SvartUtenSukker Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hei Leter etter følgende programmer: Remote desktop til Windows Gratisløsning som fungerer fint så lenge du ikke har store krav til sikkerhet: Installer TightVNC på Windows-maskinen og Android VNC Viewer på telefonen. Skal du bruke den utenfor ditt hjemmenettverk, er det alltid lurt å forandre port til noe annet enn de vanlige VNC-portene, gjerne over 50000. Uansett trenger du et godt passord. Trenger du en løsning med topp sikkerhet, kan du tunnellere VNC-trafikken gjennom ConnectBot fra telefonen, og gjennom en passende SSH-server (det finnes flere gratis til Windows) til TightVNC. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det finnes mange apps for å kategorisere apps, men dessverre er det ingen av dem som kan sortere etter brukshyppighet (motbevis meg mer enn gjerne!). Påstanden er tilbakevist et par sider tidligere i denne tråden. Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hei Leter etter følgende programmer: Remote desktop til Windows Teamviewer Installer en klient på PCen, og en app på telefonen, så kan du fjernstyre PCen din frahvorsomhelst. Android-versjonen er ikke på Market, men du finner den her. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Fins det noen måte å sortere programmer etter brukshyppighet? Enten i form av en widget, mappe på homescreenen, app drawer eller noe annet? Undersøkte dette litt nå, men tror dessverre det er slik at det ikke det finnes på grunn av begrensninger i Android. Det finnes riktignok en innebygd liste i Android over mest brukte apps. Denne kan du finne ved å «ringe» *#*#4636#*#* og så velge «Usage statistiscs». Det nærmeste man kommer ellers er Launchpad som er en forbedret utgave av hva du får opp når du holder inne homeknappen. Den viser altså ikke mest brukte, men nylig brukte. Tror jeg hadde brukt denne om det gikk an å få den til å erstatte den innebygde holde-inne-homeknappen-funksjonen, men ser heller ikke ut til å være mulig. Han fant jo en løsning på dette så vidt eg husker. Hadde hvertfall tenkt å gjøre det på samme måten sjøl Hvem fant en løsning på hva? Du må begynne å lese svarene på spørsmålene før du svarer feil Khaffner fikk svar, det går, og det ble gjort. Og eg skal gjøre det samme når eg kommer til telefonen igjen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Nja, det fungerer ikke bra. Det virker som om widgeten ikke har oppdatert seg siden helgen, reboot hjelper ikke. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Skuff! Hvertfall nå når eg har disset uberadi Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Nja, det fungerer ikke bra. Det virker som om widgeten ikke har oppdatert seg siden helgen, reboot hjelper ikke. Antar at du har tagget eventuelle nye apps? Ellers får du høre med mr. Fabio. Har selv kontaktet utvikleren et par ganger - han er veldig lydhør. Lenke til kommentar
Hvordangaardet Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Clockr Minimalistisk klokkewidget som viser tiden med ord. Mulighet for å stille inn klokkens farge, skygge, plassering osv. Vurdering: Stilig klokke med nok av muligheter for justering av design. Jeg har ikke hatt noen tekniske problemer med den enda. Klokken har ikke mulighet til å vise dato. Pris: gratis URL: http://www.appbrain.....android.clockr Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Nja, det fungerer ikke bra. Det virker som om widgeten ikke har oppdatert seg siden helgen, reboot hjelper ikke. Antar at du har tagget eventuelle nye apps? Ellers får du høre med mr. Fabio. Har selv kontaktet utvikleren et par ganger - han er veldig lydhør. Man trenger vel ikke det? Jeg anga alle programmene, så skulle widgeten vise meg de mest brukte. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Man trenger vel ikke det? Jeg anga alle programmene, så skulle widgeten vise meg de mest brukte. Forsøkte nettopp selv - det stemmer at du kan velge bare "apps". Får noen merkelige resultater, men ellers det meste riktig når jeg gjør dette - men bla skal jeg ha brukt Transparent Proxy oftere enn Gmail. Lurer på om Folder Organizer bare registrerer brukshyppighet etter antall ganger programmet har vært åpnet fra F.O.- widgeter, linker etc. Eller det kan være at programmet først begynner å interessere seg for brukshyppigheten til tidligere utaggede apps etter at man ha opprettet widgeten. I det første tilfellet kan jeg forestille meg en workaround i retning av at man legger inn alle apps på hjemmeskjermene som F.O. items, ikke som direktelinker, men det er jo nokså tungvint første gang (deretter imidlertid ikke mer arbeid enn å legge den inn direkte). Det ligner på en bug uansett. Hør med Fabio, du. Edit: Så nærmere på widgeten nå. Det er helt tydelig at programmer må åpnes inne fra F. O. for at det skal registreres. Men workarounden skulle være o.k. Endret 6. januar 2011 av SvartUtenSukker Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Fikk min HTC Desire idag Hva er det beste tastaturet og vær-widget? Har resten under kontroll siden jeg hadde Hero før, men vær-greia da funket ikke og jeg endret aldri fra original-tastaturet. Og er det ikke mulig å se på TV2 Sumo? Bruker Dolphin Browser HD, men har testet Opera og. Kan på det varmeste anbefale Swiftkey. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Klarte aldri å venne meg helt til Swiftkey. Har gått tilbake til standard tastatur, men smaken er som baken Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har litt lyst til å prøve ut en av disse revolusjonerende tastaturene ... Skal jeg prøve Swype (finnes vel til Android?), SwiftKey eller noe annet? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Tror eg ville prøvd begge. Må nesten det for å finne ut hvilket som er best for deg. Ingen er like Sparer hvertfall enorme antall tastetrykk når eg skriver nå... Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 prøver å koble til Desire HDen min til pcen for å kjøre den inn på SDK for å ta screenshot, men får den ikke opp. Noen som kan hjelpe litt ? Tror det er usb driver problemer. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Har testet Swiftkey jeg også, men siden jeg skriver SMS på dialekt (Trøndersk FTW) ser den ikke ut til å tilpasse seg det særlig. Den ga meg forslag til ord jeg aldri hadde brukt, og jeg måtte taste mye uansett. Da føler jeg det er like bra (og går like fort) med vanlig tastatur. Noen anbefalinger til andre "uintelligente" tastatur, for å få litt variasjon utseendemessig? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 prøver å koble til Desire HDen min til pcen for å kjøre den inn på SDK for å ta screenshot, men får den ikke opp. Noen som kan hjelpe litt ? Tror det er usb driver problemer. Usbdriverne som trengs ligger i htc sync. Har du valgt å koble til htc sync på telefonen? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Ja, men får opp feilmelding når jeg skal inn på ddms filen. Endret 7. januar 2011 av Teac Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Ja, men får opp feilmelding når jeg skal inn på ddms filen. Stemmer, er noe tull med nyeste sdk, de har flyttet noen av filene som trengs. hvis ddms ligger i mappen tools kopierer du alt fra den andre mappen i sdket som heter noen annet med tools over i den mappen hvor ddms ligger. Beklager litt utydelig forklaring, sitter på telefon, ikke pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå