jH- Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg er på jakt etter et spesielt(?) overvåkningsprogram. På jobben hender det at jeg må overvåke hva som skjer på skjermen på noen pc-er under installasjon. Disse befinner seg så langt unna at det er stress å pendle. På jobben her er PC-er og mobiltelefoner på seperate wifi-nettverk, begge har tilgang til internett. Jeg tenkte å sette min HTC Hero til å være kameraet, og enten Tab'en eller PC'en til å vise hva Heroen ser. Det jeg altså trenger er et program som enten: - Viser bildet over internett (og ikke bare nettverk). Er ikke superhemmelige greier som overvåkes, men litt sikkerhet er likevel greit. eller - Bruker en klient som ikke krever Java eller andre plugins som Android ikke støtter. Det må ikke være video, det holder om den refresher hvert 10. sekund f.eks. Hadde vært rått om man kunne lese av informasjon om mobilen samtidig, som batterinivå, signalstyrke, etc. Forslag? Du kan ikke bruke teamviewer? Maskinen som skal overvåkes får installert OS, så det må være mobilen som overvåker skjermen gjennom kameraet og viser bildet på en annen Android-enhet, eller en PC på et annet nettverk. IP Webcam har jeg brukt selv en stund, virker som om det er noe slikt du er på jakt etter. Oppretter en egen server, enten lokalt eller via 3G-nettet. Jeg for min del får ikke tilgang til den oppgitte IP-adressen når jeg prøver det via 3G, men det er antageligvis pga. begrensninger fra Netcom sin side. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg spør kanskje dumt, men kan jeg filme f.eks sportsbegivenheter med denne app'en, og stream'e det over 3G slik at folk andre steder i landet kan se dette? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 IP Webcam har jeg brukt selv en stund, virker som om det er noe slikt du er på jakt etter. Oppretter en egen server, enten lokalt eller via 3G-nettet. Jeg for min del får ikke tilgang til den oppgitte IP-adressen når jeg prøver det via 3G, men det er antageligvis pga. begrensninger fra Netcom sin side. Men støtter den streming over 3G ? Har ikke testet appen selv enda, men ser at Lifehacker skriver at den bruker wifi for å streame video. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 IP Webcam er akkurat hva jeg trenger, men jeg har også NetCom. Hva er det med Netcom som gjør at vi ikke kan bruke dette? Kan vi komme oss rundt? Jeg trenger en app som jeg kan bruVI er ofte på reisefot, og mange foreldre kunne nok tenkt seg å sett kamper Live via dette. Ville jo vært ufattelig kjekt å kunne tilby dette til foreldre som har barn som er på reisefot for å spille kamper. Vårt hockeylag er på reisefot 1 gang pr mnd, og da med dobbelkamp. Siden jeg først er inne på det, er det noen som vet om det lar seg gjøre å sende bilde Live fra mitt Canon HV30 til folk som sitter med pc? Jeg må nok koble opp til en bærbar pc, men hvordan transformere HD til lavere kvalitet for å stream'e? Jeg tenkte å feste min HTC Desire HD til videoapparatet, som står på stativ, og så stream'e via IP Webcam. Jeg setter utrolig stor pris på om noen kan gi tips her Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Finens det en app som gjør at tlf kan bli en nettverkstasjon? Så man slipper å koble tlf til pc for å overføre filer. Lenke til kommentar
Quicken Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Finens det en app som gjør at tlf kan bli en nettverkstasjon? Så man slipper å koble tlf til pc for å overføre filer. "Dropbox" bør du se nærmere på 1 Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Siden jeg først er inne på det, er det noen som vet om det lar seg gjøre å sende bilde Live fra mitt Canon HV30 til folk som sitter med pc? Jeg må nok koble opp til en bærbar pc, men hvordan transformere HD til lavere kvalitet for å stream'e? Jeg tenkte å feste min HTC Desire HD til videoapparatet, som står på stativ, og så stream'e via IP Webcam. Jeg setter utrolig stor pris på om noen kan gi tips her Qik, som jeg anbefalte til khaffner på foregående side, gjør dette rett fra telefonen. Når det gjelder å streame og transcode HD-video, er dette ugjørlig før telefonene blir like kraftige som en middels bærbar PC i dag. Ønsker du å gjennomføre kringkastingsprosjektet, er en bærbar PC med VideoLAN Server (Serverdelen av VLC(lient) player) det riktige stedet å begynne. Den kan både transcode og sende, men beregn litt tid til hodekløing før du får det til å virke. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 For dem som liker kart- og GPS-programvare: Oruxmaps har lenge vært det eneste alternativet for folk som vil bruke gamle Ozi-kart på mobilen, men disse må konverteres før det virker. Nå kan de brukes direkte - i Androizic. Nokså primitivt, men ofte mer lettvint enn å konvertere. OziExplorer planlegger forresten en egen Android-app som skal foreligge i betaversjon nokså snart: Klikk. Lenke til kommentar
jorkus Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Er det noen som vet om det finnes en Norsk talesynth til android? SGS kan jo ta mot talekommandoer, men det fungerer jo dårlig så lenge Norsk tale ikke er supportert... Forslag? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg spør kanskje dumt, men kan jeg filme f.eks sportsbegivenheter med denne app'en, og stream'e det over 3G slik at folk andre steder i landet kan se dette? I teorien kan du det ja. Du må nok regne med litt "lag", og skal det gjøres effektivt bør du ha lav kvalitet på videoen. Men støtter den streming over 3G ? Har ikke testet appen selv enda, men ser at Lifehacker skriver at den bruker wifi for å streame video. IP Webcam er akkurat hva jeg trenger, men jeg har også NetCom. Hva er det med Netcom som gjør at vi ikke kan bruke dette? Kan vi komme oss rundt? Sendte en forespørsel til Netcom, og fikk svar i dag. Eneste som trengte å gjøres var å endre APN til vpn.netcom.no (tidligere kun "netcom"). Testet, og det fungerer ganske bra. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 (endret) IP Webcam er akkurat hva jeg trenger, men jeg har også NetCom. Hva er det med Netcom som gjør at vi ikke kan bruke dette? Kan vi komme oss rundt? Jeg trenger en app som jeg kan bruVI er ofte på reisefot, og mange foreldre kunne nok tenkt seg å sett kamper Live via dette. Ville jo vært ufattelig kjekt å kunne tilby dette til foreldre som har barn som er på reisefot for å spille kamper. Vårt hockeylag er på reisefot 1 gang pr mnd, og da med dobbelkamp. Siden jeg først er inne på det, er det noen som vet om det lar seg gjøre å sende bilde Live fra mitt Canon HV30 til folk som sitter med pc? Jeg må nok koble opp til en bærbar pc, men hvordan transformere HD til lavere kvalitet for å stream'e? Jeg tenkte å feste min HTC Desire HD til videoapparatet, som står på stativ, og så stream'e via IP Webcam. Jeg setter utrolig stor pris på om noen kan gi tips her Antar at alt som behøves er å bruke tilgangspunktet til netcom som gir en ikke-natet/brannmuret adresse (for bruk med vpn etc.). Tilgangspunktet er vpn.netcom.no i stedet for netcom... Edit: Jeje... var visst for seint ute Endret 13. desember 2010 av cyclo Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Er det noen som vet om det finnes en Norsk talesynth til android? SGS kan jo ta mot talekommandoer, men det fungerer jo dårlig så lenge Norsk tale ikke er supportert... Forslag? Tenker du på at den forstår eller snakker norsk? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Finnes det offline kart for android? Noe alla htc hd sin locations. Hadde vært digg å bruke kart og gps uten å bruke mobildata eller hvor mobildata er utilgjengelig Lenke til kommentar
Terje41 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Google Maps 5 slippes i disse dager. Der kan du visstnok lagre kart på telefonen. Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Noen som vet om det finnes en måte å sette passord på galleriet på min HTC desire? Stadig vekk noen som vil tukle med telefonen, men synes ikke noe om at de skal i galleriet mitt.. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg spør kanskje dumt, men kan jeg filme f.eks sportsbegivenheter med denne app'en, og stream'e det over 3G slik at folk andre steder i landet kan se dette? www.ustream.com du finner det på market også. enkelt å sette opp og streame live. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Jeg spør kanskje dumt, men kan jeg filme f.eks sportsbegivenheter med denne app'en, og stream'e det over 3G slik at folk andre steder i landet kan se dette? www.ustream.com du finner det på market også. enkelt å sette opp og streame live. Takker! Denne virker fra telefonen, men.... nok et dumt spørsmål: Hva må folk gjøre for å se det jeg sender? Må de bruke view'eren fra Market, eller kan de se via pc. Dette så lovende ut, for her var det ikke hakking på skjermen som IP Webcam. Nå er jeg virkelig spent! Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Noen som vet om det finnes en måte å sette passord på galleriet på min HTC desire? Stadig vekk noen som vil tukle med telefonen, men synes ikke noe om at de skal i galleriet mitt.. PhotoGuard Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Seal fungerer også bra til å låse ulike programmer. Du kan også benytte opplåsningsmønster heller enn kode. Gratis versjon som ikke kan blokke market, men ellers kan den ca alt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå