Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.... godt svar.... du ser eg skriver 2-35 kb/s?

Jeg hadde Telenors raskeste ADSL2 linje, og opplastningen der var maks 75-80kB/s. Var spesifisert til 800kbit, men det varierer med avstanden til serveren. Nå mener ikke jeg å forsvare 2kB/s, men kan tenke meg at de svakere linjene har en øvre grense på 50-60kB/s. Om noen andre bruker nettet samtidig eller du har en dårlig trådløs forbindelse så kan det fort ende på 35kB/s.

Husk også at det er en telefon som skal hente dataene fra et SD kort, sende de til et nettverkskort, og dette med en prosessor på toppen 1Ghz. Ikke noen stor flaskehals, men alle monner drar. Ting blir jo ikke buffret på routeren din.

Lenke til kommentar

Oki folkens, det er hverken linjer eller utstyret. Mobilen laster opp som et lyn, fra pc'en går det seint på samme nettet..... og ironien er at mobilen jo bruker g delen av WiFi mens pc'en bruker n varianten. Og mtp hvis eg laster opp torrents så går det unna.

Det er derfor eg ikke forstår hva som skjer. Har 12/5 linje fra CD. Hastigheten er mer enn høg nok, men dropbox utnytter det ikke når pc skal laste opp. Låg i snitt på 12 opp.... da tar ring tid.

Noen andré forslag enn at linjen er treg?

Mobilen og SD kort har da ingenting med opplasting fra pc til dropbox...

Lenke til kommentar

Hvis problemet ditt er at det tar lang tid å synke en fil fra PCen din så fatter jeg ikke hvorfor du spør om det i "Anbefalte programmer til Android". Da er det ikke rart at folk som faktisk prøver å hjelpe deg tolker problemet til noe som har med mobilen din å gjøre. Dette er ikke "Dropbox-support".

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Den ser eg. Trodde faktisk dropbox var et android spesifikt fenomen. Har aldri brukt det før eg brukte det mot mobilen nå. Ser jo nå at det kun er laget en app som brukes mot dropbox som egentlig ikke har noe med android å gjør.

Beklager feilposting.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Noen andré forslag enn at linjen er treg?

Router- og/eller brannmurproblem. Sjekk UPnP-innstillingene i routeren, og forsikre deg om at den aksepterer det. Hvis du har forwardet porter manuelt i routeren, blir det lett til at man slår av UPnP samtidig - noen torrentklienter råder deg til og med til dette. Ellers er jeg enig med dem som mener at dette hører hjemme i en annen tråd.

Edit: Js svar ble til men jeg skrev...

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Den ser eg. Trodde faktisk dropbox var et android spesifikt fenomen. Har aldri brukt det før eg brukte det mot mobilen nå.

Da anbefaler jeg at du legger det inn på PCen også. Virkelig et genialt program. Jeg har f. eks en laptop, en netbook og en HTPC. Jeg bruker Dropboxmappa som "Mine Dokumenter" så en endring jeg gjør på en av PCene vil skje på alle. I kraft av at jeg nå har akkurat de samme filene på 3 PCer så er sjansen for at alle krasjer samtidig er jo minimalt, men f. eks i tilfelle brann så har jeg uansett en backup på Dropbox serverene. Utrolig kjekt ;)

Lenke til kommentar

Den ser eg. Trodde faktisk dropbox var et android spesifikt fenomen. Har aldri brukt det før eg brukte det mot mobilen nå.

Da anbefaler jeg at du legger det inn på PCen også. Virkelig et genialt program. Jeg har f. eks en laptop, en netbook og en HTPC. Jeg bruker Dropboxmappa som "Mine Dokumenter" så en endring jeg gjør på en av PCene vil skje på alle. I kraft av at jeg nå har akkurat de samme filene på 3 PCer så er sjansen for at alle krasjer samtidig er jo minimalt, men f. eks i tilfelle brann så har jeg uansett en backup på Dropbox serverene. Utrolig kjekt ;)

Litt skeptisk til den type backup. Vet jo aldri hvem som egentlig har tilgang til de filene ;)

Lenke til kommentar

Er Dropbox et program for backup eller har jeg misforstått da? :)

Både ja og nei, Dropbox fungerer også som "cloud computing" der det du lagrer på din pc, blir lagret på nettet og tilgjengelig fra hvor en du er så lenge du har tilgang til et nett. (og på andre pc`er koblet til din dropbox bruker.)

Backup bruker du til feks å kopiere bilder fra en harddisk til en annen harrdisk, selv om du er uheldig og sletter bildene på den ene, så har du de heldigvis lagret på den andre harddisken.

Med Dropbox så sletter du bildene på alle plassene om du sletter de en plass, MEN Dropbox har faktis muligheter for å gjenopprettet filer du har slettet (med et uhell feks).

Dropbox gir deg 100 GB maks om du betaler, dette er kanskje litt lite i dagens samfunn med tanke på HD kvalitet og mange 1000 bilder i RAW formatet, derfor egner Dropbox seg best til backup av feks dokumenter du jobber med på skolen, og hjemme, slik som jeg bruker det til. Og også til deling av offentlige mapper med kamerater. Ser du etter online backupfunksjon av bilder og filmer osv bør du lete en annen plass en Dropbox.

Håper det gjorde ting litt klarere :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt skeptisk til den type backup. Vet jo aldri hvem som egentlig har tilgang til de filene ;)

Ville ikke vært mer bekymret enn i forhold til Gmail etc. Dropbox er ingen pølsebod, og siden du ikke trenger å legge inn passoredet hele tiden, kan du velge noe skikkelig sterkt.

Er du bekymret, kan du legge en portabel versjon av TrueCrypt i boksen (altså en versjon som ikke krever installering på en datamaskin), og kryptere sensitivt innhold med den. (Du legger den i boksen for å ha tilgang også fra maskiner der TrueCrypt ikke allerede er installert). Fra telefonen må du imidlertid ha en annen løsning - f. eks. krypteringsfunksjonen til Note Everything.

Lenke til kommentar

Testet ut Remote Desktop Client fra xtralogic INC og det var et utrolig kjekt program om du har noen eksterne pcer med RDC du trenger å sjekke en gang i blant.

Trenger du noe slikt, og ikke har satt opp serveren med VNC etc, så er dette programmet noe for deg. Garantert.

Jeg ser fordelen med å bruke windows sin remote desktop protokoll og det er praktisk når man skal styre maskiner på eget nettverk. Men må nesten få komme med en anbefaling til:

Teamviewer. Et utrolig praktisk fjernstyringsprogram som lar deg styre Windows, Macer og Linux maskiner uansett hvor i verden de må befinne seg. Det må riktignok kjøres et program på maskinen som skal styres, men dette er en kjørbar fil som ikke krever noe datakunnskap å bruke. (I tillegg kan man installere fullversjonen som inkluderer både klient og server) Selve Teamviewer konseptet er ikke noe nytt, men Android klienten er vel relativt ny.

Så hvis du sitter på toget og bestemor, onkel eller mor trenger hjelp; be ham eller henne kjøre Teamviewer exe fila for Windows eller Mac og du kan sette igang å hjelpe rett fra telefonen. :thumbup:

Er du litt mer avansert har programmet også en database over alle maskinene du har installert programvaren på, så kan du logge deg inn på datamaskinen din, uansett OS, hjemme eller på jobben eller hvor man pleier å ha en maskin, uansett hvor du befinner deg i verden.

Og det er gratis - ihvertfall så lenge det er i beta. Ser at Pro versjonen til Iphone koster $99 :hmm:(finnes en free versjon også)

post-2917-0-88184800-1291909394_thumb.jpg

Her er sånn Teamviewer ser ut på min Android.. ikke så lett å ta bilde av mobiler. Burde vel heller valgt noen form for screen capture. :)

Endret av killerost
Lenke til kommentar

post-2917-0-88184800-1291909394_thumb.jpg

Her er sånn Teamviewer ser ut på min Android.. ikke så lett å ta bilde av mobiler. Burde vel heller valgt noen form for screen capture. :)

Så jo bra ut det, litt stiv pris når den kommer ut av beta da.

Har endelig funnet ut hvordan man tar bra skjermbilder av telefonen. SDK manager + USB Debugging = bilder som dette:

071210_desirez_sc_03.jpg

071210_desirez_sc_04.jpg

071210_desirez_sc_01.jpg

Fått det til å funke på en pc, ikke den andre pcen jeg har prøvd på. Litt lotto kanskje. Men kan i alle fall ta skikkelige skjermbilder nå.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter et spesielt(?) overvåkningsprogram.

På jobben hender det at jeg må overvåke hva som skjer på skjermen på noen pc-er under installasjon. Disse befinner seg så langt unna at det er stress å pendle. På jobben her er PC-er og mobiltelefoner på seperate wifi-nettverk, begge har tilgang til internett. Jeg tenkte å sette min HTC Hero til å være kameraet, og enten Tab'en eller PC'en til å vise hva Heroen ser.

Det jeg altså trenger er et program som enten:

- Viser bildet over internett (og ikke bare nettverk). Er ikke superhemmelige greier som overvåkes, men litt sikkerhet er likevel greit.

eller

- Bruker en klient som ikke krever Java eller andre plugins som Android ikke støtter.

Det må ikke være video, det holder om den refresher hvert 10. sekund f.eks.

Hadde vært rått om man kunne lese av informasjon om mobilen samtidig, som batterinivå, signalstyrke, etc.

Forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...