Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Hvilket av workout-tracker programmene anbefales?

Jeg sykler hver dag og vil ha litt statistikk over tilbakelagt strektning, hastighet, stigning osv. Skulle gjerne også tatt backup av dataene (enten via web, wlan, eller usb). Har brukt Cardiotrainer, men det ser ikke ut til at man kan ta backup av dataene hvis man ikke oppgir google passorder (noe jeg helst ikke vil).

Jeg brukte et annet program tidligere (som jeg ikke husker navnet på, tror det opprinnelig var en iphone app), men så ut som om det var noen bugs som medførte dobbeltregistreringer osv.

Jeg bruker RunKeeper (oprinnelig en iPhone-app). Har testet Endomondo, Cardiotrainer, Sportypal og MyTracks. Ut i fra min erfaring var RunKeeper den beste med tanke på gps-nøyaktighet, samt at jeg liker appen generelt bra :)

Bruker du det også til sykling? Jeg fant nemlig Endomondo som klart mer nøyaktig til sykling. Til jogging kan det jo godt tenkes at RunKeeper er mer nøyaktig... RunKeeper har forresten også et meget godt webinterface, kanskje hakket bedre en Endomondo, mens Endomondo også støtter ekstrautstyr, slik som Zephyrs pulsbelte med bluetooth...

/Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

klippeklipp

klippeklipp

Bruker du det også til sykling? Jeg fant nemlig Endomondo som klart mer nøyaktig til sykling. Til jogging kan det jo godt tenkes at RunKeeper er mer nøyaktig... RunKeeper har forresten også et meget godt webinterface, kanskje hakket bedre en Endomondo, mens Endomondo også støtter ekstrautstyr, slik som Zephyrs pulsbelte med bluetooth...

/Espen

Er primært sykling jeg har brukt det til, men også jogging. Testet blant annet høydemåling ned til havoverflaten, og da var RunKeeper den eneste som var i nærheten. Dette var i vår, så det er mulig at Endomondo har blitt bedre. Endomondo var forøvrig min klare nr 2 på lista, men min erfaring var som nevnt at RK var mer nøyaktig.

Lenke til kommentar

Takk for tipset om Endomondo. Det har bra eksport av data. Det ser ut som om valget faller på Endomondo.

RunKeeper var programmet jeg ikke husket navnet på i den opprinnelige meldingen min. Problemet med RK var at jeg fikk mye dobbeltregistreringer osv. uten at jeg forstod hvorfor.

Endret av asicman
Lenke til kommentar

Er primært sykling jeg har brukt det til, men også jogging. Testet blant annet høydemåling ned til havoverflaten, og da var RunKeeper den eneste som var i nærheten. Dette var i vår, så det er mulig at Endomondo har blitt bedre. Endomondo var forøvrig min klare nr 2 på lista, men min erfaring var som nevnt at RK var mer nøyaktig.

Slikt sett ja, høydemeter har jeg ikke brukt annet enn relative høydemeter, og det fungerer ypperlig. At den viser feil høydemeter kan godt være, men den viser riktig høydeprofil på en tur, og det er det som teller for min del.

Begge to er vel helt klart gode alternativer, så brukeren må selv teste og velge hvilken som passer for sitt bruk.

/Espen

Lenke til kommentar

Appbrain driver stadig og foreslår ConnectBot til meg en app jeg ville ha glede av. Først i dag forstod jeg hva den er i stand til: Å opprette sikre forbindelser mellom datamaskiner og telefonen. Høres ikke så artig ut, men når man vet om muligheten, føles det f. eks. uansvarlig å bruke VNC-programmer uten den. Med ConnectBot kan man kryptere sin VNC-forbindelse til maskinen - når dette først er satt opp, oppretter man en sikker forbindelse på et øyeblikk.

Oppskrift for Linuxbrukere her:

VNC gjennom SSH for Android-telefoner

Telefon-biten skulle være omtrent det samme for andre også.

Lenke til kommentar

Som jeg allerede har skrevet til deg i en annen tråd: Du har for lite plass på telefonen og da stopper alt opp!

Er egentlig en stygg bug i android - det er liten logikk i at mann ikke kan synke kalender når man har 14mb ledig!

Takk for oppklaringen! Det var ikke meningen å dobbeltposte samme problem i to tråder, men jeg skjønte ikke at de to feilene hadde samme årsak, og syntes de hørte hjemme i hver sin kategori. Nå har jeg 18 MB ledig og da funker alt!

Lenke til kommentar

KongKake: Det er jo direkte feil og misvisende. Er jo ikke mange dager siden Intel Labs slapp en rapport som viste at haugevis av Android-applikasjoner i googles market samler sensitive data om brukerne. Les f. eks. her.

20 of the 30 selected applications have potentially misused the selected information, 15 of them have transmitted the users’ location to advertising servers, and seven of them have accessed the users’ phone number and their SIM card ID. One of the apps has transmitted information every time the phone booted, even if the app was not used.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

sånt gjør meg nervøs, cyclo.. Hvilke program funker for å hindre / fjerne sånne program?

Om det gjør deg nervøs er det enkelste å legge merke til hvilke rettigheter programmet ber om når du installerer det, og om de ikke stemmer overens med hva programmet skal gjøre installerer du det ikke. Man legger f. eks. merke til at haugevis av reklamebaserte applikasjoner bruker telefonens posisjoneringstjeneste...

Lenke til kommentar

KongKake: Det er jo direkte feil og misvisende. Er jo ikke mange dager siden Intel Labs slapp en rapport som viste at haugevis av Android-applikasjoner i googles market samler sensitive data om brukerne. Les f. eks. her.

20 of the 30 selected applications have potentially misused the selected information, 15 of them have transmitted the users’ location to advertising servers, and seven of them have accessed the users’ phone number and their SIM card ID. One of the apps has transmitted information every time the phone booted, even if the app was not used.

Veeeeeel...... Hva skal antivirus hjelpe mot dette? Stoppe alle apps som entrer internett under bruk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...