Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

App-anbefaling:

SMS Backup+, tar backup av SMS til gmail-kontoen din og kan også restore derfra. Det vil si at du har tilgang til all SMS fra gmail-kontoen din og kan i tillegg søke enkelt i dem

Min livskvalitet har nå økt betraktelig!

Sjekket ut denne. Står på beskrivelsen at man må slå på imap på gmail, men hvor slår jeg på imap? Sjekket på tlf og finner ingenting.

Fant Fotmob 4.0 og Fotmob 6.

4.0 er til android opp til 2.1. 6 er til 2.2 ;)

Takker. Da blir det 4.0 :)

Lenke til kommentar

App-anbefaling:

SMS Backup+, tar backup av SMS til gmail-kontoen din og kan også restore derfra. Det vil si at du har tilgang til all SMS fra gmail-kontoen din og kan i tillegg søke enkelt i dem

Min livskvalitet har nå økt betraktelig!

Sjekket ut denne. Står på beskrivelsen at man må slå på imap på gmail, men hvor slår jeg på imap? Sjekket på tlf og finner ingenting.

Inn på Gmail på nettet - eller kanskje det er mulig å bruke telefonen hvis du stiller om telefonens nettleser til Desktop view. Deretter Settings oppe til høyre -> Forwarding and POP/IMAP -> Enable IMAP

Lastet ned denne selv, men er skjeptisk: Hvis jeg forstår det riktig, har appen tilgang til alle kontaktene mine og alle epostmeldingene mine (men ikke f. eks. mine Docs) over IMAP. Dette betyr i praksis at appen (eller forfatteren av programmet?) kan lese eller slette etter forgodtbefinnende. Mulig løsning: Opprette en annen Gmailkonto som bare videresender post til den kontoen man bruker daglig, og videresende derfra. Ser at appen kan programmeres til å gjøre dette, men de advarer...

Edit: Fikk dette til etter en del banning. Løsning: Opprett en ny Gmailadresse og enable POP3 i Settings. Gå inn i Advanced Settings i SMS Backup+, derfra til Server Settings, legg inn alternativ Gmailadr, velg bort XOauth som Athentication og gå for Plain text i stedet.

Deretter inn på primær Gmailkonto, Settings -> Import... få inn alternativ Gmailadresse som POP3; huske at meldinger må beholdes på serveren for backup til telefonen, deretter filtrere slik at mail som inneholder teksten "SMS with" holdes unna innboksen og merkes med label SMS (nødvendig å gjøre dette på nytt selv om telefonappen allerede har gjort det). Til forsikre seg om at appen ikke merker meldinger som uleste eller inkludere "mark as read" i filteret.

(Alternativ løsning: Slappe av og stole på at forfatteren av SMS Backup+ ikke vil stjele identiteten min. Bankpassord etc. sendt som SMS får han uansett tilgang til.)

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Det er det tastaturet ditt / ordlista di som står for. Vet ikke hvordan det virker med SE sitt grensesnitt, men prøv å feks holde inne på ?123 -knappen for instillinger.

Selv bruker jeg LauncherPro, og har brukt den en del måneder. Har også prøvd ADW, men ikke i dybden.

LauncherPro har plass til 5 ikoner nederst på home screen, mens ADW har bare 3. Ellers har ADW themes (market), som kan være kule. LauncherPro påståes å være litt mer responsiv.

ADW har også mulighet for 5, selv har jeg 4 + app-drawer :)

Nettopp flashet FroydVillain 1.5 på min Hero og der er LauncherPro med. Virker greit nok for min del, men jeg kommer nok til å gå tilbake til ADW da jeg kjenner den bedre. Litt spent på hvordan det blir nå riktignok, når jeg nå har en rom helt uten spor av Sense og tilhørende widgets. Da blir kanskje LauncherPro mer aktuell likevel ... ?

Lenke til kommentar

En venn av meg som har iPhone fortalte om en vekkerklokke-app han hadde som begynte ca. 15 minutter før en skulle stå opp, for så å gradvis bygge seg opp. Han pleide å våkne fem minutter før han skulle, helt opplagt. Finnes det noe lignende til Android? Jeg kunne virkelig trengt det.

Jeg bruker Alarm Clock Plus. Den appen har funksjonen hvor du får stigende vekking fra en MP3-fil. Ganske så behagelig fremfor å måtte sette på maks med en gang og våkne med et pang.

Lenke til kommentar

Noen som er ute og jogger? Jeg trenger tips til det beste programmet :)

Gikk meg en tur i går, og da hadde jeg 5 programmer oppe. Ene av de fant ikke GPSen, så den lukke jeg ned.

Jeg brukte;

MyTracks

CardioTrainer

Endomondo

RunKeeper

runstar

MyTracks er fin til kart, og den viser hastighet vs høyde best av alle, synes jeg. Veldig fin graf til sykling. Ellers et greit program til "joggeprogram".

CardioTrainer viser også kalorier, men grafen er ubrukelig. Fine stats. Recorda halvparten av turen min.

Endomondo er fin og grei. Den har opsjon for blåtann-pulsmåler! (Noe som jeg plutselig fikk lyst til å kjøpe). Programmet viser ikke så mye statistikk på appen, så man må på webben for å se kart, litt grafer og sånne tøffe ting. Men denne recorda kun halvparten av turen min i går, antagelig pga GPS-dekninga. Andre program recorda hele turen. MyTracks har et felt hvor det ikke er streka opp f.eks.

RunKeeper. Må være en av de favorittene mine her. Ganske god webside, og appen er også fin. Denne recorda hele turen min. Autposter til Twitter, og det gjør også Endomondo. CardioTrainer har bare Facebook, når jeg ser nærmere etter. Og Facebook-vennene mine skal slippe de notatene der :)

runstar fant ikke GPSen akkurat da jeg skulle begynne turen min, og slo den ned. Jeg gikk en tur for å sjekke, og da virka det. Appen virker som en trial, flere valg er "gråa" ut med "coming soon". Appen har fine og flotte farger.

SportsTracker fant jeg tidligere i dag. Virker som den beste appen av de jeg har ramsa opp her. Har suverent de best statistikkene og de beste grafene. Har også blåtannstøtte.

Så er spørsmålet om dere vet om noen fine joggeapps?

Jeg tar gjerne og laster ned og prøver de ut :)

Jeg har ikke sett på voice og musikk. Tror ikke jeg kommer til å bruke det til noe.

Lenke til kommentar

Noen som er ute og jogger? Jeg trenger tips til det beste programmet :)

Gikk meg en tur i går, og da hadde jeg 5 programmer oppe. Ene av de fant ikke GPSen, så den lukke jeg ned.

Jeg brukte;

MyTracks

CardioTrainer

Endomondo

RunKeeper

runstar

- At et program ikke fant GPSen, kan skyldes konflikt mellom telefonens måter å bestemme sted på. Alltid lurt å slå av Wifi når man skal ut på tur. To til i samme gaten:

Everytrail

som enkelt lar deg eksportere turen for 3D-visning i Google Earth,

og Oruxmaps, avansert kartapplikasjon som har alt: De beste skandinaviske kartene og masse andre, mulighet for laste ned kart direkte til telefonen for offline-bruk, PC-program for konvertering av kart eller produksjon av egne telefonkart fra papir...og i den siste betaen også støtte for Bluetooth-GPS og -hjertemonitor med alle slags statistikkfunksjoner.

Oruxmaps beta 2.9.10

(Gjør forresten også Everytrail og My Tracks unødvendig siden man kan laste opp GPS-spor til disse nettstedene, og følge andres tur i sanntid på My Tracks.)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Sportypal til samme formålet. Pen GUI og før du starter kan du velge treningstype (jogging/sykling etc). Tracker veldig nøyaktig (hvertfall de gangene jeg har uploada ruta mi til Sportypal.com). Du kan også legge inn høyde og vekt og programmet oppgir da hvor mange kalorier du har forbrent. Verdt å ta en titt på hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg bruker CardioTrainer og har egentlig ikke testet ut de andre app'ene skikkelig.

Årsaken til at jeg bruker CT er tilbakemelding fra telefon (avstand, hastighet og autopausing), tilleggsmoduler (Weight Loss Trainer, Calorific, Race Against Yourself) og at den mapper veldig bra.

Jeg har satt den til 1 sekunds oppdateringsfrekvens med "Good" filter level og har ennå tilgode å se at den mapper feil.

Turene sendes automatisk til WorkSmartLabs og synkroniseres mot Google Health.

Eneste problemet er at jeg ikke får opp tilstrekkelig informasjon om høydeforskjeller etterhvert som jeg beveger meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...