Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Finnes det en filbehandler som i tillegg til å støtte SMB, kan søke etter SMB-serverne? Har prøvd ASTRO (med plugin), File Expert og Mobile SMB, ingen av de kan det.

EStrongs - hvis du spør om det jeg antar du mener. Velg LAN -> Menu -> Scan. Har valgt EStrongs fordi den er den beste til bruk i trådløst nettverk - Astro krangler ofte og aksepterer f. eks. ikke brukerkontoer uten passord (- i alle fall ikke med XP). Se denne tråden:

!Alarm! Folk plages med Astro !Alarm!

Dessverre er Astro nødvendig på min telefon fordi det ser ut til å være noe galt med Snarvei- og bokmerkefunksjonen i EStrongs - den virker i alle fall ikke slik det er meningen når jeg bruker den sammen med FolderOrganizer. Har enda ikke funnet en filutforsker som både funker på hjemmenettet, og med FO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det en filbehandler som i tillegg til å støtte SMB, kan søke etter SMB-serverne? Har prøvd ASTRO (med plugin), File Expert og Mobile SMB, ingen av de kan det.

EStrongs - hvis du spør om det jeg antar du mener. Velg LAN -> Menu -> Scan.

Flotte greier, den fungerte fint :)

Men jeg ønsker å åpne filene på nettverket i Rockplayer eller annen videospiller. Lar det seg gjøre?

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hva å "roote" er? Antar det er noe i den duren som å "jailbreake"? :)

Det er sikkert andre som kan forklare det mer inngående enn meg, men såvidt jeg har skjønt så dreier det seg kort fortalt om å installere et modifisert operativsystem. Dette operativsystemet er modifisert slik at programmer som kjører på det har endel flere muligheter. Dermed blir fleksibiliteten til programmene større, men faren for at et program kan gjøre ugagn vil vel også i prinsippet øke.

Hvis du installerer et nytt operativsystem vil du også miste alt som er lagret på internminnet.

Lenke til kommentar

EStrongs - hvis du spør om det jeg antar du mener. Velg LAN -> Menu -> Scan.

Flotte greier, den fungerte fint :)

Men jeg ønsker å åpne filene på nettverket i Rockplayer eller annen videospiller. Lar det seg gjøre?

Tror du møter tekniske begrensninger der - først og fremst overføringshastigheten som telefonen klarer, tror jeg - eller kanskje de store kravene som Rockplayer setter til telefonen; dette sammen med flytting av store mengder data blir kanskje for mye. Men det er merkelig nok ikke noe problem å spille Flash-video fra kino.to etc. Stort sett det samme der som på harddisken din ... eller? (- i så fall er jo problemet løst).

Har i alle fall gitt opp den samme tanken selv, etter en del mislykkede forsøk. Store filer flytter man lettest med kobber.

Lenke til kommentar

Ordet "roote" eller "to root" kommer fra "root"-kontoen, som er vanlig i linux-verden. Den kan sammenlignes med Administrator på windows.

Linux-systemer er generelt sikrere enn windows, blant annet fordi vanlige brukere ikke kan endre på viktige deler av systemet. For å gjøre det, må man bruke root-kontoen. Android er intet unntak. Du som bruker har som standard ikke mulighet til å benytte denne root-kontoen, og kan dermed heller ikke ødelegge systemet.

Noen funksjoner som er attraktive krever denne root-kontoen (blant annet mulighet til å fake simkort, sette opp en brannmur og ta skjermbilde), da disse funksjonene kan missbrukes av ondsinnede apps eller gi deg muligheter som google eller deres samarbeidspartnere ikke ønsker at du skal ha. For eksempel er det noen mobiloperatører som ikke ønsker mulighet for tethering, samt at mobilprodusentene ikke ønsker garantihenvendelser i fleng, grunnet sletting av viktige systemfiler ol.

Hvis du på tross av dette like vell ønsker full kontroll (og, til dels, risiko), kan du velge å installere et program som gir deg denne root-kontoen. Dette må da gjøres via en terminal på en PC.

I mange tilfeller må også bootloaderen låses opp for å kunne installere root-programmet, hvilket medfører factory reset (All brukerdata slettes). Akkurat fremgangsmåte varierer fra telefon til telefon.

Root-programmet kan enkelt installeres uten bruk av custom rom. Selv kjører jeg en nexus en, med opplåst bootlader, og root installert, med stock android 2.2, slik det kom OTA.

Eneste forskjellen er at programmer som ønsker root-tilgang får det.

Endret av madsc90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

#2:

jeg bruker HandcentSMS, og når jeg får melding, så får jeg to "advarsler" om meldinger, både fra standard, og fra handcent. hva gjør jeg for å kun vå "advarsel" fra en av de?

irriterende å måtte slå av den andre manuelt hver eneste gang..

hjelp?

edit: bruker forresten HTC Desire med android 2.2, hvis det har noe å si..

Gå til standard smsprogram og inn på innstillinger. Så går du ned til valget som heker mottatt varsling og fjerner hakingen der. Problem løst.

Lenke til kommentar

Har også handcent SMS. Jeg ønsker å få meldingene i vanlig listeform, sortert etter dato, ikke sortert på mottaker, som det er nå. Ønsker heller ikke "conversation style" som ligger inne. Vil gjerne ha helt standard oppsett som man er vant til. Hvordan gjør jeg dette? Har Desire.

Lenke til kommentar

Har også handcent SMS. Jeg ønsker å få meldingene i vanlig listeform, sortert etter dato, ikke sortert på mottaker, som det er nå. Ønsker heller ikke "conversation style" som ligger inne. Vil gjerne ha helt standard oppsett som man er vant til. Hvordan gjør jeg dette? Har Desire.

Så vidt jeg vet går ikke dette an i Handcent. Men meldingene er da strengt tatt sortert etter dato? Siste melding du har fått/sendt ligger jo alltid øverst. Hva er det du mener med standard oppsett? Slik som det var på enkle mobiler for noen år tilbake?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet går ikke dette an i Handcent. Men meldingene er da strengt tatt sortert etter dato? Siste melding du har fått/sendt ligger jo alltid øverst. Hva er det du mener med standard oppsett? Slik som det var på enkle mobiler for noen år tilbake?

Riktig. Altså at tekstmeldingene kommer i én liste, med nyeste melding øverst, uavhengig av hvem avsender er. Nå ligger de forsåvidt i riktig rekkefølge etter dato, men de er sortert på avsender. På min gamle W995 hadde jeg begge mulighetene; vanlig og "samtaleversjone". I tillegg har jeg ikke spesielt stor sans for "chatte-stilen" når meldinger sendes, men det er vel tydeligvis noe man bare må leve med i android-verden....

Lenke til kommentar

Riktig. Altså at tekstmeldingene kommer i én liste, med nyeste melding øverst, uavhengig av hvem avsender er. Nå ligger de forsåvidt i riktig rekkefølge etter dato, men de er sortert på avsender. På min gamle W995 hadde jeg begge mulighetene; vanlig og "samtaleversjone". I tillegg har jeg ikke spesielt stor sans for "chatte-stilen" når meldinger sendes, men det er vel tydeligvis noe man bare må leve med i android-verden....

Selv foretrekker jeg å ha meldinger fra samme avsender i en liste for enkelt å finne frem og det har tydeligvis blitt så populært og akseptert at den gamle standarden ikke er et valg lenger.

Lenke til kommentar

Tror han mener at de er gruppert på kontakter. Tror ikke det går an å fjerne denne grupperinga slik at meldingene kun er sortert på dato uavhengig av kontakt, og at det vises kun en og en melding når man trykker for å åpne.

Du må nok bare innse at verden har gått videre (heldigvis), og at den gamle måten å vise meldinger på snart bare finnes på Nokia. Gi det et par uker, så tenker jeg du aldri vil gå tilbake. :)

Lenke til kommentar

Vil bare dele mine favoritt apps til min Desire. De fleste er sikker postet før, men jeg vil bare samle dem i en post. Alle som er postet er gratis.

Barcode Scanner

Leser QR codes på nettet så du får nedlastnings link direkte opp på telefonen. Last det ned for å laste ned appsene jeg poster her.

URL

post-127463-1284054688,1627_thumb.png

Astro

Min favoritt filbehandler

URL

post-127463-1284054660,8784_thumb.png

Calorie Counter

Har næringsinnhold til de fleste varer, du kan også lese av strekkoden på matvarer.

URL

post-127463-1284054680,9446_thumb.png

Google Googgles

Ta bilde av alt fra logoer til monumenter og den søker automatisk på det du tar bilde av i google.

URL

post-127463-1284054673,2282_thumb.png

Instant heart rate

Leser av hvor mange slag hjertet ditt slår i minuttet. Alt du trenger å gjøre er å holde fingeren foran kamera!

URL

post-127463-1284054697,1829_thumb.png

Multiicon

Widget så du får mye bedre plass til ikoner på homescreenen.

URL

post-127463-1284054667,2839_thumb.png

Remotedroid

Bruk din androidtelefon som touchpad til PC'n din! Fungerer kjempebra og er lett å sette opp. Du kan også bruke den som tastatur.

URL

post-127463-1284054704,8969_thumb.png

• Liker 5
Lenke til kommentar

Instant heart rate

Leser av hvor mange slag hjertet ditt slår i minuttet. Alt du trenger å gjøre er å holde fingeren foran kamera!

URL

post-127463-1284054697,1829_thumb.png

Merker at jeg er litt småskeptisk, men utrolig fascinert av den applikasjonen der.. Om den i det hele tatt fungerer?

Forøvrig, for de av dere som bruker Shazam, bytt den ut med Sound hound, mye mye mye raskere, og er genial for å gjenkjenne sanger basert på nynning. (Ja, jeg bruker den ofte :9)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...