Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Har som del av journalistikkutdanningen startet en blogg hvor jeg vil teste funksjonaliteten på Android-programmer. Tar gjerne i mot tips hvor hvilke apps som er verdt å skrive om.

... ser at du anmelder Gmote der - men uten å nevne en mengde konkurrerende programmer som gjør jobben mye bedre (For nye lesere: Jobben betyr i dette tilfellet å gjøre mobilen til fjernkontroll for PCen - til videoavspilling og annet.) For å bruke Gmote må man installere en enorm, halvgod og unødvendig mediespiller på PCen. Som fjernkontroll til andre funksjoner er Gmote også halvgod. Bedre valg: Bruk VLC player og en av de mange mobil-fjernkontrollene som finnes til media (evt supplert med en Spotify-fjernkontroll; det finnes flere på Market), og f. eks. Remote VNC til fjerkontroll av maskinen.

Av betalte fjernstyringsapps jeg har prøvd, er LogMeIn i en særklasse mht brukervennlighet og oversiktelighet - appen lar deg (i likhet med f. eks. gratisversjonen av Remote VNC) ikke bare styre PCen hjemmefra, men også fra Kanariøyene. For dem som laster litt opp og ned, finnes det garantert en gratisversjon som kan strømme inn på minnekortet - f.eks. vha appen Swarm.

Det gir en merkelig maktfølelse å se sin egen PC-skjerm på mobilskjermen på Islas C. - eller når man er på Brautaskardet!

Edit: Tips om hva du bør skrive om: Fjernkontroll-apps generelt.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- men uten å nevne en mengde konkurrerende programmer som gjør jobben mye bedre.

Tips om hva du bør skrive om: Fjernkontroll-apps generelt.

Startet med Gmote da det er den jeg er kjent med til nå. Har også prøvd Phonemypc uten hell,den krasjet bare uten stans. Har i tillegg valgt å holde meg til gratisapps foreløpig, da betalapps ikke er tilgjengelig ennå uten root. Kan helt klart prøve flere apps av samme sorten for å få frem hvilke som er best. Remote VNC ser ut som et bra sted å starte.

Har nå skrevet om noen av de beste Twitterappene til Android, kommer noen på et jeg har glemt kan jeg legge til det også. Link. Skal se om jeg får ferdig en om homereplacements i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

XBMC Remote gir meg litt vann i munnen hvertfall. Den er jo naturlig nok bare for programmet XBMC, men for en integrering.

• Control XBMC's volume directly with your device's volume buttons
  • Fast access to items in list via hard- or soft keyboard (long-press Menu)
  • Manage multiple XBMC instances
  • Live view of currently playing playlist
  • Notification bar shows what's playing with direct access to "Now playing" screen (can be disabled)
  • Large screen (854x480) support, while maintaining 1.5 compatibility
  • On incoming call, display who's calling on TV screen and pause video until call is over (filmen/episoden starter igjen automatisk etter at du legger på)
  • On incoming message, display on TV screen
  • Setting that prevents your phone locking the screen. You can apply it either for remote control only or all screens (or disable it completely)
  • Tabs looking and behaving like HTC's Sense UI, also check out the Gallery.
  • Ultra fast cover download for recent XBMC builds (>r27770)
  • Texture support for HTC Tattoo, Google Nexus One as well as Motorola's Droid/Milestone.

For å nevne noe. Utrolig stilig program og jeg fryder meg hver gang jeg bruker det (det går nok over, men det er veldig morsomt i starten hvertfall).

Lenke til kommentar

Har vært på jakt etter nye apps på Appbrain, og tenkte å dele noen tips til spill og programmer jeg har kommet over.

SDMove: forteller deg hvilke apps som du kan flytte til minnekortet, så slipper man å sjekke alle selv.

Unit Converter: gjør om verdier fra en enhet til en annen, f.eks. fra mph til km/h, fra tiår til sek (haha) osv.

App Categories: lar deg legge apps i kategorier. Gå inn på denne og velg f.eks. entertainment hvor du har lagt spillene dine, så får du opp kun apps i denne kategorien. Man kan lage egne kategorier og velge hva som skal ligge hvor.

Bubble: boble som viser om overflaten du har lagt tlf på er i vater.

Bump: Bump™ makes sharing photos, contacts, and apps with people as simple as bumping your phones together.

HOW TO USE BUMP™:

1) Open Bump™ on both phones

2) While holding the phones, gently bump your hands together

3) Confirm the exchange

First aid: forklarer hva du skal gjøre i ulike situasjoner, alt fra forgiftning til blødninger.

2 Player Reactor: skjermen er todelt og man spiller mot en annen, førstemann til å trykke (til riktig tid). Velger kategorier fra en liste selv. Kan være å trykke når yellow er skrevet med gul skrift, eller når en påstand om et mattestykke eller geografi stemmer.

Gravity Tow Free: helt genialt spill, min favoritt akkurat nå. Viser seg at jeg er nr 32 på high score-lista :p

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Lasta endelig ned Appbrain. Flott program! Nå laster jeg ned Gmote og ser om det er noe spennende det også :)

Tråden er genial, mange gode tips her :)

Du må legge til Fast Web Installer, da installeres programmet i samme øyeblikk som du trykker install på appbrain:-)

Noen som vet om et program som kan brukes sammen med RYP fra Tech Nutrition sitt treningsprogram?

Lenke til kommentar

Har også prøvd Phonemypc uten hell,den krasjet bare uten stans. Har i tillegg valgt å holde meg til gratisapps foreløpig, da betalapps ikke er tilgjengelig ennå uten root.

Da har du sannsynligvis prøvd den samme, hackede versjonen av PhonemyPC som jeg. Fikk heller ikke til denne, men saken interesserte meg ikke nevneverdig siden jeg bruker LogMeIn. Liker ikke helt konseptet til PhonemyPC, siden det bygger på at info sendes fra mobilen via deres server, og derfra til pc'en og vice versa. Hvis de vil, har de komplett innsyn.

En mulig årsak til at denne versjonen av PhonemyPC ikke virker, er at de har oppdaget den hakkede versjonen, og sperret servertilgangen. ((En annen kan være at programmet krever Microsoft.net 3.5 eller høyere (gratis, men ikke på den PCen jeg testa med). Dette risikerer man ikke å oppleve med LogMeIn.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd Logmein når den var i beta og bruker den på pcen, men betaler ikke $30 for å få den på telefonen nå. Har kjøpt phonemypc og er kjempe fornøyd med det. Er en del kule funksjoner der som logmein ikke har som bla. screenshot av skrivebordet og "view mode" så du kan se hva folk driver med på pcen uten at folk vet d. :p

Har ikke opplevd noen bugs eller krasjing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...