boxer72 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Jeg er på jakt etter et spesielt(?) overvåkningsprogram. På jobben hender det at jeg må overvåke hva som skjer på skjermen på noen pc-er under installasjon. Disse befinner seg så langt unna at det er stress å pendle. På jobben her er PC-er og mobiltelefoner på seperate wifi-nettverk, begge har tilgang til internett. Jeg tenkte å sette min HTC Hero til å være kameraet, og enten Tab'en eller PC'en til å vise hva Heroen ser. Det jeg altså trenger er et program som enten: - Viser bildet over internett (og ikke bare nettverk). Er ikke superhemmelige greier som overvåkes, men litt sikkerhet er likevel greit. eller - Bruker en klient som ikke krever Java eller andre plugins som Android ikke støtter. Det må ikke være video, det holder om den refresher hvert 10. sekund f.eks. Hadde vært rått om man kunne lese av informasjon om mobilen samtidig, som batterinivå, signalstyrke, etc. Forslag? securet har noen program har testet dette og det funker utmerket http://www.androlib.com/android.application.com-dooblou-securetlivestream-ijnA.aspx Endret 10. desember 2010 av boxer72 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg er på jakt etter et spesielt(?) overvåkningsprogram. På jobben hender det at jeg må overvåke hva som skjer på skjermen på noen pc-er under installasjon. Disse befinner seg så langt unna at det er stress å pendle. På jobben her er PC-er og mobiltelefoner på seperate wifi-nettverk, begge har tilgang til internett. Jeg tenkte å sette min HTC Hero til å være kameraet, og enten Tab'en eller PC'en til å vise hva Heroen ser. Det jeg altså trenger er et program som enten: - Viser bildet over internett (og ikke bare nettverk). Er ikke superhemmelige greier som overvåkes, men litt sikkerhet er likevel greit. eller - Bruker en klient som ikke krever Java eller andre plugins som Android ikke støtter. Det må ikke være video, det holder om den refresher hvert 10. sekund f.eks. Hadde vært rått om man kunne lese av informasjon om mobilen samtidig, som batterinivå, signalstyrke, etc. Forslag? securet har noen program har testet dette og det funker utmerket http://www.androlib....tream-ijnA.aspx Det programmet krever Java og at begge enhetene er på samme nettverk. Funker ikke for meg. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 En ting jeg lurte på.... Finnes det ikke noen velegnet app til google.video? Der finnes man jo mange filmer som jeg finner mye mer interessante enn kortfilmene på youtube Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Prøvd å åpne nettleseren og gå inn på video.google.com? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Noen som vet om et bra program til å følge aksjer, gjerne med en fin widget. Må støttet Oslo børs. Dersom du har htc, kan du bruke den innebygde widgeten som kommer med sense. For f.eks Statoil skriver du stl.ol som ticker. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Prøvd å åpne nettleseren og gå inn på video.google.com? ØØ.. ja.... jeg søkte etter videoen, som jeg visste hva het, men fant ikke en dritt. Sendte så URL'en på mail og åpnet den derfra og da fungerte det forsåvidt fint. Sitter på en Galaxy tab da... Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg er på jakt etter et spesielt(?) overvåkningsprogram. På jobben hender det at jeg må overvåke hva som skjer på skjermen på noen pc-er under installasjon. Disse befinner seg så langt unna at det er stress å pendle. På jobben her er PC-er og mobiltelefoner på seperate wifi-nettverk, begge har tilgang til internett. Jeg tenkte å sette min HTC Hero til å være kameraet, og enten Tab'en eller PC'en til å vise hva Heroen ser. Det jeg altså trenger er et program som enten: - Viser bildet over internett (og ikke bare nettverk). Er ikke superhemmelige greier som overvåkes, men litt sikkerhet er likevel greit. eller - Bruker en klient som ikke krever Java eller andre plugins som Android ikke støtter. Det må ikke være video, det holder om den refresher hvert 10. sekund f.eks. Hadde vært rått om man kunne lese av informasjon om mobilen samtidig, som batterinivå, signalstyrke, etc. Forslag? Du kan ikke bruke teamviewer? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg er på jakt etter et spesielt(?) overvåkningsprogram. På jobben hender det at jeg må overvåke hva som skjer på skjermen på noen pc-er under installasjon. Disse befinner seg så langt unna at det er stress å pendle. På jobben her er PC-er og mobiltelefoner på seperate wifi-nettverk, begge har tilgang til internett. Jeg tenkte å sette min HTC Hero til å være kameraet, og enten Tab'en eller PC'en til å vise hva Heroen ser. Det jeg altså trenger er et program som enten: - Viser bildet over internett (og ikke bare nettverk). Er ikke superhemmelige greier som overvåkes, men litt sikkerhet er likevel greit. eller - Bruker en klient som ikke krever Java eller andre plugins som Android ikke støtter. Det må ikke være video, det holder om den refresher hvert 10. sekund f.eks. Hadde vært rått om man kunne lese av informasjon om mobilen samtidig, som batterinivå, signalstyrke, etc. Forslag? Du kan ikke bruke teamviewer? Maskinen som skal overvåkes får installert OS, så det må være mobilen som overvåker skjermen gjennom kameraet og viser bildet på en annen Android-enhet, eller en PC på et annet nettverk. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Siden jeg ser det skrives om navi langt bakover i tråden her.. Jeg var i november i UK en tur. På turen hadde jeg med meg Sygic Aura på min Samsung Galaxy S. Jeg er VELDIG glad det lå et oversiktskart over UK i leiebilen.. Det første som skjedde var nemlig at da vi landet i UK klarte ikke Sygic Aura lenger å finne kartet jeg hadde lastet ned før jeg dro hjemmefra. For å ordne dette måtte jeg laste ned et kart til.. (Lastet ned et over et lite filleland..) Så var vi i gang. Hadde en liten rastestopp på en bensinstasjon langs M4, og da vi kjørte derfra igjen begynte den virkelige moroa! Kartet hoppet frem og tilbake mellom virkelig posisjon og bensinstasjonen på M4, ca 1 sekund hvert sted.. (Andre applikasjoner som bruker GPS viste ingen unormale verdier..) Og dagen etter var det ikke lenger noen navi som funka igjen.. Forsøkte igjen å laste ned nytt kart for å se om det hjalp.. Jeg fikk aldri mer liv i Sygic Aura. Jeg avinstallerte det så, og kommer aldri til å bruke det igjen. Heldigvis hadde jeg 7 dagers test.. Den lille tiden det funka var det dog helt ok.. Men fotoboksvarslinga er en fleip! Jeg vet ellers at en av tidsskriftene for oss bilinteresserte er i gang med en test av navigasjon for Android. De har fått mine synspunkter på Sygic Aura (En journalist i tidsskriftet var med på turen..) Jeg kan ellers love dere at Swanse og området rundt der er ganske vanskelig å kjøre i uten et ordentlig kartverk. Som sagt lå det et oversiktskart i bilen, uten det hadde vi vært fullstendig lost under hele turen! (Vi kjørte 120 mil på 4 dager, hvorav ca 50 mil på ymse småveier..) Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 www.printershare.com med den så kan du printe ut "alt" fra både android og iphone. alt fra sms, mail, kontaktliste, bilder, pdf osv. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Jeg er på jakt etter et spesielt(?) overvåkningsprogram. Det jeg altså trenger er et program som enten: - Viser bildet over internett (og ikke bare nettverk). Er ikke superhemmelige greier som overvåkes, men litt sikkerhet er likevel greit. eller - Bruker en klient som ikke krever Java eller andre plugins som Android ikke støtter. Forslag? Qik Endret 10. desember 2010 av SvartUtenSukker Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Noen som vet om et bra program til å følge aksjer, gjerne med en fin widget. Må støttet Oslo børs. Dersom du har htc, kan du bruke den innebygde widgeten som kommer med sense. For f.eks Statoil skriver du stl.ol som ticker. Jeg har Desire, men kjører Oxygen rom, så da følger ikke den innebygde widgeten med. Hadde håpt at noen viste om en bra i Marker. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Noen som vet om et bra program til å følge aksjer, gjerne med en fin widget. Må støttet Oslo børs. Dersom du har htc, kan du bruke den innebygde widgeten som kommer med sense. For f.eks Statoil skriver du stl.ol som ticker. Jeg har Desire, men kjører Oxygen rom, så da følger ikke den innebygde widgeten med. Hadde håpt at noen viste om en bra i Marker. Prøvd Bloomberg? Prøv da med ticker stl:no osv. Vet ikke helt om jeg er fan av denne widgeten selv. Liker den enkle til HTC bedre. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Noen som har testet Locate My Droid eller vet om noe lignende som fungerer bra og er gratis? Nå har eldstejenta her i hus fått seg xperia mini pro, men problemet er at hun ofte har telefonen på lydløs og den ofte blir lagt i fra seg på de merkeligste steder under lek. Så da trenger jeg et program som gjør at jeg kan få telefonen til å ule og hyle, og gjerne få opp på kart hvor den er dersom den er igjenglemt et sted. Så om noen har noen tips eller har testet programmet jeg linker til hadde jeg satt stor pris på det:-) Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Noen som har testet Locate My Droid eller vet om noe lignende som fungerer bra og er gratis? Nå har eldstejenta her i hus fått seg xperia mini pro, men problemet er at hun ofte har telefonen på lydløs og den ofte blir lagt i fra seg på de merkeligste steder under lek. Så da trenger jeg et program som gjør at jeg kan få telefonen til å ule og hyle, og gjerne få opp på kart hvor den er dersom den er igjenglemt et sted. Så om noen har noen tips eller har testet programmet jeg linker til hadde jeg satt stor pris på det:-) Jeg bruker Tasker til dette. Har en taskerprofil som gjør at hvis noen sender en sms med /sos til telefonen så stilles volumet til maks, en alarm starter, vibreringen starter, blits lampen starter osv. Har også en annen profil som gjør at hvis jge sender en sms til telefonen med teksten /getgpsfix så sendes det en melding tilbake med gps ko-ordinatene, batteristatus og tid/dato. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Har ikke testet Locate My Droid, men Wheres my droid fungerer fint til samme bruk Edit: Ser N.N kom meg litt i forkjøpet. Tasker er et fantastisk program med uendelige muligheter. Trenger du kun funksjonen du etterspør, mener jeg at det muligens blir litt overkill. Endret 11. desember 2010 av learntofly Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Så jo bra ut det, litt stiv pris når den kommer ut av beta da. Teamviewer kommer fortsatt til å være gratis for ikke-kommersiell bruk, selv etter at den er ute av beta. iPhone versjonen er også gratis for ikke-kommersiell bruk. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Har ikke testet Locate My Droid, men Wheres my droid fungerer fint til samme bruk Edit: Ser N.N kom meg litt i forkjøpet. Tasker er et fantastisk program med uendelige muligheter. Trenger du kun funksjonen du etterspør, mener jeg at det muligens blir litt overkill. Takker, skal få sett på det. Tasker blir vel litt i overkant avansert å sette opp til kun dette bruk? Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Så da trenger jeg et program som gjør at jeg kan få telefonen til å ule og hyle, og gjerne få opp på kart hvor den er dersom den er igjenglemt et sted. Bruker selv Easyrecover til dette. Koster en bagatell, men var i alle fall tidligere nokså alene om å kunne slå på GPS selv for å finne posisjonen (altså uten at GPS allerede er påslått når NØD-tekstmeldingen sendes). Veldig flott lokaliseringsfunksjon - den gir t.o.m. gateadresse. Test først med trial-versjonen om den passer til telefonen det gjelder. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Har ikke testet Locate My Droid, men Wheres my droid fungerer fint til samme bruk Edit: Ser N.N kom meg litt i forkjøpet. Tasker er et fantastisk program med uendelige muligheter. Trenger du kun funksjonen du etterspør, mener jeg at det muligens blir litt overkill. Takker, skal få sett på det. Tasker blir vel litt i overkant avansert å sette opp til kun dette bruk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå