Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet av et skikkelig fungerende app for å sjekke opp og hente ut tlf nr til eier av et bilnummer? (funnet på markedet, men de jeg har sett på er det dårlige kritikker på - ikke noen vits i app hvis den ikke klarer å gjøre det den skal)

Det er jo ingen plikt til å registrere telefonnummer sammen med bilen. Så eventuelle slike tjenester må vel bare gjøre et gjett.

 

Statens vegvesen tilgjengliggjør hvem som står som eier av et regnr, men kun via SMS. Så bruk den, også en eller annen opplysningstjeneste for å forsøke å grave opp et telefonnummer.

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Kjoretoyopplysninger/SMS+tjeneste

Lenke til kommentar

Noen som vet av et skikkelig fungerende app for å sjekke opp og hente ut tlf nr til eier av et bilnummer? (funnet på markedet, men de jeg har sett på er det dårlige kritikker på - ikke noen vits i app hvis den ikke klarer å gjøre det den skal)

Det er jo ingen plikt til å registrere telefonnummer sammen med bilen. Så eventuelle slike tjenester må vel bare gjøre et gjett.

 

Statens vegvesen tilgjengliggjør hvem som står som eier av et regnr, men kun via SMS. Så bruk den, også en eller annen opplysningstjeneste for å forsøke å grave opp et telefonnummer.

 

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Kjoretoyopplysninger/SMS+tjeneste

Uten at jeg på noen måte er sikker så høres dette ulovlig ut. Scenario: Du vanker i litt lugubre miljøer og ser en skikkelig strøken Lamborghini du gjerne skulle "sett litt nærmere på". Dessverre står den midt i sentrum og det passer litt dårlig å "se nærmere" på den der. Om du da skulle hatt muligheten til å taste inn registreringsnummeret, fått navnet på eieren og dermed adressen kunne det nok blitt dårlig deal.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Gmail 2.3.5 på telefonen nå, men ønsker å gå tilbake til en tidligere versjon som støtter at andre program kan lese om det har kommet ny mail.

 

Jeg har gå inn på market og gmail, der var det ingen uninstall updates, det var det heller ikke under Installerte applikasjoner og Gmail.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Uten at jeg på noen måte er sikker så høres dette ulovlig ut. Scenario: Du vanker i litt lugubre miljøer og ser en skikkelig strøken Lamborghini du gjerne skulle "sett litt nærmere på". Dessverre står den midt i sentrum og det passer litt dårlig å "se nærmere" på den der. Om du da skulle hatt muligheten til å taste inn registreringsnummeret, fått navnet på eieren og dermed adressen kunne det nok blitt dårlig deal.

Med tanke på at det er Statens vegvesen som tilbyr informasjonen, og har gjort det i flere år, tviler jeg sterkt på at det er ulovlig. Dog er jeg enig i at det muligens ikke burde være offentlig informasjon, at man i stedet måtte anmelde folk som stikker av for så å la politiet avdekke motparten og etterforske. Men.. Jeg skriver ikke lovene. :)

Lenke til kommentar
Uten at jeg på noen måte er sikker så høres dette ulovlig ut.

Nei, tror ikke det. Blir vel ikke annet enn at man kan sjekke ut hva folk har av inntekt og formue på skatteseddelen dette.

 

Forøvrig ute etter det kun med tanke på å ha muligheten å ringe personen når det er nødvendig - tenker da spesielt på når dyr er innesperret i en varm bil. Valget er å knuse vindu/dirke opp(er det skikkelig varmt så kan vente på politi være døden for dyret), eller ringe eier som det er stor sannsynlighet for er ett min eller to unna, inne i butikk.

Mener bestemt jeg leste en plass om en slik app som fungerte bra, men tefflon lenge leve :S - mulig den koblet førts opp til vegvesen db og så sjekket tlf register utifra dette resultatet

Lenke til kommentar

Uten at jeg på noen måte er sikker så høres dette ulovlig ut. Scenario: Du vanker i litt lugubre miljøer og ser en skikkelig strøken Lamborghini du gjerne skulle "sett litt nærmere på". Dessverre står den midt i sentrum og det passer litt dårlig å "se nærmere" på den der. Om du da skulle hatt muligheten til å taste inn registreringsnummeret, fått navnet på eieren og dermed adressen kunne det nok blitt dårlig deal.

Med tanke på at det er Statens vegvesen som tilbyr informasjonen, og har gjort det i flere år, tviler jeg sterkt på at det er ulovlig. Dog er jeg enig i at det muligens ikke burde være offentlig informasjon, at man i stedet måtte anmelde folk som stikker av for så å la politiet avdekke motparten og etterforske. Men.. Jeg skriver ikke lovene. :)

 

Det er faktisk veldig greit å finne navnet til folk basert på skiltnummer, glemte lys, glemte dyr, feilparkering, om man kommer borti bilen osv osv, masse scenarioer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Praktisk er en ting, men hadde jeg hatt en fancy, dyr bil så ville nå jeg helst sett at den slags informasjon ikke var tilgjengelig. Synes å huske at man kun fikk vite navnet på eieren av et skiltnummer om man skulle anmelde hit'n run, ødelagte klær (f. eks ved at du blir nedspylt av en bil som kjører i en vanndam), men dette er det såpass lenge siden jeg har hørt at jeg ikke aner om kilden var sikker eller det kan jo ha blitt endret i ettertid.

Lenke til kommentar
Praktisk er en ting, men hadde jeg hatt en fancy, dyr bil så ville nå jeg helst sett at den slags informasjon ikke var tilgjengelig.

Men ganske greit hvis jeg har sett bilen stått litt henslengt en plass - ikke ville brydd politiet for de har nok å gjøre, så jeg kunne ringt deg takket være denne infoen, for å sjekke om du virkelig har parkert slik selv eller om den muligens har vært stjålet.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Gmail 2.3.5 på telefonen nå, men ønsker å gå tilbake til en tidligere versjon som støtter at andre program kan lese om det har kommet ny mail.

 

Jeg har gå inn på market og gmail, der var det ingen uninstall updates, det var det heller ikke under Installerte applikasjoner og Gmail.

 

Noen tips?

Ingen som har gjort dette selv?

Lenke til kommentar

Jeg kjører Gmail 2.3.5 på telefonen nå, men ønsker å gå tilbake til en tidligere versjon som støtter at andre program kan lese om det har kommet ny mail.

 

Dette var da jævli mongo av Google! :wallbash:

Begrunnelsen dems var at «APIet til Gmailappen var ikke sikkert nok, så vi tok det vekk [istedet for å gjøre det sikrere]».

 

Fant et par artikler om dette og en lang tråd på Google Support, men ingen løsning dessverre. Er jo sannsynlig en gammel versjon ikke vil fungere lenger heller. Skulle være mulig med å lage apps som får tilgang med root da.

 

Edit: Her er Googles mail til et par utvalgte devs før endringen btw:

 

Tim Bray [email protected] to <me>

 

Dear Android Developer

 

In the near future, we are going to make a change which may affect your apps. Historically, the Gmail app has exposed an undocumented Content Provider, protected by a non-public Permission value, that allows apps granted permission by the user to read users' email and also execute live queries. We have determined, as part of our continuous effort to improve the level of security of Gmail, that this API does not meet modern security standards. Therefore, we will be disabling it in the next update to Gmail on Android devices running Froyo and later releases.

 

We have tested the change against a number of apps in market, including yours, and there were very few crashes. Most developers have been intelligent about dealing with Security Exceptions. So we expect the visible impact of this change to be low. We encourage you to update your app to handle the change as gracefully as possible, and then test your app against Gmail 2.3.5 as soon as it is available in Android Market.

 

We regret any extra trouble and effort this change may cause you. Having said that, these APIs were undocumented and never part of the official SDK; thus there has never been a commitment from us to maintain them.

 

Thanks for your attention.

- Tim Bray, on behalf of Android Developer Relations

 

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...