har programmet

Hvis du tenker at du skal skrive meldinger fra dataen, og at de sendes som SMS fra mobilen din til en mottaker trenger ikke motpart et eget program, og du kan se på DeskSMS som et alternativ for dette :)

Lenke til kommentar

Egentlig rart at SMS er så populært her. Epost koster jo ingenting å sende siden alle er online med GPRS/edge/3g hele tiden.

Men likevel velger vi å betale masse penger for hver sendte SMS istedet. Japanerne f.eks. bruker ikke SMS i det hele tatt. De sender bare email med mobilen.

Lenke til kommentar

Så er det nå en gang sånn at veldig få har satt opp telefonen for push-epost, selv blandt de som HAR smarttelefoner som støtter det. I tillegg krever det mer batteri å ha en aktiv datatilkobling hele tiden. Dessuten skrur man jo som regel av mobilata i utlandet, det er litt kjipt å få en to ukers fordinkelse på noe som skal være en øyeblikkelig melding.

Lenke til kommentar

Chess saldo

Denne appen gir deg oversikt over saldoen for ringeminutter, sms, mms og datatrafikk, samt foreløpig forbruk i kroner for ChessOn (Flex/Time/Fire), Chess Sjakk Matt abonnement. Saldo-informasjonen hentes fra Chess sine sider.

I motsetning til generelle forbruks-apper er denne mye enklere å bruke. Alt du trenger er brukerlogin til din chess-konto. Ingen annen konfiguering nødvending. I tillegg er den helt nøyaktig (forbruks-apper teller f.eks. MMSer som datatrafikk).

Appen inkluderer egen widget!

Pris: 10 NOK

URL: Link til app på Android Market

main_small.pngwidget_small.png

Endret av bonne89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chess saldo

Denne appen gir deg oversikt over saldoen for ringeminutter, sms, mms og datatrafikk, samt foreløpig forbruk i kroner for ChessOn (Flex/Time/Fire), Chess Sjakk Matt abonnement. Saldo-informasjonen hentes fra Chess sine sider.

I motsetning til generelle forbruks-apper er denne mye enklere å bruke. Alt du trenger er brukerlogin til din chess-konto. Ingen annen konfiguering nødvending. I tillegg er den helt nøyaktig (forbruks-apper teller f.eks. MMSer som datatrafikk).

Appen inkluderer egen widget!

Pris: 10 NOK

URL: Link til app på Android Market

main_small.pngwidget_small.png

Ganske lik Telenor sin. En slik app burde uansett ikke koste penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle hatt en enkel måte for å skru av og på lockscreen password. Enten vedhjelp av en widget på homescreen eller at jeg kunne lagt inn dato og tidspunkt for når den ikke skal være på. Noen ideer?

Jeg bruker Widgetsoid2.x

Der kan du blandt annet lage en widgetknapp for å skru av lockscreen passordet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...