Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tenker jeg meg å prøve desksms, ok fornøyd med mighty text, men skulle ønske den ikke gikk gjennom chrome. Helst hvilken som helst nettleser eller egen software, samt at man må skrive tlf nummer, får ikke søkt opp kontakter selv om det står at det er mulig...

 

Installerer desksms nå, men mightytext er bedre enn ingenting :)

 

Prøv å trykk refresh en gang før du trykker på compose new message. Det må jeg gjøre for å kunne søke kontakter på navn.

Lenke til kommentar

På Galaxy S er det i alle fall mulig å få back/meny -knappene til å lyse når du har motatt en SMS/samtale, men det krever root.

 

Husker du hvilket prog det var? SKulle gjerne hatt noe tilsvarende selv.

 

Videre, er det noen mulighet til å slå av notifications fra mail deler av døgnet? Dvs på natta? Eller noen tilsvarende mulighet? Fint om det finnes ett prog som gjør dette. Også litt interessert i noe som kan sette telefonen på lydløs om jeg har noe i exchange-kalenderen.

 

AtW

Lenke til kommentar

På Galaxy S er det i alle fall mulig å få back/meny -knappene til å lyse når du har motatt en SMS/samtale, men det krever root.

 

Husker du hvilket prog det var? SKulle gjerne hatt noe tilsvarende selv.

 

Videre, er det noen mulighet til å slå av notifications fra mail deler av døgnet? Dvs på natta? Eller noen tilsvarende mulighet? Fint om det finnes ett prog som gjør dette. Også litt interessert i noe som kan sette telefonen på lydløs om jeg har noe i exchange-kalenderen.

 

AtW

 

Det er ikke et program, men en funksjon som finnes i kernelen på telefonen. Derfor han skriver at det krever root, eller rettere sagt bytte av kernel. BLN heter funksjonen du er ute etter, tror det står for back-light-notifications

 

Ja det er mulig å endre hvordan dette vises, timeout og schedule med programmet BLN control fra market (må ha pro versjon).

 

Ja det finnes programmer som kan endre telefonstatus ift kalender, tid på døgnet, lokasjon, SSID, etc etc. Dessverre kommer jeg ikke på hva det heter i farten, men jeg er sikker på at du finner det hvis du søker litt. DinSide gjorde en artikkel om den en gang husker jeg.

 

EDIT: Locale heter det ene programmet, men det er ikke det som er anbefalt, er et annet tilsvarende :) Tar litt tid å sette seg inn i, men blir bra hvis det først er satt opp :)

 

EDIT2: TASKER!

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Kunne tenke meg en treningsapp myntet på sykling, som lar meg konkurrere mot meg selv basert på tidligere lagrede turer jeg har syklet. Noen som vet om et?

 

Nei, men si ifra hvis du finner noe. Kunne tenkt meg det samme!

 

 

Strava er i hvert fall glitrende på uploading og sammenligning etter turen.

 

Men er usikker på om de har sånn live-konkurrering med seg selv (det som Garmin kaller Virtual Partner).

Lenke til kommentar

Kunne tenke meg en treningsapp myntet på sykling, som lar meg konkurrere mot meg selv basert på tidligere lagrede turer jeg har syklet. Noen som vet om et?

Endomondo kan dette, men sykler du en del ville jeg anbefalt en Garmin Edge 800. Da slipper du tenke på at mobilen går tom for strøm, og har en gps som tåler regn og sølesprut, og kan betjenes med hansker på. Med den kan du også konkurrere mot deg selv.

Lenke til kommentar

Kunne tenke meg en treningsapp myntet på sykling, som lar meg konkurrere mot meg selv basert på tidligere lagrede turer jeg har syklet. Noen som vet om et?

Endomondo kan dette, men sykler du en del ville jeg anbefalt en Garmin Edge 800. Da slipper du tenke på at mobilen går tom for strøm, og har en gps som tåler regn og sølesprut, og kan betjenes med hansker på. Med den kan du også konkurrere mot deg selv.

Til den prisen så hadde jeg vært mer fristet til å kjøpe en SE Xperia Active. Denne Android telefonen er vanntett og støtsikker, bedre skjerm og støtter ANT+. Sistnevnte gjør at man kan få data om tråkkfrekvens. Sammen med pulsbelte(blåtann) og GPS så har man en komplett sykkelpc. Og mindre ting å ta med seg/huske på for hver tur.

 

Appen Softrace skal ifølge infoen la deg sykle mot en inntastet rute(altså ikke en tidligere syklet rute), forstår ikke helt hvordan det fungerer. Skal sjekke ut Endomondo på neste tur.

 

Strava så jo bra ut, så langt har jeg brukt et program på pcen som gir ok med info ut fra gpx rutene.

 

 

Takk for forslag alle:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...