NothingForever Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Så du har tenkt å kjøpe og knytte programmer til bare telefonen og ikke en konto så du senere kan laste de ned igjen på en evt ny Android telefon? Og det med apk'er, du finner de aller fleste på nettet, men om du vil ha den nyeste og oppdaterte versjonen, hva er så galt med marked? Jeg syns det burde ha vært mulig å få tak i freeware-programmene uten å måtte oppgi navn, email og nummer osv. Og om man ønsket å kjøpe programmer, så burde det vært mulig å bruke EN HVILKEN SOM HELST EMAIL - og ikke kun gmail. Ikke engang Apple tvinger folk til å joine mail-tjenesten deres.. Jeg skulle gjerne ha installert freeware-programmet "Yahoo Finance", men det får jeg ikke lov til, for jeg har nemlig android versjon 2.3, og de mener at det kun fungerer på android versjon 1.5 til 2.2. Men jeg er overbevist om at hvis jeg hadde fått tak i .apk-filen, så hadde programmet fungert knirkefritt på android 2.3 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Du kan bruke hvilken programvare du bare ønsker på din android mobil. Sett deg inn i saken før du syter og klager. Det med yahoo prosjektet ditt blir bare helt latterlig. http://www.fileheap.com/dbquery/1/yahoo+finance+apk Et søk på yahoo finance apk på google. Aner ikke noe om denne filen, siden eller whatever. Men har du i det hele tatt prøvd å søke? 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg skulle gjerne ha installert freeware-programmet "Yahoo Finance", men det får jeg ikke lov til, for jeg har nemlig android versjon 2.3, og de mener at det kun fungerer på android versjon 1.5 til 2.2. Men jeg er overbevist om at hvis jeg hadde fått tak i .apk-filen, så hadde programmet fungert knirkefritt på android 2.3 Dette er heller ikke så mye Google sin feil, som det er utvikleren. Google sin hensikt med denne "begrensningen" er å kvalitetssikre applikasjonene som finnes i Market, slik at de fungerer på din telefon. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Det er denne jeg prøver å få tak i: https://market.android.com/details?id=com.yahoo.mobile.client.android.finance Jeg må si at jeg er flinkere til å google enn deg - og de sidene jeg finner som inneholder reell informasjon om det aktuelle programmet (og ikke bare svada-applikasjoner som inneholder "yahoo" eller "finance" som på linken din), de linker kun til den ovennevnte android market-link. Jeg bare påpeker at at android market har forbedringspotensiale. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg må si at jeg er flinkere til å google enn deg - og de sidene jeg finner som inneholder reell informasjon om det aktuelle programmet (og ikke bare svada-applikasjoner som inneholder "yahoo" eller "finance" som på linken din), de linker kun til den ovennevnte android market-link. Jeg bare påpeker at at android market har forbedringspotensiale. Så på grunn av at utvikleren sier at den ikke funker på android 2.3 så er google teite? Hjelpe meg. Du får klare dette selv. Ekspertisen lyser jo gjennom... Så da ordner det seg vel? Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg syns det burde ha vært mulig å få tak i freeware-programmene uten å måtte oppgi navn, email og nummer osv. Det er fullt mulig. Det er helt opp til de som lager programvaren hvordan de ønsker å distribuere den. Det er ingenting som hindrer noen fra å legge ut en apk på en webside så du kan laste den ned derfra i stedet for via Market. Og om man ønsket å kjøpe programmer, så burde det vært mulig å bruke EN HVILKEN SOM HELST EMAIL - og ikke kun gmail. Du trenger ikke Gmail, du trenger en Google konto. Akkurat som Apple krever at du har en Apple ID. Før du hyler ut din indignasjon med store bokstaver, kunne det vært et poeng at du satte deg litt inn i ting... Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg hadde faktisk allerede en "google konto" på en annen epost-adresse, men da jeg prøvde å bruke denne fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha gmail.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Rart. Eg har aldri fått den beskjeden. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg bruker hvertfall "Google Docs" med den mailen Android Market ikke godtok.. Mulig domenet mitt ble tolket som et potensielt spammer-domene.. Ikke vet jeg. Funker på Google Docs, men ikke på Android Market. Uansett, det er ikke et problem lengre, har laget meg en Gmail.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Charlie Sheen fortsetter å vinne, og du kan nå høre på alle sitatene hans på Android :!: Hva er greia med at alle lenkene dine er til din egen webside, isteden for direkte til appen? 2 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Har vel lyst på litt flere lesere da, + at det ligger litt utvida info om appen på norsk på bloggen. Smud blogg forresten, mye gode tips der. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ja, men egenreklamen hans har i det siste vært litt drøy. Om han vil poste utvidet info om appen kan han like godt gjøre det i tråden. Reklame er og i mot retningslinjene, og en del av dem ble slettet for noen sider siden. 1 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Har ikke fått noe klage på at jeg har lagt linker til bloggen min, men slutter med en gang om noen mener at det ikke passer inn. At det er reklame virker litt rart for meg, da jeg verken tjener penger på bloggen eller på appene som nedlastes. Grunnen til at jeg linker til bloggen er fordi jeg selv tror at jeg gir litt bedre info enn det man finner på selve nedlastningssiden, men det trenger du så klart ikke å være enig i. 9 Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Stå på. Hyggelig å lese litt inngående omtaler av ukjente programmer i ny og ne. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Finnes det en alarm som kan streame radio?? - Jeg vil ha nyheter når jeg ,våkner! ..bare dette ikke får meg i dårlig humør om morgenen da, skjelden noe positivt i nyhetene Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Finnes det en alarm som kan streame radio?? - Jeg vil ha nyheter når jeg ,våkner! ..bare dette ikke får meg i dårlig humør om morgenen da, skjelden noe positivt i nyhetene tror du kan få Tasker til å gjøre dette =) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Finnes det en alarm som kan streame radio?? - Jeg vil ha nyheter når jeg ,våkner! ..bare dette ikke får meg i dårlig humør om morgenen da, skjelden noe positivt i nyhetene TuneIn har alarmfunksjon. Flott nettradio som jeg bruker mer enn FM, men jeg har ikke prøvd alarmen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) X Har ikke fått noe klage på at jeg har lagt linker til bloggen min, men slutter med en gang om noen mener at det ikke passer inn. At det er reklame virker litt rart for meg, da jeg verken tjener penger på bloggen eller på appene som nedlastes. Grunnen til at jeg linker til bloggen er fordi jeg selv tror at jeg gir litt bedre info enn det man finner på selve nedlastningssiden, men det trenger du så klart ikke å være enig i. Jeg er tydeligvis nedstemt, så stå på :-) Kjøpte forøvrig n64oid du tipset om. Super mario fungerer strålende på min desire, 16 stjerner nå :-D Endret 18. mars 2011 av Matsemann Lenke til kommentar
Itek Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Finnes det en alarm som kan streame radio?? - Jeg vil ha nyheter når jeg ,våkner! ..bare dette ikke får meg i dårlig humør om morgenen da, skjelden noe positivt i nyhetene tror du kan få Tasker til å gjøre dette =) Finnes det en alarm som kan streame radio?? - Jeg vil ha nyheter når jeg ,våkner! ..bare dette ikke får meg i dårlig humør om morgenen da, skjelden noe positivt i nyhetene TuneIn har alarmfunksjon. Flott nettradio som jeg bruker mer enn FM, men jeg har ikke prøvd alarmen. Supert!! Takker så mye, -tune in virker veldig bra!!! Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Da er min første android telefon i hus! LG optimus 2X Hva er et must av apps som man burde laste ned fra Android Market? Som sakt er dette min første android tlf, så det kunne vært kjekt om noen kunne kommet med tips til apps man "må" ha - Nettleser osv.. (Sinnsykt lang tråd så tok ikke sjangsen på å se igjennom hele) Endret 18. mars 2011 av Real-Madrid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå