Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat fått min x10 mini :-) Jeg skulle gjerne hatt hjelp med to ting...

1. Hvilken app skal jeg bruke for å få full kontroll over når mobilen går på internett (har et abo som gjør at jeg omtrent bare vil bruke wifi).

2. Hvilken app er best å bruke til å få fine wallpapers?

Takk for tips

1) ApnDroid

2) Zedge eller Flikie. (Zedge er norskutviklet)

/Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som vil ha et gratis LIVE navigasjonprogram er Waze et godt alternativ. Veinettet er er noe begrenset på visse steder, men det er opp til oss brukere og gjøre dette bedre.

gåt til waze. com for mer info, eller så har dinsiden hatt denne repotasjen om waze

Dinside

Hadde det ikke vært for at det er så sykt tungvindt å registrere nye veier skulle jeg gjerne ha brukt det.

Når en registrerer nye veier burde det vært iconer på hovedskjermen av ting en ofte kommer over, så ved et enkelt tastetrykk burde en kunne registrere alt fra fotobokser, rundkjøringer og andre ting slik at det blir gjort på en enkel måte.

Å måtte gå inn i ettertid å huske hvor rundkjøringer osv er var det som gjorde at jeg fjernet hele programmet.

Lenke til kommentar

Flere som har problemer med matprat app'en til desire? funket bra helt til jeg skulle laste ned flere oppskrifter da hang den seg og nå må eg inn og hente oppskrifter hver gang jeg åpner den.

Har prøvd å avinnstalere/innstallere den flere ganger.

Prøv å fjern programmet, og i tillegg slett mappen "matprat" på minnekortet, når du installerer programmet på nytt nå vil du begynne fra scratch...

/Espen

Lenke til kommentar

Waze.

En dags-test

Navigasjon til Android er vist vanskelig...

Så før jeg bruker penger på Navigon/CoPilot/eller noe tenkte jeg å teste ut Waze...

Og jeg quoter

Free Turn-by-Turn Navigation for Android.

100% Community-Generated

Gratis? nja, bortsett fra at DU må lage kartet, legge inn alle adresser, og kjøre med waze åpent hele tiden... I direkte penger koster det ikke noe, men det koster flere hundre timer, hvor du jobber for waze for å få til et veikart for ditt område...

Turn by Turn? har ikke fått testet det ut enda, for eneste veien som finnes på kartet er E6...... Ingen adresser, ingenting...

100% Community-Generated? Ja vist, det er 100% sant, ikke engang openstreetmap ligger til grunn her, her er alt blankt...

Som en navigasjonsløsning er waze totalt ubrukelig i mange år fremover...

Det eneste som fungerer på Waze er trafikkmeldinger mellom bilister som bruker waze, riktignok må man stå fast i en kø for å få lov til å skrive trafikkmeldinger, men det poppet faktisk inn noen kø-meldinger i løpet av dagen...

Nå er jeg så heldig at jeg digger slike prosjekter som openstreetmaps og waze, men nå har jeg logget veiene i lokalområdet for openstreetmap, jeg gidder ikke gjøre det igjen for waze.....

waze forblir på telefonen, og kommer til å kjøre det når jeg kjører riksveier og kommunale veier når jeg husker det, men det er på ingen måte noen form for navigasjonsløsning!

(Tapper forøvrig også batteriet og dataplanen på telefonen på 0 tid, lader må stå i, telefonen blir varm, hadde noen restarts (=veistrekninger med avbrudd så kartet ikke henger sammen))

Lenke til kommentar

Leter egentlig etter et program som er liknende reader på telefonen. Det programmet virker veldig bra og funker fint til å lese på, problemet er at man ikke kan bruke egne pdf filer (iallefall ikke som jeg har funnet ut).

Finnes det noe like godt tilsvarende program som bruker pdf filer på mobilen?

Lenke til kommentar

Leter egentlig etter et program som er liknende reader på telefonen. Det programmet virker veldig bra og funker fint til å lese på, problemet er at man ikke kan bruke egne pdf filer (iallefall ikke som jeg har funnet ut).

Finnes det noe like godt tilsvarende program som bruker pdf filer på mobilen?

Prøvd den offisielle Adobe Reader? Eller PDF Reader?

Lenke til kommentar

Hvilket program synnes dere er best til å bruke for å telle SMS, ringetid, mobilt internett osv. ?

Selv bruker jeg Callmeter NG, men kunne trengt noe som lagrer statistikken så jeg kan se på den senere.

PhoneUsage

Noken som har gode forslag til en musikk spiller som eg kan enkelt opprette spillelister i?? må og kunne legges som widget.

MixZing Media Player

Lenke til kommentar

merkelig. Oppdaterte mobilen min med nyeste offisielle firmware.

Etter dette så vill ikke android market finne applikasjonen: calltrack nør jeg prøver å søke detter den.

Har calltrack blitt trukket tilbake vekk fra android market eller er der andre som finner denne ?

Denne calltrack er for min del et must. den overfører alle samtaler direkte over til kalender osv.

fant calltrack i market før jeg oppdaterte firmware på samsung galaxy s, men har funnet en annet app som gjør samme nytte.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...