Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en bra app å bruke til handlelister?

Our Groceries

Genial app hvor listene kan deles på flere enheter, kan f.eks legge til matvarer på lista mens partneren er på vei i butikken.

Engelsk språk men det er lett å legge til norske varer og kategoriserer seg slik at når du står i butikken så ligger varene sortert etter de kategoriene du har valgt eks. frukt&grønt, frysedisk, etc, etc.

Har prøvd flere handleliste-apps og denne er by far den beste

Lenke til kommentar

Du har ikke tilfeldigvis tele2 du også?

Nei, jeg har OneCall. Lasta heller ned Mediamonkey på PCen og laster ned til Dropbox-mappa mi som jeg så syncher på mobilen.

Nå har ikke jeg testa appen Zoni, anbefalte, men jeg er glad i DrShopper. Det "følger med" en nettside du kan skrive ned lista på, sende den til telefonen (pr. mail) og laste inn handlelista i programmet. Veldig hendig når man skal handle mye så slipper man å knote ned alt på telefonen.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg testa appen Zoni, anbefalte, men jeg er glad i DrShopper. Det "følger med" en nettside du kan skrive ned lista på, sende den til telefonen (pr. mail) og laste inn handlelista i programmet. Veldig hendig når man skal handle mye så slipper man å knote ned alt på telefonen.

Kan jo legge til at Our Groceries har nettside, www.ourgroceries.com, hvor man kan redigere handlelistene i nettleseren på samme måte som i appen. Alle enheter (nettside, android, ios) synkroniseres automatisk når en endring gjøres.

Knoting på mobilen er nesten ikke-eksiterende med denne da den lærer hva du handler oftest og sorterer etter dette, så når man velger add item så trenger jeg sjeldent å skrive mer enn maks to bokstaver for å finne matvaren jeg trenger. Litt arbeid å legge til alle matvarene og legge dem til kategori men når dette er gjort så er denne appen så godt som perfekt til formålet

Lenke til kommentar

Har ikke testet så mye men denne så ut til å fungere ganske bra. Har feks. barcode scanning og deling av handleliste.

https://market.android.com/details?id=no.swe.anders.hlbc2&feature=search_result&hl=en

Takker for tips alle sammen! :)

Prøvde den du nevnte her Vice og synes den fungerer greit nok. Kan vurdere å prøve ut sistnevnte også for å se hvordan den er.

Lenke til kommentar

Yo, leste for en tid tilbake siden på mobilen.no om en app som gjorde at man kunne komme seg inn på låste wifi-forbindelser, bluetooth osv. Er det noen som vet hva jeg mener? Husker ikke hva appen het og klarer heller ikke finne artikkelen som omhandler den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uten root får ikke programmer tilgang til andre programmers data. Dvs. du mister all fremgang i spill og all data i apps som ikke har egen funksjonalitet for backup av data (til sd-kortet, f.eks.) eller bruker googles databackupfunksjonalitet (om du har android 2.3.x).

Hvilken telefon har du? Mange telefoner kan rootes (om enn midlertidig) med et enkelt program du kjører på telefonen. Jeg vil påstå det er verdt å gjøre det, og kjøpte tianium backup, om du har en del apps og spill du ikke vil miste alle data i.

Lenke til kommentar

Wild guess: Har du uregelmessig antall rader/kolonner i launcheren og/eller resizet widgeten? Tekst/knapper er det kanskje innstillinger for?

Uregelmessig? Jeg kjører 10x10. Jeg aner ikke hvordan jeg skulle endret innstillinger for music mod :hmm:

Prøvde å legge ut widget'en nå i forskjellige str, uten å resize. Men nå får jeg ikke opp albumene, bare en CD på grå bakgrunn.

Men ramma er i det minste fin, tilsynelatende. Det vet jeg ikke før albumbildene dukker opp. Et annet problem er at jeg verken får opp tekst eller knapper nå.

Er bare når jeg setter music mod til 4x3 at den virker fornuftig. Slik ser den ut nå, aner ikke hva jeg har gjort annerledes (spiller musikk, men albumet kommer ikke opp. Albumet for samme låt har blitt vist tidligere):

post-259379-0-58308600-1315582108_thumb.png

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Bursdager

Hei, nå er det en norsk versjon av programmet bursdager.

Disse funksjonene er i dagens situasjon:

- Søker etter personer over 18 år (Nå fungerer på det norske folk)

- Legg bursdager manuelt

- Importer kontakter fra kontaktlisten

- Lagre fødselsdagen til app

- Endre visningsnavnet for lagrede person

- Vis persons adresse på kartet

- Liste over lagrede bursdager som kan sorteres etter den dagen bursdag, fornavn og etternavn

- Widget som viser de neste tre kommende bursdager.

- Mulighet til å velge fargen på widget, og oppdateringsfrekvensen

- Varsling når en bursdag pågår

- Velg hvilken tid på dagen at meldingen vil komme

Ta en titt på http://fodelsedagar.wordpress.com/ og skrive en kommentar og la gjerne en kommentar på markedet hvordan du liker app fungerer.

Bursdag

Bursdag PRO

//henkepenka

Hei! :)

Syntes dette så ut som en flott app..! Antar at det er du som står bak, så lurte på en ting; er det noen mulighet (i fremtiden) for å eksportere bursdager også!? F.eks til Google-account!? Det hadde vært flott! Hvis jeg først skal styre med å lete opp alle bursdager til folk (og legge til de som ikke har lagt til sin på FB), så vil jeg gjerne dra nytte av det andre steder også, om du skjønner.. :)

Takk, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...