SvartUtenSukker Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Prøv i såfall å benytte Mobile Atlas Creator for å lage en mappe med tiles på PCen, som du senere legger inn på SDkortet. Det er lenge siden jeg har brukt mobila atlas creator, og jeg har aldri prøvd det med google maps brute, men jeg ser fort for meg at det kan fungerer fint. Så vidt jeg vet, støtter ikke MoBAc GMaps Brut (slik programmet ble kalt sist jeg sjekket). Bruk Oruxmaps i stedet - stygt og ikke spesielt brukervennlig, men med avstand den beste kartappen på Market. Endret 24. november 2010 av SvartUtenSukker Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Fins det en filbehandler som kan bruke valgfri videoavspiller, som kan søke etter SMB-shares? SMB-pluginen til ASTRO er håpløs. 1) Vet ikke. 2) Svakhetene til Astro er det mange som har oppdaget, de bruker EStrongs i stedet. Ikke perfekt, men mye bedre enn alternativene. Estrong klarer ikke bruke noen annen videospiller enn sin egen, men klarte å scanne seg frem til SMB-serveren Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Fins det en filbehandler som kan bruke valgfri videoavspiller, som kan søke etter SMB-shares? SMB-pluginen til ASTRO er håpløs. 1) Vet ikke. 2) Svakhetene til Astro er det mange som har oppdaget, de bruker EStrongs i stedet. Ikke perfekt, men mye bedre enn alternativene. Estrong klarer ikke bruke noen annen videospiller enn sin egen, men klarte å scanne seg frem til SMB-serveren Jeg bruker EStrong og kan da virkelig velge hvilken avspiller jeg ønsker å bruke, både når jeg browser filer lokalt eller fra et sambashare... /Espen Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg skal ut å reise til Thailand, og tenkte da at det kunne være greit med et kart til min Desire HTC telefon. Finnes det noen gode kartapplikasjoner hvor man ikke trenger å være pålogget og bruke mye penger på mobildata. Helst gratis eller billig.... Jeg har brukt MapDroyd, mangler endel funksjoner, og det virker som kystlinjen ikke er helt riktig, men der kan du f.eks laste ned kart over hele Asia mens du fortsatt sitter på w-lan i Norge. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Fins det en filbehandler som kan bruke valgfri videoavspiller, som kan søke etter SMB-shares? SMB-pluginen til ASTRO er håpløs. 1) Vet ikke. 2) Svakhetene til Astro er det mange som har oppdaget, de bruker EStrongs i stedet. Ikke perfekt, men mye bedre enn alternativene. Estrong klarer ikke bruke noen annen videospiller enn sin egen, men klarte å scanne seg frem til SMB-serveren Jeg bruker EStrong og kan da virkelig velge hvilken avspiller jeg ønsker å bruke, både når jeg browser filer lokalt eller fra et sambashare... /Espen Jeg fant fram en videofil på en pc på nettverket. Trykket på den, fikk beskjeden "unsupported video format" eller noe i den dur. Så lastet jeg den ned til minnekortet, og da kunne jeg fint spille den av med en annen videoavspiller enn Estrongs sin. Hvordan velger du videospiller? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg fant fram en videofil på en pc på nettverket. Trykket på den, fikk beskjeden "unsupported video format" eller noe i den dur. Så lastet jeg den ned til minnekortet, og da kunne jeg fint spille den av med en annen videoavspiller enn Estrongs sin. Hvordan velger du videospiller? Usikker, har ikke gjort noe spesielt for å få til. Prøvd å fjerne "Defaults" på EStrong? "Settings -> Applications -> Manage Applications -> ES File Explorer -> Clear defaults"? Har du eventuelt prøvd å holde inne på fila og velge "Open As -> Video"? /Espen Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg skal ut å reise til Thailand, og tenkte da at det kunne være greit med et kart til min Desire HTC telefon. Finnes det noen gode kartapplikasjoner hvor man ikke trenger å være pålogget og bruke mye penger på mobildata. Helst gratis eller billig.... NavDroid og MapDroid (ND og MD) er OK. Husk å ikke bare laste ned kart over Thailand, men i tillegg laste ned kartpakken for verdens kystlinje. Da blir kartene riktige. Det skal sies at Google Maps har mer detaljerte kart, ND og MD har iblant gått glipp av enkelte veier i feks Spania. Men ND og MD er praktiske siden du altså laster dem ned på forhånd, og siden det er vektorbaserte kart får du mye detaljer inn på relativt liten lagringsplass. Det skal visstnok finnes et program som kan lagre i filer det du laster ned når du bruker Google Maps, og gjenbruke dette offline. Husker ikke hva det heter. Og problemet da er at et brukbart detaljnivå tar mye mer plass. Kanskje et alternativ hvis du vet akkurat hvilke områder du skal innom. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg fant fram en videofil på en pc på nettverket. Trykket på den, fikk beskjeden "unsupported video format" eller noe i den dur. Så lastet jeg den ned til minnekortet, og da kunne jeg fint spille den av med en annen videoavspiller enn Estrongs sin. Hvordan velger du videospiller? Usikker, har ikke gjort noe spesielt for å få til. Prøvd å fjerne "Defaults" på EStrong? "Settings -> Applications -> Manage Applications -> ES File Explorer -> Clear defaults"? Har du eventuelt prøvd å holde inne på fila og velge "Open As -> Video"? /Espen 1: Det er en fersk install, tviler på at det hjelper 2: ja, samme feil da Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Beautiful Widgets er genialt i utgangspunktet, men værdataene for Norge er veldig upresise. De hentes fra Google eller Accuweather. Har akkurat opprettet et forslag om å åpne for muligheten til å lage plugins som mater Beautiful Widgets med data fra andre kilder, siden det vil være nokså ambisiøst å skulle forvente at Level Up Studio selv lager støtte for hver av de utallige mulige kildene. Forslagstråden er her. Facebook-konto kan brukes til å stemme med. Stem den opp, så kanskje vi får muligheten til å lage en yr.no-plugin til verdens beste vær- og klokke-app! Endret 25. november 2010 av angry_norwegian 1 Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Da har jeg stemt opp det forslaget... yr.no har desidert best feed, men widgeten dems er langt fra god nok... Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Finnes det noen gode versjoner av iPhone appene "Sleep talk recorder" og "Sleep cycle"? Lenke til kommentar
Severiin Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Er det noen som vet om det finnes et program som lar deg hoppe til neste låt uten å måtte ta telefonen opp fra lommen? Shake2playnext har jeg prøvd, men fikk det aldri til å fungere.. Bluetooth stereo headset àla BTH002 feks? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Er på utkikk etter en 4x4 kalender widget med "måndesvisning". Helst gratis. Forslag? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) Fin tråd dette.. En ting jeg lurer på, finnnes det et program som lar deg ta opp samtaler i bakgrunnen automatisk? Har hatt flere slike til Symbian før. Moderator har flyttet innlegget, det var feilpostet. Endret 26. november 2010 av Hårek Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Fin tråd dette.. En ting jeg lurer på, finnnes det et program som lar deg ta opp samtaler i bakgrunnen automatisk? Har hatt flere slike til Symbian før. Moderator har flyttet innlegget, det var feilpostet. Holdt på å søke etter det selv tidligere i dag. Hvis du har HTC, så kan denne være noe sikkert http://www.appbrain.com/app/htc-call-recorder-widget/labs.xpro.callrecorder Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Finnes det ett program som gjør at man kan ta opp telefonsamtaler? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Fin tråd dette.. En ting jeg lurer på, finnnes det et program som lar deg ta opp samtaler i bakgrunnen automatisk? Har hatt flere slike til Symbian før. Moderator har flyttet innlegget, det var feilpostet. Holdt på å søke etter det selv tidligere i dag. Hvis du har HTC, så kan denne være noe sikkert http://www.appbrain.com/app/htc-call-recorder-widget/labs.xpro.callrecorder Tusen takk, den der så jo lovende ut ja.. Først så var jeg dog litt skeptisk siden den krevde bruk av høytaler, men så leste jeg nedi der at den fungerte likevel. Takk Etter litt googling fant jeg disse da: - Ultimate Voice Recorder V2.7.1 - Download Total Recall Call Recorder for HTC Desire Finnes det ett program som gjør at man kan ta opp telefonsamtaler? Jeg har brukt det til min Nokia i årevis. Veldig kjekt når det går i bakgrunnen og man ikke trenger å tenke på det da. Enda kjekkere er at man kunne stille inn slik at de ble slettet automatisk etter X antall dager. Vipps så hadde man samtalen sikret DERSOM det var nødvendig. Virker dog etter å ha googlet litt på saken at dette ikke er så veldig enkelt på til eksempel HTC Desire Endret 27. november 2010 av R@ge Lenke til kommentar
DonJuan. Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) Har lett lenge i denne tråden nå men finner ingen av widgetsene jeg er ute etter. Har Galaxy S med froyo 2.2 hvis det er relevant. De er følgende(felles for dem alle er at de skal se bra ut, dvs. ikke pixlete osv. da jeg ønsker å utnytte den herlige skjermen: - Klokke med tilhørende værinformasjon (helst så lik HTC-sense som mulig, liker denne svært godt) - Batteristatus (holder med gjenværende prosent) - Kalender Tips til andre widgeter som er et "must" evt. veldig nyttige/praktiske? Har tross alt 7 skjermer jeg kan fylle opp med diverse I tillegg lurer jeg på hvordan jeg kan få profilbilder fra facebook syncet til kontaktlisten. Har googlet meg forderva, og så ut til at denne funksjonen var integrert i tidligere versjoner av android? Finnes det evt. et program som kan fikse dette? Endret 27. november 2010 av DonJuan. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Har lett lenge i denne tråden nå men finner ingen av widgetsene jeg er ute etter. Har Galaxy S med froyo 2.2 hvis det er relevant. De er følgende(felles for dem alle er at de skal se bra ut, dvs. ikke pixlete osv. da jeg ønsker å utnytte den herlige skjermen: - Klokke med tilhørende værinformasjon (helst så lik HTC-sense som mulig, liker denne svært godt) - Batteristatus (holder med gjenværende prosent) - Kalender Tips til andre widgeter som er et "must" evt. veldig nyttige/praktiske? Har tross alt 7 skjermer jeg kan fylle opp med diverse I tillegg lurer jeg på hvordan jeg kan få profilbilder fra facebook syncet til kontaktlisten. Har googlet meg forderva, og så ut til at denne funksjonen var integrert i tidligere versjoner av android? Finnes det evt. et program som kan fikse dette? Alle nevnt tidligere i tråden: - Yr weather widgets - Mini Info (tar 2x1, men har i tillegg SD og intern minne), eller bare battery widget - Pure calendar (verdt pengene) - Jeg bruker iconvrtz som er genial widget som gir meg 4 valutaer opp mot den norske. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Har lett lenge i denne tråden nå men finner ingen av widgetsene jeg er ute etter. Har Galaxy S med froyo 2.2 hvis det er relevant. De er følgende(felles for dem alle er at de skal se bra ut, dvs. ikke pixlete osv. da jeg ønsker å utnytte den herlige skjermen: - Klokke med tilhørende værinformasjon (helst så lik HTC-sense som mulig, liker denne svært godt) *snipp* Beautiful Widgets er klokke med værinformasjon, og er skinnable. Det finnes hundrevis av skins, mange som ligner Sense. Men værinformasjonen er helt på jordet, i alle fall for Oslo. Kildene er Google og (in)AccuWeather. Utvikleren er ganske responsiv, så jeg har opprettet et forslag om å lage en api for å lage plugins som mater Beautiful Widgets med værinfo. Hvis slik støtte innføres bør det være en smal sak å få yr.no inn i Beautiful Widgets. Stem opp forslaget her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå