Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NDrive

Dagens Navigasjonstest

Supert at du tester navigasjonsprogrammer. Hva om du skriver det sammen til en litt mer omfattende test til slutt, og får postet på tek.no?

Takk for oppfordringen. :D

"testen" er verken vitenskaplig eller omfattende, nøyaktig eller nyansert.

Jeg får heller ikke testet de to største, Navigon og CoPilot da de ikke har Prøveversjoner... :no:

Bare brukererfaringer som erfart mens jeg kjører rundt på jobb, så jeg har ikke noen planer om å bli publisert.. Bare dele erfaringer om noen skulle være interessert.

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Du må inn på hver enkelt app i Market og hake av allow auto updatig eller hva det heter. Husker jeg rett, er det noe som ikke skjer av seg selv med mindre man velger det for en app, men jeg er ikke helt sikker på det.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Lurer på en ting..

Mener jeg har sett at det er mulig, men er det faktisk mulig å "skinne" telefonen? (HTC Desire) ?!

Altså, at utseende og sånn får en skin/theme!? Litt anderledes vri på menyen nederst osv?! Eventuelt bytte ut ikonene til diverse programmer!?

Har litt lyst på en egen stil.. :innocent:

På forhånd tusen takk! :)

(Har rootet, forresten!)

Launcherpro Plus f.eks.

Du kan jo titte her for litt mer inspirasjon.

Lenke til kommentar

Jeg får heller ikke testet de to største, Navigon og CoPilot da de ikke har Prøveversjoner... :no:

Kjempebra at du tester synest eg. Dumt med disse krasjene....

Trodde Navigon hadde x antall dager før man måtte kjøpe den. Finnes dog i piratversjon på nettet så i vitenskapens øyemed burde det være mulig å kjøre en litt kynisk der. Samme gjelder CoPilot.

Oppfordrer dog ikke til piratkopiering da det er umoralsk og ulovig. FY!

Marked løsningen er jo derimot gullfin!

Synest forøvrig det er rart med strømforbruket til noen av de du har testet. Navigon drikker batteri, men ikke i nærheten av det tempoet du beskriver, og da har jo du lader i også...

Lenke til kommentar

Takk for oppfordringen. :D

"testen" er verken vitenskaplig eller omfattende, nøyaktig eller nyansert.

Bare brukererfaringer som erfart mens jeg kjører rundt på jobb, så jeg har ikke noen planer om å bli publisert.. Bare dele erfaringer om noen skulle være interessert.

Kanskje du kan få prøve programmene dersom du tar kontakt med Tek.no og sender en mail til selskapene med deres velsignelse? De er helt sikkert interessert i å være med i tester :)

Du bør også prøve Google Maps, har kjørt litt med den, og synes den virker temmelig bra. Innebygd places-søk er genialt.

Akkurat nå tester jeg NDrive selv. Det har noen irriterende småfeil: back oppfører seg ikke som forventet, den lager lyder jeg ikke skjønner og talevolum skrur opp volumet på media mens stemmen er aktiv. Ellers virker den temmelig grei.

Lenke til kommentar

Husker når eg prøvde CoPilot. Irriterte meg grønn på de to ordene: "like fremme" som ble brukt HELE TIDEN!

Navigasjonen funket greit, manglet noen vesentlige funksjoner, husker ikke hvilke nett no, og hadde en del feil akkurat i siste finish når man skulle inn i parkeringshuset f.eks, og copilot ville at eg skulle kjøre inn svingdørene i kjøpesenteret istedet.

Ellers synest eg grafikken på copilot er en vits. Mye mer raffinert i Navigon. Som forøvrig ville inn samme svingdør som CoPilot :p

Lenke til kommentar

Trodde Navigon hadde x antall dager før man måtte kjøpe den.

Marked løsningen er jo derimot gullfin!

Synest forøvrig det er rart med strømforbruket til noen av de du har testet. Navigon drikker batteri, men ikke i nærheten av det tempoet du beskriver, og da har jo du lader i også...

Navigon har betal nå, eventuelt få tilbake senere løsning.. Kun Sygic Aura og NDrive som har hatt ~7dagers prøving før kjøp.

Marked Løsningen er sikkert gull, men jeg stoler ikke på det, kan jo prøve med et 5kr beløp først.. :blush:

Strømforbruket er jo forventet å være høyt, har sett litt på systemfilene til Aura, det er slik at er resursene til stede, så rendres kartet flere ganger og alt oppdateres oftere.. Så der er det sikkert 100% bruk av minne og prosessor hele tiden...

Jeg sjekket USB-uttaket i bilen, det er 1000mA, kan ikke skjønne annet en at laderen må ha falt ut en god stund under turen...

(Har dog ikke prøvd Navigon)

Kanskje du kan få prøve programmene dersom du tar kontakt med Tek.no og sender en mail til selskapene med deres velsignelse? De er helt sikkert interessert i å være med i tester :)

Du bør også prøve Google Maps, har kjørt litt med den, og synes den virker temmelig bra. Innebygd places-søk er genialt.

Akkurat nå tester jeg NDrive selv. Det har noen irriterende småfeil: back oppfører seg ikke som forventet, den lager lyder jeg ikke skjønner og talevolum skrur opp volumet på media mens stemmen er aktiv. Ellers virker den temmelig grei.

Hadde kanksje gått an å få til en ordning ja, men har rett og slett ikke tid i hverdagen til å styre med å ordne slikt.

Det er en "Hacket" Google Maps du linker til.?

Google Maps-navigering er ikke tilgjengelig i Norge enda.

Fungerer det bra eller greit? hvordan er informasjonen mens du kjører?

NDrive, lydene du hører tror jeg kan være når den mister og få tilbake gps-signalet, tunneler, høye bygninger, den venter ikke akkurat mange sekunder før den sier fra.

Ellers fant jeg NDrive til å være god skuring, synd med utdatert kart Sygic har en eller 2 versjoner nyere kart.

Ellers synest eg grafikken på copilot er en vits. Mye mer raffinert i Navigon. Som forøvrig ville inn samme svingdør som CoPilot :p

Grafikk og on-screen informasjon er viktig det også, elsker at Sygic har en form for høydeforskjeller på kartet, og at hele tiden den nærmeste gate-adressen vises på skjermen, synes jeg var kjempepraktisk!

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Tore: Har prøvd retur av app. Funket gull det.

Første belastning er en reservasjon i nettbanken. Når man kansellerer forsvinner denne.

Jeg sjekket USB-uttaket i bilen, det er 1000mA, kan ikke skjønne annet en at laderen må ha falt ut en god stund under turen...

Ja hvis ikke er noe alvorlig galt. Har hatt min på navigasjon, telefon på speaker og 3G synk mens eg kjørte. Ladet seg fint den. Med Navigon da.

Trodde ikke standard lader skulle ha problemer med å lade mobilen nesten uansett hva man gjør. USB 500mA vil ha problemer i gitte tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...