jH- Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Funker ikke å søke i tråden, så bare spør. Noen som har en god jobbapp? Trenger en app der jeg kan stemple inn/ut og gjerne antall timer totalt og lønn og slikt! På iPhone hadde jeg HoursTracker som funka helt nydelig, skulle gjerne hatt noe lignende nå også! Android Time Card gjør alt det du nevnte her og mer til. Jeg brukte det flittig under sommerjobben min. Tar denne ett steg videre: Har selv brukt Android Time Card lenge, storfornøyd med det. Men, jeg lurer på om noen har vært borti en tidtagings-app med støtte for Launcher? Noe sånt hadde vært gull å kunne automatisere, siden jeg allerede har egne profiler for når jeg er på jobb. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Noen som vet om et program som forteller hvor mange og hvor lange anrop du har ringt fra en dato til en annen? Samme gjelder SMS og MMS. Haddde vært greit å vite det, så jeg vet når jeg overstiger grensa for gratis ringetid og meldinger Lenke til kommentar
JFM Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 DroidStats Tusen takk Eneste jeg ikke likte var at man ikke kan skrive hva det koster i oppstart for samtaler Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ja, jeg tok det tipset selv, og må si det ser bra ut Oppstartsavgift burde vært utdødd for lenge siden, men er en enorm kilde for inntekt. Samtaler idag er vel generelt korte, og med så mye trådløs familie og Netcom venner etc, tar de ikke mye for selve samtalene lenger. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Er det noe reelt behov for sikkerhetsprogram installert på android? Eller mest for de som er litt paranoide eller surfer mye på åpne wifi. Som f.eks denne. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Er det noe reelt behov for sikkerhetsprogram installert på android? Eller mest for de som er litt paranoide eller surfer mye på åpne wifi. Som f.eks denne. Er også av dem som lurer. Avinstallerte et antivirusprogram for noen måneder siden fordi det reagerte på alt slags tull - f. eks. den morsomme appen Penetrate (dennes natur gjorde at jeg ble skeptisk til begge deler). Antar at virus- og trojanerfaren ikke er så stor for brukere som ikke har rootet - det er verre med superbrukerne. Ellers et råd som jeg fanget opp fra den siste Dolphin-revisjonen: Det er visstnok oppdaget et sikkerhethull i Android-brosweren (=Dolphin-innmaten) som gjør at inntrengere kan skaffe seg oversikt over mapper de vet navnet på i sd-kortet. Midlertidig workaround er å kalle f.eks. downloads-folderen sin for noe annet - en funksjon som støttes i siste versjon av Dolphin. Ikke for de lettskremte ... men skulle egentlig melde til fellesskapet om en fantastisk tjeneste som har vært nevnt noen ganger før her, men som fortjener omtale. Resignerte til denne etter å revet meg i håret over vanskelighetene ved å dele filer fra Windows 7 mot andre maskiner i hjemmenettverket - til slutt var alle med, utenom en gammel XP som hadde fungert utmerket før Win7-homegroup-tjenesten hadde begynt å føkke med den. Da forsøkte jeg noe annet i stedet, og DROPBOX ER GODT SOM G U L L TIL ALT SÅNT - ikke minst til synking mot telefonen. Ekstremt lettvint, rask og dønn solid; den bruker til og med ditt eget hjemmenettverk så lenge det er mulig. Noen mer avanserte bruksmåter med videreførende lesning her. Endret 3. desember 2010 av SvartUtenSukker Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Trenger et program som lar meg organisere musikken som ligger på minenkortet fra pcen, altså ikke synce musikken jeg har på pcen. Jeg trenger å kunne lage spillelister osv. Vet at mange kommer til å neven Doubletwist, men man kan ikke lage spillelister av musikken som ligger på telefonen med det. Trenger også at det støtter .flac. Noen ideer? Endret 4. desember 2010 av N.N Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Mener at PowerAmp lar deg lage spillelister. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Funker ikke å søke i tråden, så bare spør. Noen som har en god jobbapp? Trenger en app der jeg kan stemple inn/ut og gjerne antall timer totalt og lønn og slikt! På iPhone hadde jeg HoursTracker som funka helt nydelig, skulle gjerne hatt noe lignende nå også! Android Time Card gjør alt det du nevnte her og mer til. Jeg brukte det flittig under sommerjobben min. Tar denne ett steg videre: Har selv brukt Android Time Card lenge, storfornøyd med det. Men, jeg lurer på om noen har vært borti en tidtagings-app med støtte for Launcher? Noe sånt hadde vært gull å kunne automatisere, siden jeg allerede har egne profiler for når jeg er på jobb. Brukte Time Recording mot tasker en stund. Den har to public intents som kan brukes til å automatisere stemplingen: - com.dynamicg.timerecording.CHECK_IN - com.dynamicg.timerecording.CHECK_OUT Lenke til kommentar
