Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Mye negativt i market kommentarer, men jeg skal se om jeg får lov til å ta en ny titt (forhåpentligvis merker den ikke at jeg allerede har testet forrige versjon og gir meg ny testperoide). Litt festlig at de har "High compatibility w/Froyo" på skrytelista, mens de ikke støtter den ene enorme funksjonen i Froyo som alle vil bruke, nemlig installasjon på SD.

Selve appen ligger på telefonen ja, men alle kartene osv legges på SD kortet. Trodde egentlig at alt lå der, siden jeg fant en masse mapper under Ndrive på SD kortet. Men telefonen sier at appen er installert på telefonen og ikke SD kortet, og den bruker 9 MB av RAMen der.

Jeg likte særlig skilthenvisningen den gir deg, med info om hvilken fil du skal ligge i osv når du kjører på en vei med mange filer, der ulike filer går ulike veier. Da viser den deg selve skiltet og uthever hvilken fil på skiltet du skal ligge i.

Men det er vel en smakssak. Jeg har alltid likt TomTom, men jeg likte virkelig Ndrive. Og prisen er jo super. 80 kroner for alle land i Skandinavia, og 160 kroner for hele Vest Europa er jo ingen ting. Billigste vanlige GPS med Vest Europa kart koster nesten 1.100 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, kjære vene. Det handler ikke om hvem som har rett eller hva søren dere vil frem til. Det er bare at jeg fikk beskjed HER i tråden, da jeg spurte om det tidligere, at jeg måtte laste ned network discovery, eller sjekke det på internett med sider som whatsmyip.com eller ipfinder.org (random sider, jeg bare viser hvilken type side det var). Så skulle jeg skrive inn den IP adressa inn i programmet.

DERFOR har jeg gjort det.

Men det er først NÅ at noen sier jeg skal ha et program på PC. Det har ingen sagt før.

Dere trenger ikke bli så oppgitte og ukoselige, bare fordi jeg trenger litt hjelp.

Lenke til kommentar

Testet ut Remote Desktop Client fra xtralogic INC og det var et utrolig kjekt program om du har noen eksterne pcer med RDC du trenger å sjekke en gang i blant.

Med min 3.7 tommer skjerm på Desire Z (og Desire) er det utrolig hvor bra og enkelt det er å ta over en pc via RDC.

Som du ser her på dette bildet får jeg jo nesten full oppløsning på skjermen:

021210_rdc1.jpg

021210_rdc2.jpg

Litt scrolling må til, men uansett, utrolig lett å bruke. Du drar bare fingeren langs skjermen og fingeren din blir da til "muspekeren" på det eksterne skrivebordet.

Du "tapper" med fingeren og du klikker på det eksterne skrivebordet. Ellers kan du får opp taster på det eksterne skrivebordet ved å trykke på Meny knappen på telefonen.

Skrive kan du gjøre enten via skjermtastaturet eller mitt fysiske tastatur på Desire Z. Æ Ø Å funker som bare det også.

Du kan kopiere/klippe ut og lime inn tekst fra telefonen til det eksterne skrivebordet og motsatt.

Programmet kostet meg ca $20, men det er det virkelig verdt. Kan nå koble meg til serveren her hjemme mens jeg er borte, og til alle servere, pcer osv her hjemme over det interne nettet.

Trenger du noe slikt, og ikke har satt opp serveren med VNC etc, så er dette programmet noe for deg. Garantert.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Dere trenger ikke bli så oppgitte og ukoselige, bare fordi jeg trenger litt hjelp.

Nei, men når du blir furten "kunde" og skriver "Vel, jeg skrev jo hva jeg har gjort!", da trengs det. Når jeg ikke får betalt for å hjelpe noen har jeg den luksusen å ikke måtte være høflig med minde de som trenger hjelp er det, særlig når de ikke engang har giddet å lese bruksanvisningen.
Lenke til kommentar

Er ute etter et program som kan som fungerer både på Android og på Windows eller OS X. Formålet med programmet er en 'database' med informasjon om filmene som jeg har. Som kan hente informasjon eksternt fra f.eks imdb.

Var det vanskelig å forstå? :p Vil ha en oversikt over filmene mine, som jeg kan se når jeg trenger det, enten fra PCn min eller Macen min, i tillegg til at jeg kan se det på telefonen :)

Lenke til kommentar

Testet ut Remote Desktop Client fra xtralogic INC og det var et utrolig kjekt program om du har noen eksterne pcer med RDC du trenger å sjekke en gang i blant.

Programmet kostet meg ca $20, men det er det virkelig verdt. Kan nå koble meg til serveren her hjemme mens jeg er borte, og til alle servere, pcer osv her hjemme over det interne nettet.

Trenger du noe slikt, og ikke har satt opp serveren med VNC etc, så er dette programmet noe for deg. Garantert.

Alternativ gratisløsning med like god sikkerhet - burde fungere like godt med Redmond-produkter:

VNC gjennom SSH

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Alternativ gratisløsning med like god sikkerhet - burde fungere like godt med Redmond-produkter:

VNC gjennom SSH

Fant ikke en eneste test av dette programmet der de faktisk koblet seg opp mot en Windows Server/pc.

Fint om du kunne funnet en slik test så jeg kunne sammenlignet. Til jeg ser noe annet, mener jeg at Remote Desktop Client fra xtralogic er det beste programmet til å ta over en RDC pc/server på fra Android telefonen din.

Lenke til kommentar

VNC gjennom SSH

Fant ikke en eneste test av dette programmet der de faktisk koblet seg opp mot en Windows Server/pc.

Fint om du kunne funnet en slik test så jeg kunne sammenlignet. Til jeg ser noe annet, mener jeg at Remote Desktop Client fra xtralogic er det beste programmet til å ta over en RDC pc/server på fra Android telefonen din.

Hvorfor den fornærmede tonen? - Jeg kalte jo dette et alternativ, ikke en bedre løsning. Har litt erfaring med LogMeIn mot en Windows-PC - det er også en fin løsning.

Forstår ikke helt kritikken din. Det finnes dunger av gratis SSH- og VNC- serverprogrammer til Windows. Android VNC og ConnectBot er begge anerkjente apps med 250000+ nedlastinger. Hva skulle være problemet?

Android VNC kan du selvfølgelig også bruke uten SSH-tunnellering - det er såre enkelt, men krever at du har f.eks. TightVNC på pcen. Vil du ha tunnell, kan du bruke MobaSSH, antar jeg, men har som sagt bare prøvd mot en Ubuntu-maskin.

Lenke til kommentar

Hvorfor den fornærmede tonen? - Jeg kalte jo dette et alternativ, ikke en bedre løsning. Har litt erfaring med LogMeIn mot en Windows-PC - det er også en fin løsning.

Forstår ikke helt kritikken din. Det finnes dunger av gratis SSH- og VNC- serverprogrammer til Windows. Android VNC og ConnectBot er begge anerkjente apps med 250000+ nedlastinger. Hva skulle være problemet?

Android VNC kan du selvfølgelig også bruke uten SSH-tunnellering - det er såre enkelt, men krever at du har f.eks. TightVNC på pcen. Vil du ha tunnell, kan du bruke MobaSSH, antar jeg, men har som sagt bare prøvd mot en Ubuntu-maskin.

Ville bare frem til at det ikke virket som om dette var noe for Windows brukere, siden jeg ikke fant en eneste test på f.eks youtube som viste dette. Masse som viste hvordan man tok over Linux pcer, men jeg var ute etter noe til Windows server/pcer og da er programmet jeg testet noe av det bedre. Men selvsagt finnes det alltid et alternativ. Det var flere programmer som kunne gjøre det samme, men programmet jeg til slutt valgte viste seg å fungere best på mine telefoner.

Lenke til kommentar

Windows på serveren, og youtube som primær informasjonskanal om tunnellering, koblet med dårlig folkeskikk. Artig hvordan ting henger sammen. :whistle:

Fornærmet jeg noen Linux fanatikere nå igjen da... :hmm:

Skal være fornøyd at jeg faktisk bruker Linux på telefonene mine...må jo telle for litt det :dribble:

Om jeg ønsker å bruke Linux telefonen min til å kunne få kontakt med serverene mine, så må vel det være lov.

Og ja, det finnes faktisk noen folk her ute som bruker Windows på både servere og pcer skjønner du.... :thumbup:

Og jeg brukte youtube som ett eksempel, Google er et annet, leste selvsagt ikke gjennom tusenvis av sider med linker.

Men som jeg skrev i førsteposten, jeg vet at VNC funker på Windows også...derfor linjen "Trenger du noe slikt, og ikke har satt opp serveren med VNC etc, så er dette programmet noe for deg. Garantert."

Lenke til kommentar

...

Men det er først NÅ at noen sier jeg skal ha et program på PC. Det har ingen sagt før.

Mener ikke å være ukoselig, men lurer litt på hva du mener med "Jeg gjør jo det jeg får beskjed om". Mulig jeg har en annen versjon av RemoteDroid enn deg, men når jeg starter appen på telefonen står det:

Get started:

1. Launch the RemoteDroid desktop application on your computer.

Lenke til kommentar

Funker ikke å søke i tråden, så bare spør. Noen som har en god jobbapp? Trenger en app der jeg kan stemple inn/ut og gjerne antall timer totalt og lønn og slikt! På iPhone hadde jeg HoursTracker som funka helt nydelig, skulle gjerne hatt noe lignende nå også!

Android Time Card gjør alt det du nevnte her og mer til. Jeg brukte det flittig under sommerjobben min.

Lenke til kommentar

myhken: Litt morro må man da få ha? :wee:

Tor forøvrig ikke du fornærmer noen linuxbrukere bare ved å ikke bruke linux. Men synd du ikke kjører WHS (om jeg husker rett fra en annen tråd for evighter siden), for da hadde du jo hatt en god anledning til å bytte over til den riktige siden nå som Microsoft kjører det i grøfta.

Lenke til kommentar

myhken: Litt morro må man da få ha? :wee:

Tor forøvrig ikke du fornærmer noen linuxbrukere bare ved å ikke bruke linux. Men synd du ikke kjører WHS (om jeg husker rett fra en annen tråd for evighter siden), for da hadde du jo hatt en god anledning til å bytte over til den riktige siden nå som Microsoft kjører det i grøfta.

Ja fikk med meg det der, nei her i gården kjøres det Windows Server 2008 R2 Enterprise på begge de fysiske serverene jeg har. Ikke noe Home Server her nei... :no:

Lenke til kommentar

Funker ikke å søke i tråden, så bare spør. Noen som har en god jobbapp? Trenger en app der jeg kan stemple inn/ut og gjerne antall timer totalt og lønn og slikt! På iPhone hadde jeg HoursTracker som funka helt nydelig, skulle gjerne hatt noe lignende nå også!

Android Time Card gjør alt det du nevnte her og mer til. Jeg brukte det flittig under sommerjobben min.

Tusen takk, ser ut til at det er akkurat det jeg trenger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...