Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Men Navigon funker helt 100% uten nettverk når man har kjøpt fullversjon?

Jada, både Navigon og CoPilot funker uten bruk av nettverk. Det er som Igniztion sier bare A-GPS som kan bruke noe datatrafikk, men dette er ikke noe man er nødt til å bruke.

En ting jeg ikke skjønner med Navigon. Det trenger 1.8 GB ledig for å installeres, og med android 2.1 kan man bare installere til intern minne som er på 128 mb (?). Hvordan i svarte skal jeg få lasta ned dette og inn på minnekortet? Går ikke via markedet iallefall når jeg testa.

Edit: etter å ha sjekket mer ser jeg det står "For å installere MobileNavigator 7 på ditt apparat, trenger du opp til 1.92 GB ledig minne, avhengig av kartkonfigurasjonen." - Auch. Det var mye.

Du installerer kartene på minnekortet. Selve applikasjonen må du derimot installere på telefonen (internminnet) men det burde ikke være mer enn 5-10 MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en god app som du kan søke på resturanter/hoteller/atraksjoner som er i nærheten av deg. Eks: Jeg er i en by jeg ikke er kjent i og vil finne den nærmeste pizza resturanten, søke så på pizza og finner alternativene som er i nærheten. 1881 app'en har et slikt nærhetssøk, men lurte på om det fantes noen bedre.

Endret av DeeCoo
Lenke til kommentar

Noen som vet om en god app som du kan søke på resturanter/hoteller/atraksjoner som er i nærheten av deg. Eks: Jeg er i en by jeg ikke er kjent i og vil finne den nærmeste pizza resturanten, søke så på pizza og finner alternativene som er i nærheten. 1881 app'en har et slikt nærhetssøk, men lurte på om det fantes noen bedre.

Med siste oppdatering av Google Maps fulgte det med en app som heter Steder. Den gjør dette. Qype gjør noe lignende, men bruker en annen database. (Bedre i utlandet??) Hvis du liker avanserte og fancy apps, kan du prøve Layar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR

Men Navigon funker helt 100% uten nettverk når man har kjøpt fullversjon?

Jada, både Navigon og CoPilot funker uten bruk av nettverk. Det er som Igniztion sier bare A-GPS som kan bruke noe datatrafikk, men dette er ikke noe man er nødt til å bruke.

En ting jeg ikke skjønner med Navigon. Det trenger 1.8 GB ledig for å installeres, og med android 2.1 kan man bare installere til intern minne som er på 128 mb (?). Hvordan i svarte skal jeg få lasta ned dette og inn på minnekortet? Går ikke via markedet iallefall når jeg testa.

Edit: etter å ha sjekket mer ser jeg det står "For å installere MobileNavigator 7 på ditt apparat, trenger du opp til 1.92 GB ledig minne, avhengig av kartkonfigurasjonen." - Auch. Det var mye.

Du installerer kartene på minnekortet. Selve applikasjonen må du derimot installere på telefonen (internminnet) men det burde ikke være mer enn 5-10 MB

Men jeg får jo ingen spørsmål om hvor ting skal installeres. selve programmet blir henta ned, starter installasjon, så kommer det "insuficient storage available". Antar at det er minnekortet den sikter til da? Jeg får prøve med større minnekort da.

Edit: Testa med nytt minnekort (4 GB) - No go.. Har noen fått Navigon til å fungere på HTC Desire? Kanskje feil tråd dette men siden mange spør om disse programmene så kan det kanskje være lurt å ta det her (?).

Endret av Slettet-CJjYZ1fR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CJjYZ1fR

Sikker på at ikke selve navigon programmet det ikke er plass til? Det tar en 10mb +-

Kan være. Jeg rydda først til 24 MB ledig, install failet, ryddet til 33 MB ledig, installasjon gikk fint. Så nå funker alt fint :) Takker og bukker :)

Lenke til kommentar

nå har jeg ikke søkt (både på forumet og google) etter det jeg spør om/etterlyser...

med froyo og chrome too phone kan man sende nettsider og slikt direkte til telefonen i løpet av ca 10sek.

når dette finnes, her det også mulig å finne ut hvor mobilen befinner seg hvis den er stjålet eller mistet?

på samme måte som "chrome too phone". sendes en beskjed til telefonen om å åpne GPSen og si hvor den er til pc-programmet.

Vet at den finnes noe lignende til iPhone.

Er det noe slikt til android? Google burde jo ha fått til noe slikt.

Lenke til kommentar

nå har jeg ikke søkt (både på forumet og google) etter det jeg spør om/etterlyser...

med froyo og chrome too phone kan man sende nettsider og slikt direkte til telefonen i løpet av ca 10sek.

når dette finnes, her det også mulig å finne ut hvor mobilen befinner seg hvis den er stjålet eller mistet?

på samme måte som "chrome too phone". sendes en beskjed til telefonen om å åpne GPSen og si hvor den er til pc-programmet.

Tenker du på Wavesecure eks? Der kan du få opp på kart hvor mobilen din befinner seg, låse telefonen osv...

Lenke til kommentar

Tenker du på Wavesecure eks? Der kan du få opp på kart hvor mobilen din befinner seg, låse telefonen osv...

Med GPS Tracker kan du sende en SMS til mobilen som starter trackingen. Da kan du se på et kart på en webside hvor telefonen er. Ulempen er at mobilt nettverk må være aktivt for at det skal fungere, ellers får ikke mobilen sendt koordinatene, men det gjelder vel alle slike programmer?

Lenke til kommentar

Fortell gjerne hvilken mobil og Android-versjon du kjører.

Den enkleste løsningen er uansett å vinkle mobilen litt vekk fra kinnet ;)

Det enkleste var om den ikke ble låst opp så lett ;). Har en i5700 som kjører 2.1-

Arhg.... har en lei tendesn til å kødde til samtaler ved å bruke ørekt/kinnet på touch skjermen, nboe som reulterer i mange lange irriterende pip i samtalen. Finnes det en app som kan kurere dette?

Hold-Different.jpg

Veldig hjelpsomt.... :roll:. Nå er vel en telefon mekket slik at man har den ene delen mot øret og den andre mot munnen. Andre måter resulterer i dårligere lyd - inn eller ut.

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...