Torhaccc Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Trenger et program som lar meg organisere musikken som ligger på minenkortet, altså ikke synce musikken jeg har på pcen. Jeg trenger å kunne lage spillelister osv. Vet at mange kommer til å neven Doubletwist, men man kan ikke lage spillelister av musikken som ligger på telefonen med det. Trenger også at det støtter .flac. Noen ideer? Meridian er en spiller som lar deg lage spillelister og som støtter Flac. I tillegg har den 4 bra widgets(du må kjøpe programmet for de to største). Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Muligheten for å spille .avi filer direkte fra PC, NAS eller lignende til mobilen har lenge vært etterlyst her Endelig en løsning: Stream og konverter video med VLC til telefonen. Appen er imidlertid omtrent like brukervennlig som VLC selv - de som har forsøkt å bevege seg ut over play- og pauseknappen, vet hva jeg mener ("Hjelpe-"forumet deres er dessuten en trist oppvisning i fransk arroganse overfor de kunnskapsløse menneskene de begjener.) Etter en del forsøk fikk jeg den til å spille ganske pent sammen med en liten Ubuntu-bærbar, men det er utvilsomt lettere å kopierere filmen til SD-kortet. Edit: Folk som ikke får denne til å virke, anbefales å begynne med en lavoppløst .avi-fil. Tror noen av de høyoppløste jeg har prøvd, krasjer fordi PCen ikke klarer å konvertere raskt nok. Edit #2: Fra en kraftig Windows 7 X64 - maskin spiller den de fleste videofiler jeg har forsøkt, komplett utmerket - selvfølgelig med løse undertekster etc for dem som vil betale litt ekstra. Innstillinger som funker fint fra Win7 til Desire: Rtsp stream, Output: AAC lyd, H.264 AVC video, Video bitrate 768, x264 settings -> 4 Reference frames. Playback i hovedmenyen setter man selvsagt til riktig skjermstørrelse for Desire. Endret 4. desember 2010 av SvartUtenSukker Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Trenger et program som lar meg organisere musikken som ligger på minenkortet, altså ikke synce musikken jeg har på pcen. Jeg trenger å kunne lage spillelister osv. Vet at mange kommer til å neven Doubletwist, men man kan ikke lage spillelister av musikken som ligger på telefonen med det. Trenger også at det støtter .flac. Noen ideer? Meridian er en spiller som lar deg lage spillelister og som støtter Flac. I tillegg har den 4 bra widgets(du må kjøpe programmet for de to største). Mente å organisere filene fra pcen, har endra inlegget nå. My bad. Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Klistrer denne inn her også jeg, i håp om raskere svar: Har altså en HTC Desire HD: Etter ha brukt litt av helgen på å sette opp telefonen, er jeg veldig godt fornøyd med hvordan den fungerer og oppfører seg. Men det er en ting jeg lurer på. Innimellom kan den bli litt treg, akkurat som om det er en eller annen applikasjon som henger. Jeg vet at man skal la Froyo styre dette selv, men finnes det verktøy jeg kan bruke som jeg kan se hva de forskjellige prosessene bruker av cpu og minne? Såvidt jeg vet er det bare minneforbuk som blir vist i "kjørende tjenester". Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Taskkiller eller appkiller tror jeg den heter. Der kan du sjekke alle kjørende applikasjoner. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jeg bruker Autokiller memory manager. Ser 100 ganger bedre ut enn andre killers, + den kan endre på android policy for minnehåndtering. (krever root) Satt memory management til strict, samt fjerner manuelt noen programmer i ny og ne. Merker ikke dette ut på batteritiden, men om du står fast på at det drainer batteritiden, så kan du la vær å fjerne de manuelt, og heller "booste" android sin minnehåndtering ved å sette opp til "strict" eller "optimium" Endret 6. desember 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
gaiN Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Finnes det en app som endrer oppløsningen på en app eller et spill? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Hmmm... Dropbox, skal det ta så lang tid å laste opp filene fra pc'en? På mobilen går det som et skudd, men fra pc'en tar det en evighet fra eg legger fila i dropbox til den er syncet og klar på mobilen... Edit: Den laster opp med fra 2-25 kb/s.... Da er det neimen ikke mye vits hvis det skal gå så sakte. Har dette med gratisversjon e.l å gjør? Endret 6. desember 2010 av Jotun Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det har vel heller med at opp-linjen din er treig å gjøre. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det har vel heller med at opp-linjen din er treig å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå