-Lasse Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Noen som veit om et program som stopper all aktivitet til internett når jeg ikke ønsker det? Mobilen min trekker et par megabytes per dag nå. Veit at noen applikasjoner oppdaterer seg, men går det an å ha et program som overstyrer de? Eller bare låser internett når jeg ønsker det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 APNdroid Stopper all mobildata. Ikke Wifi. Genialt. Ved bruk av widgeten kan du lett slå det av og på. Men telefonen må av og til resettes for å få aktivert nettet igjen etter å ha vært stengt. Husk å ha det aktivert før du avinstallerer Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Noen som vet et navi-program for Android 2.2 som varsler fotobokser med stemme? CoPilot har et oppsett for å lage pipelyder når man nærmer seg fotoboks. Men min erfaring med fotobokser i CoPilot er heller begredelig. Noen ganger sier den ikke fra selv om fotoboksen er synlig på kartet, andre ganger kommer varselet etter at man har passert boksen osv osv. Jeg endte opp med å gå over til Sygic. Den har innebygd varsling som ser ut til å fungere greit, men det store for meg er at den, etter litt konvertering av filer, støtter TomTom POI. Så jeg bruker den forum-vedlikeholdte TomTom fotoboks basen i den. Den vet jeg er oppdatert og ikke tuller til. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 APNdroid Stopper all mobildata. Ikke Wifi. Genialt. Ved bruk av widgeten kan du lett slå det av og på. Men telefonen må av og til resettes for å få aktivert nettet igjen etter å ha vært stengt. Husk å ha det aktivert før du avinstallerer Perfekt! Takker Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Noen som vet et navi-program for Android 2.2 som varsler fotobokser med stemme? CoPilot har et oppsett for å lage pipelyder når man nærmer seg fotoboks. Men min erfaring med fotobokser i CoPilot er heller begredelig. Noen ganger sier den ikke fra selv om fotoboksen er synlig på kartet, andre ganger kommer varselet etter at man har passert boksen osv osv. Jeg endte opp med å gå over til Sygic. Den har innebygd varsling som ser ut til å fungere greit, men det store for meg er at den, etter litt konvertering av filer, støtter TomTom POI. Så jeg bruker den forum-vedlikeholdte TomTom fotoboks basen i den. Den vet jeg er oppdatert og ikke tuller til. Veldig fornøyd med Navigon. Viser og varsler fotobokser i tide så man rekker å bremse ned Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei. Lurte på om dere kan hjelpe meg med en ting. lur på hvordan jeg kan sjekke total utgående og innkomede samtaletid og sendte og mottatte sms. Har htc hero Takk Last ned Phonalyzr. Men får jeg total tid fra jeg kjøpte mobilen til nå hvis jeg laster ned prog nå? Kan bekrefte at man får total tid fra når man har kjøpt mobilen, selvom man laster det ned etterpå Lenke til kommentar
belenix Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Etter oppdateringen til 2.2 på min Desire forsvant den muntlige varslingen av fotobokser i Navigon. Har nå forsøkt å laste ned CoPilot 8.2.0.218, som virker bra, men som etter det jeg kan se, ikke har stemmevarsling ved fotobokser, bare en beskjed på skjermen. Dette er temmelig hjelpeløst - da kan man like gjerne se etter boksene i veikanten. Noen som vet et navi-program for Android 2.2 som varsler fotobokser med stemme? NDrive varsler også med stemme. Kjører du på/under fartsgrensen er varslingen: "Du nærmer deg en fotoboks." Ligger du over: "Du nærmer deg en fotoboks, vennligst reduser hastigheten til XX km/t." Der XX er hastigheten på stedet. NDrive oppdaterer også fotoboksene ofte, gjerne flere ganger pr. mnd. Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Mange takk for svar, Mascot og Belenix! Kom meg endelig ut på veien for å prøve CoPilot. Det viser seg at den har stemmevarsling, men Mascot har rett i at varslene ikke alltid kommer presist. Hjelpetekstene i programmet ser ut til å være maskinelt oversatt - under "Sikkerhetsvarsling" (!) står det bare "Vis sikkerhetsvarsler". Også en god del andre irritasjonsmomenter i programmet - snakkedamen sier ustanselig "like frAmme". Den blandingen av dansk og samnorsk gir meg vondt i ørene. I min versjon av CoPilot kan man stille avstanden som varselet skal gis i, manuelt, men Navigon var mer presis før det sluttet å virke. (Andre som har denne erfaringen ved overgangen til Froyo?) Har ellers lekt meg en del med forskjellige apps som lar brukeren fjernstyre og få tilgang til skjermen på datamaskinen. Blant dem som koster penger, er LogMeIn den beste jeg har prøvd, men det finnes også mye bra for dem som ikke vil betale (eller laste litt opp og ned), f. eks. Remote VNC. Kanskje en måte å fleipe med de uinnvidde på: Kjøre en av disse appsene og vise frem telefonen: Se, den er så kraftig at jeg kan kjøre Windows 7... Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Skulle gjerne hatt en bra kalender, noen forslag? Om jeg kunne fått google calendar inn på telefonen hadde det vært knall, det får jeg med stock kalender, men vil gjerne ha en bedre kalender, i og med at denne er uoversiktelig osv. Lenke til kommentar
Krulla Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Etter mye om og men og leting og søking fant jeg Market access...et program som later som det er et utenlandsk sim-kort. Jeg lastet det ned med barcode-scanner og valgte hvilken leverandør jeg ville programmet skulle spille. SÅ nå fungerer det.Her er linken: http://amip.tools-for.net/android/MarketAccess Må klippe og lime da jeg ikke fikk linke-hjelperen til å fungere. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Skulle gjerne hatt en bra kalender, noen forslag? Om jeg kunne fått google calendar inn på telefonen hadde det vært knall, det får jeg med stock kalender, men vil gjerne ha en bedre kalender, i og med at denne er uoversiktelig osv. Om jeg må få spørre, hva er det du synes er uoversiktlig ved denne? Bruker den selv med purecalendar (betalapp) widgeten, og er kjempefornøyd Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Jeg vil sterkt anbefale calendar pad som calender widget/app! http://www.cyrket.com/p/android/jp.ne.gate.calpad/ Mvh Olav B, G Endret 10. august 2010 av olavgulb Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg bruker kalenderwidgeten som følger med Launcher Pro Plus, anbefales! 1 Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Vet ikke om den er nevt før, men vil anbefalle Pakkespor. Fantastisk liten app for deg som ofte har pakker på vei (f.eks fra DealExtreme ). App'n melder fra når det er en oppdatering av status på pakka di, og er veldig nøyaktig/rask. Jeg fikk melding om at pakka var hentet da jeg gikk ut fra postkontoret. Mao ca 20sek etter at jeg hadde fått pakka. Ikke noe å si på det. Utvikleren er også rask til å svare på henvendelser. Meldte fra om en feil på fredag (app'en meldte om statusoppdateringer hele tiden, uten at det var noen. Kom av en feil under lagring av status). Ny versjon ble lagt ut fredag kveld, og den funker fjell! Løp og last ned! Package Tracking gjør det samme, men ikke bare for posten. har ikke prøvd begge, så vet ikke om varsling osv er noe bedre/dårligere på noen av de, men er jo veldig kjekt å kunne spore alle mulige selskapers pakker. http://www.appbrain.com/app/com.ztech.packagetracking Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Etter mye om og men og leting og søking fant jeg Market access...et program som later som det er et utenlandsk sim-kort. Jeg lastet det ned med barcode-scanner og valgte hvilken leverandør jeg ville programmet skulle spille. SÅ nå fungerer det.Her er linken: http://amip.tools-for.net/android/MarketAccess Må klippe og lime da jeg ikke fikk linke-hjelperen til å fungere. er vel greit å nevne at Root er nødvendig for å få dnene til å funke Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Navigon var mer presis før det sluttet å virke. (Andre som har denne erfaringen ved overgangen til Froyo?) Navigon funker fint på min Froyo. Men installerte den i etterkant av oppgraderingen. Prøvd reinstall? (Håper det var et dumt spm.) Lenke til kommentar
Krulla Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Noen som har praktisk erfaring med å endre prosessorhastigheten? Fordeler >< ulemper med å ha på høyeste hastighet/ kontra lavest mulig? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Hvor er det en facebooksync som fungerer? Har friendstream men får det ikke til å fungere skikkelig :/ Endret 10. august 2010 av Balto Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Telefonen går senere ved lav hastighet, men bruker mindre strøm. Om du setter for høyt kan telefonen bli svært varm og skjermen fryser. Jeg balanserer min på mellom 264 og 480mhz. Om jeg skal bruke den til operasjoner som krever mye prosessorkraft pleier jeg ofte å sette den opp til 700++mhz. Snakker om HTC Hero. Vil variere kraftig om du har en nyere eller eldre telefon. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 APNdroid Stopper all mobildata. Ikke Wifi. Genialt. Ved bruk av widgeten kan du lett slå det av og på. Men telefonen må av og til resettes for å få aktivert nettet igjen etter å ha vært stengt. Husk å ha det aktivert før du avinstallerer Jeg leter etter en app som forteller HVILKET prg som bruker data og hvor mye. Finnes det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå