Khaffner Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Kikket på screenshot-ene til alternativene, og den eneste andre appen som falt inn i smak, rent designmessig, var denne. Prøvde den litt ved siden av den i min forrige post. Når begge var installert var det litt vrient å se forskjellen, de heter akkurat det samme Ikonet er litt forskjellig da. Men denne var lite responsiv og manglet en del features jeg likte i den andre. Endret 1. september 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 app for å finne ut hvor mange sms du har sendt og hvor mange ringeminutter _ut_ av telefonen. UTENOM HandsentSMS anyone? den skal bare vise meg antall sendte sms tilsammen, og antall ringeminutter ut tilsammen. Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Sms counter gjør iallefall sms tellingen for deg.Teller både innkommende og utgående, samt att den gir deg måneds oversikt. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) PhoneUsage (SMS, ringing, Wi-Fi) Phonalyzr (SMS og ringing) Endret 1. september 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 alarm-app som også går når telefonen er avslått? må ha funksjon for å velge alarmtone selv, og helst være mattestykke-avslåing e.l Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 alarm-app som også går når telefonen er avslått? Det er litt som å spørre om et program til PCen som fungerer selv om maskinen er slått av. Telefonen må ha hardware støtte for å vekkes av en alarm. Av en eller annen grunn er det noe som har forsvunnet helt fra smarttelefoner. Jeg har hvertfall fremdeles til gode å ramle over en som støtter det på den måten de gode gamle traverne gjorde. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det er jo egentlig ikke så underlig. Det krever strøm for å holde liv i slik hardware, og om det er en ting som er en knapp ressurs på smarttelefoner så er det nettopp strøm. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Nokia 5800'n min gjorde det mener jeg. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Alle eldre nokia telefoner har gjort det. Er dog usikker på nyere symbian s60, rett og slett fordi jeg aldri har prøvd. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 5800 er en smarttelefon. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 alarm-app som også går når telefonen er avslått? Det er litt som å spørre om et program til PCen som fungerer selv om maskinen er slått av. Telefonen må ha hardware støtte for å vekkes av en alarm. Av en eller annen grunn er det noe som har forsvunnet helt fra smarttelefoner. Jeg har hvertfall fremdeles til gode å ramle over en som støtter det på den måten de gode gamle traverne gjorde. vel, min gamle telefon gjorde det.. og det er nettop for å spare strøm (og stråling) jeg har den av om natten. vil også bli vekt om morningen Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 På android er det ganske enkelt umulig. Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Synes det er greit at telefonen holder kjeft når den er avslått jeg. Da slipper man pinlige episoder som at en syyk sang begyner å spille på et tidligt morgenmøte, eller idet flyet går inn for landing og telefonen ligger i jakka i boksen over hodet ditt Skal du vekkes så er det vel bare å ha telefonen på..bruker ikke mer enn 4-5% over natta alikevel..Setter du på flymodus bruker den sikkert ennå mindre. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Alle eldre nokia telefoner har gjort det. Er dog usikker på nyere symbian s60, rett og slett fordi jeg aldri har prøvd. Min N78 kunne ringe selv om mobilen var avslått. Veit dog ikke hvilken versjon av symbian den brukte. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 vel, min gamle telefon gjorde det.. og det er nettop for å spare strøm (og stråling) jeg har den av om natten. vil også bli vekt om morningen Det kan du ordne med å sette telefonen i flymodus. Ikke fullt så effektivt, men du slipper i det minste stråling. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 De burde lett kunne lage en egen HW-enhet med klokke som spiller litt lyd og lar deg snooze når telefonen er av. Gjerne uten å bruke display om nødvendig. Hadde vært en fin-fin funksjon det Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 De burde lett kunne lage en egen HW-enhet med klokke som spiller litt lyd og lar deg snooze når telefonen er av. Gjerne uten å bruke display om nødvendig. Hadde vært en fin-fin funksjon det Dette kalles vekkerklokke. Det har de på clas ohlson. 2 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Tja, tenk deg at den blir satt når du setter en alarm i software. Dersom mobilen er av (gjerne pga lav batteri) aktiveres denne. Da kan du stole på vekkerklokken i en langt større grad. Den tar nok mindre plass enn en vekkerklokke du får på Clas også. Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det er jo egentlig ikke så underlig. Det krever strøm for å holde liv i slik hardware, og om det er en ting som er en knapp ressurs på smarttelefoner så er det nettopp strøm. Du kan ikke sammenligne strømbehovet til disse telefonene med strømbehovet til en bitteliten hardware timer. Kan aldri tenke meg det ville vært snakk om mer enn 1%, om engang det, i løpet av en natt. Mistenker heller at denne funksjonaliteten bare ikke har blitt sett på som interessant nok av produsentene, og at de skyfler den ut for å frigjøre plass internt i telefonen. Jeg mener, vi har mistet det dedikerte hardwaret for å gi oss disse alarmene mens telefonen er av, men vi har fått wi-fi/gps/akselerometere og fanden og hans oldemor i stedet. Jeg ville ikke byttet tilbake.. Lenke til kommentar
O_K Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Burde ikke være teknisk vanskelig å ha en liten hardware timer som starter opp telefonen ved en gitt tid. Om telefonen så programmeres til å gå rett i alarm når den trigges av timeren har man løst problemet. En slik timer vil i praksis dra 0 strøm, tenk på hvor lenge et digitalt armbåndsur lever på et knøttlite batteri, det må i tillegg oppdatere skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå