Überadri Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Noen som kan anbefalte ett bra tastatur? har testet swift key en stund nå, kjenner jeg ikke er helt fornøyd.... BuMp! Swype med norsk ordbok Swype er et tastatur som lar deg skrive ord uten å løfte fingeren mellom tegnene, noe som gjør at man kan skrive mye raskere. En modifisert versjon med kun norsk ordbok tar mindre plass enn den originale. http://krisskarbo.wordpress.com/2010/09/01/swype-hvga-android-norwegian/ (Prøv et pat av de forskjellige versjonene inkl. de i kommentarene om det ikke funker på første forsøk.) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 Er ute etter en vekkerklokke med følgende funksjonalitet: - Sorterer alarmer etter tidspunkt - Mulighet for "recurring" (gjentakende) alarmer - Kunne hoppe over neste alarm (dvs. ikke skru av, bare stoppe neste) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 AlarmDroid kan hvertfall de to siste punktene dine. 1 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Kan anbefale Alarm Clock Xtreme. Der blir alarmer sortert etter tidspunkt, man kan velge hvilke dager den skal ringe, velge mellom ringetoner/mp3, snooze method, dismiss method etc etc. Eneste jeg synes kan trekke ned er at om du har et par alarmer etter hverandre så "dreper" de hverandre. Lenke til kommentar
buundi Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er det noen småfly piloter her? Jeg er på jakt etter gode programmer som kan brukes i forbindelse med VFR flying. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Spørsmålet om hvordan man bruker Wifi-hotspots på en sikker måte når man f. eks. er i utlandet var oppe i en søstertråd for et par dager siden. Fant nå en superenkel løsning som fungerer omtrent som Hotspot Shield. Man bruker VPN-tilbyderen USAvpn. De har en godt skjult gratistjeneste som jeg nettopp fikk til å virke på telefonen. Gratis-Innstillingene på deres internettsider virker ikke, men jeg lar meg ikke tvinge til å betale og har etter en del eksperimenter kommet frem til omtrent dette oppsettet på min Desire. Dette skulle også fungere fint for urootede telefoner: Gå til Settings - Wireless Connections - VPN Settings - Add - L2TP VPN - navn: SuSukkersGratisVPN, server: vpn2.usaip.eu, disable l2tp secret, DNS search domains blank. Brukernavn: demo, passord: demo. Dette gir deg en litt suspekt adresse (Ungarn), men usaip er en kurant tjeneste. Gratisversjonen gjør at du må gjenopprette forbindelsen hvert syvende minutt. Får merkelig nok bare dette til å virke med serveren vpn2 (ikke vpn4, som angis i oppskriftene på deres sider.) Edit: Ser nå at man ikke kommer gjennom på https-sider. Da er jo mye av nytteverdien borte. Noen som vet en vei rundt dette? Endret 12. februar 2011 av SvartUtenSukker Lenke til kommentar
Stroas Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hvilken contact manager er best? Må ha en som kan sortere etter company... Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Har klart å slette "com.social htc" eller noe sånnt, som gjør at friendstriemen ikke funker lengre Noen måte å fikse dette på? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 noen tips til et program som stenger all nett trafikk utenom wlan? slik at jeg kan forsikre meg om st det er wlan som benyttes til en hver tid? samsung galaxy s Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er ikke det i innstillinger ett sted? Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 skal snart til Dubai! vil ha eit program som har full kontroll på mb forbruk i utlandet, samt program som kan slå av mobilnettverk osv Lenke til kommentar
µT. Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 noen tips til et program som stenger all nett trafikk utenom wlan? slik at jeg kan forsikre meg om st det er wlan som benyttes til en hver tid? samsung galaxy s Innstillinger --> Kontoer og synkronisering --> Bakgrunnsdata [slå av] Ellers kan du installere SwitchPro, Extended Controls, eller mange andre her. Noen som kommer seg inn på Android Market forresten? http://www.market.android.com Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 noen tips til et program som stenger all nett trafikk utenom wlan? slik at jeg kan forsikre meg om st det er wlan som benyttes til en hver tid? samsung galaxy s Innstillinger --> Kontoer og synkronisering --> Bakgrunnsdata [slå av] Dette slår bare av synkronisering i bakgrunnen/sleep. For å slå av mobildata: Settings -> Wireless & networks -> Mobile networks -> [_] Data enabled Lenke til kommentar
belenix Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Noen som kommer seg inn på Android Market forresten? http://www.market.android.com Ingen problemer med market: https://market.android.com/ Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) ***snip*** Hmmm. Du stoler ikke på åpne wlan, men velger å stole på en eller annen tilfeldig utenlansk vpn-tilbyder som du har funnet en bakdør til? Endret 13. februar 2011 av cyclo Lenke til kommentar
µT. Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Noen som kommer seg inn på Android Market forresten? http://www.market.android.com Ingen problemer med market: https://market.android.com/ Jeg kommer meg ikke inn! Mama nooo! Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 ***snip*** Hmmm. Du stoler ikke på åpne wlan, men velger å stole på en eller annen tilfeldig utenlansk vpn-tilbyder som du har funnet en bakdør til? hehe, strengt tatt er det ikke noen bakdør, men en annonsert løsning som imidlertid ikke virker uten en del tweaking. Forretningsmodellen er nokså velkjent: Annonser med en gratistjeneste, men gjør den så vanskelig tilgjengelig at bare de mest innbitte gidder å bruke den. RapidShare-modellen. Og for å svare direkte: Ja, jeg har generelt mer tro på VPN-tilbydere enn på Jons og Pedros åpne Wlan. Hvis man skal være datakriminell, virker det heller tungvint å skjule seg bak en betalt VPN-tjeneste. Hva en eller annen privatpraktiserende...utlending (siden du selv bringer temaet på bane) med en tilfeldig, trådløs router kan finne på, er derimot ikke lett å si. Motspørsmål: Bruk 2 minutter til research om USAip, Cyclo. Mener DU (unnskyld versalene) virkelig at risikoen ved bruk av Aladdins åpne Wlan ikke blir mindre ved å bruke denne tjenesten? (Om du trekker deg fra diskusjonen ved å si at du foretrekker å betale for sikre løsninger, synes jeg det er urettferdig. Premissen er at man skal kunne bruke internett gratis og sikkert fra utlandet.) Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Jeg kommer meg ikke inn! Mama nooo! Alltid fin til slike spørsmål: Er det meg det er noe galt med? Endret 13. februar 2011 av SvartUtenSukker Lenke til kommentar
sallexandar Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Er det mulig å laste ned mapper til Samsung Galaxy tab ( Android 2,2), slik at man kan bruke navigasjon app uten å bli koblet på Internet, men bare ved å bruke GPS? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg kommer meg ikke inn! Mama nooo! Alltid fin til slike spørsmål: Er det meg det er noe galt med? Jeg får denne feilen i Chrome: Denne nettsiden er ikke tilgjengelig Det kan hende at nettsiden på https://market.android.com/ er midlertidig nede eller flyttet permanent til en ny nettadresse. Feil 200 (net::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID): Ukjent feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå