Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det applikasjoner som gjør det mulig å sende gratis sms, bare man er koblet til nett?

Det nærmeste du kommer da er nok vanlig epost. Men f. eks. Gule Sider tillater sending av sms over nettet, kanskje det finnes en app for sånt?

På Gulesider har du bare 5 gratis per dag. 100 ekstra SMS koster 45,- (disse kan naturligvis bruker over lengre tid). Jeg bruker Gulesider flittig og har kjøpt noen ekstra meldinger her og der, men stort sett så holder de 5. Hvis ikke så finnes jo RemoteSMS på Market som lar deg koble til telefonen via PCen. Du får opp et interface i nettleseren din hvor du får tilgang til kontaktlista som ligger på telefonen og de siste sendte og mottatte SMSene, men her betaler du normal takst på SMS som om du skulle sendt de direkte fra telefonen. Fordelene er jo at du får skrive fra tastaturet på PCen. Men SMS koster jo ikke stort i dag. Betaler vel 39 øre pr stk elns.

Lenke til kommentar

Finnes det applikasjoner som gjør det mulig å sende gratis sms, bare man er koblet til nett?

Det nærmeste du kommer da er nok vanlig epost. Men f. eks. Gule Sider tillater sending av sms over nettet, kanskje det finnes en app for sånt?

På Gulesider har du bare 5 gratis per dag. 100 ekstra SMS koster 45,- (disse kan naturligvis bruker over lengre tid). Jeg bruker Gulesider flittig og har kjøpt noen ekstra meldinger her og der, men stort sett så holder de 5. Hvis ikke så finnes jo RemoteSMS på Market som lar deg koble til telefonen via PCen. Du får opp et interface i nettleseren din hvor du får tilgang til kontaktlista som ligger på telefonen og de siste sendte og mottatte SMSene, men her betaler du normal takst på SMS som om du skulle sendt de direkte fra telefonen. Fordelene er jo at du får skrive fra tastaturet på PCen. Men SMS koster jo ikke stort i dag. Betaler vel 39 øre pr stk elns.

100 sms for 45 kr var ikke spesielt billig med tanke på at jeg betaler 39 øre per sms. Må i hvert fall ned i 30-35 kr.

Lenke til kommentar

Telenor har 30 gratis sms per måned som du kan sende fra "min bruker" på telenor.no

tilegg:

du må da selvfølgelig ha abonnement fra telenor... :thumbup:

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Telenor har 30 gratis sms per måned som du kan sende fra "min bruker" på telenor.no

tilegg:

du må da selvfølgelig ha abonnement fra telenor... :thumbup:

Chess hadde det samme da jeg hadde det. Var vel 20-25 sms tror jeg.

Noen som vet av en widget som ligner friendstream, jeg bruker ikke sense lenger og trenger en erstatning?

Lenke til kommentar

Enkel og praktisk sak: Shush. Med denne reduserer du ringelyden når skjermbildet er på. For meg som bruks maks ringelyd er det nesten hjerteinfarkt når det ringer og du har den i hånda o.l.

Alternativt kan man jo ha stigende ringelyd, men dog...

Endret av Desire
Lenke til kommentar

Enkel og praktisk sak: Shush. Med denne reduserer du ringelyden når skjermbildet er på. For meg som bruks maks ringelyd er det nesten hjerteinfarkt når det ringer og du har den i hånda o.l.

hmmmm dette ligger vel inne i android sine egne innstillinger vel? innstillinger lydinnstillinger. "stille ring ved svar" dette fører til at telefonen reduserer lyden når du flytter på telefonen.

Lenke til kommentar

*sniiip*

100 sms for 45 kr var ikke spesielt billig med tanke på at jeg betaler 39 øre per sms. Må i hvert fall ned i 30-35 kr.

Sa aldri at det var så fryktelig billig, men om du vil slippe å taste fra telefonen er det bare 6 øre mer per melding. Med litt lynkjapp hoderegning så er vi på 6,- pr 100 SMS. Det er beløp jeg ikke gidder å krangle på hvertfall.

Lenke til kommentar

hmmmm dette ligger vel inne i android sine egne innstillinger vel? innstillinger lydinnstillinger. "stille ring ved svar" dette fører til at telefonen reduserer lyden når du flytter på telefonen.

Burde virkelig ha fått med meg den. Har nå krysset den av. Takker og bukker - I may have reached enlightenment..

Lenke til kommentar

En tråd for apps til Android er for lite.... denne er nå på over 100 sider.

Noen (les: HW.no) må lage struktur (eks. underforum).

Det ble forslått allerede da Android var i sin spede barndom, men noen høye herrer på forumet visste dessverre bedre enn dets egne brukere...

[quote name='Blackster' date='16. august 2010 - 15:33' timestamp='1281969187'

Burde virkelig ha fått med meg den. Har nå krysset den av. Takker og bukker - I may have reached enlightenment..

Merk at det ikke forhindrer den fra å gi deg hjerteinfarkt før den etterpå demper lyden fordi den merker bevegelse.
Lenke til kommentar

Dette har sikkert vært oppe mange ganger før, men søkefunksjonen er heller dårlig.

Hvilke programmer er best til å se/organisere film/serier? I dette tilfellet på en HTC Desire.

Den funksjonen som er innebygget er grei nok, men det er f.eks. umulig å pause filmen, og legge den i bakgrunnen, og gå tilbake senere. I tillegg kommer det heller ikke opp filnavn når jeg er inne på Galleri eller Videoer, noe som er litt kjipt når jeg har rippet DVD-serier med 20+ episoder i hver sesong.

Det trenger ikke være så mange funksjoner, bare det er enkelt, og løser problemene over.

Lenke til kommentar

HTC_IME er super

Enig, selv om strukturen i dag grupperer alle smarttelefoner, er alt som omhandler IpHONE og symbian totalt uinteressant for min del. Hvert store system kunne gjerne hatt sin egen kategori!

Lenke til kommentar

Hei!

Vi jobber for tiden med strukturen i Smarttelefon-kategorien, og endringer kommer :)

Ser også at IPhone har en app for forum på Amobil, hadde vært fint med en til Android også:-) Tapatalk ??

Lenke til kommentar

[quote name='Blackster' date='16. august 2010 - 15:33' timestamp='1281969187'

Merk at det ikke forhindrer den fra å gi deg hjerteinfarkt før den etterpå demper lyden fordi den merker bevegelse.

Og når man går tur er mobilen i bevegelse. Det fant eg ut når eg hver eneste fordømte gang eg var ute og spaserte så fikk eg ubesvarte anrop og eg hadde ikke hørt snurten av de.

Så den ble deaktivert umiddelbart for min del. Da er kanskje ikke den Shush så dum....

Edit: Gotta love this amazing technology in this forum....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...