Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en idé til alle mobiler med GPS, og da spesielt Android nå som jeg har en HTC Hero :wee:

Funksjonen finnes i prinsippet i hvert GPS-program, men på en annen måte.

 

Et simpelt program som spiller en sang eller annen lyd når du nærmer deg en posisjon. Thats it. Tanken var å sette seg på bussen, toget, t-banen eller noe annet der du slipper å kjøre, si fra hvor du skal og mobilen vekker deg når du har f. eks en kilometer igjen.

 

Finnes noe slikt? Hvis nei, hvor kan jeg henvende meg for å få dette lagd?

 

edit: Og hvordan fungerer metalldetektorprogrammet?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale meg et podcastprogram? ikke beyond podcast. Det er alt for tregt.

Hiv meg på her: Når en har lasta ned podkast, så blir det vel mp4. filer? Er det nokon som veit korleis ein får spilt av dei på telefonen?

 

mvh

Tore v

Hei igjen

Prøvde "Listen", men fikk ikkje mulighet til å skrive inn URL til podkasten, iallefall fikk ikkje eg det til. Prøvde ett anna program "Car Cast", og der fikk eg legge inn url til podkasten, og dette fungerte på den nedlastinga eg prøvde!

 

 

mvh

tore v

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale meg et podcastprogram? ikke beyond podcast. Det er alt for tregt.

Hiv meg på her: Når en har lasta ned podkast, så blir det vel mp4. filer? Er det nokon som veit korleis ein får spilt av dei på telefonen?

 

mvh

Tore v

Hei igjen

Prøvde "Listen", men fikk ikkje mulighet til å skrive inn URL til podkasten, iallefall fikk ikkje eg det til. Prøvde ett anna program "Car Cast", og der fikk eg legge inn url til podkasten, og dette fungerte på den nedlastinga eg prøvde!

 

 

mvh

tore v

Hvordan er programmet? er det bra? Synes egentlig Beyondpod er ganske greit, men det tar evigheter og hente frem feedsene.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale meg et podcastprogram? ikke beyond podcast. Det er alt for tregt.

Hiv meg på her: Når en har lasta ned podkast, så blir det vel mp4. filer? Er det nokon som veit korleis ein får spilt av dei på telefonen?

 

mvh

Tore v

Hei igjen

Prøvde "Listen", men fikk ikkje mulighet til å skrive inn URL til podkasten, iallefall fikk ikkje eg det til. Prøvde ett anna program "Car Cast", og der fikk eg legge inn url til podkasten, og dette fungerte på den nedlastinga eg prøvde!

 

 

mvh

tore v

Med Car Cast fann eg ikkje NRK-program som 20 Spørsmål og Radioresepsjonen. Men brukar vanlegvis ACast. UI-en er ikkje like bra som Car Cast ..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt HTC Hero i en uke nå og lager en kjapp oversikt over skrivebordene mine og hvilke apps som er på de:

(fra venstre til høyre)

 

Vær-appen som tar størst plass

 

Music-appen som tar størst plass

 

SMS-appen

 

Hovedsiden min:

Spotify

Innebygd nettleser

Facebook

Google maps

Ebuddy

youtube

MyCityBikes. Genialt for de som kjører bysykkel i Oslo. Programmet finner nærmeste sykkel og nærmeste ledige plass. Bruker google maps og er generelt veldig enkelt og nyttig program.

Nederst har jeg av/på brytere for Wifi, GPS, Mobile og Bluetooth

Oppe i midten har jeg en klokke som tar 2x2 ikonplasser

 

Spillsiden min:

Bubble defense. Enkelt og greit Towerdefence-spill som minner om Bloons TD og har et greit utvalg med maps.

Punch-O-Meter. Lite teit program som måler din slagkraft. Dvs, akselerasjonen til mobiltelefonen målt i g-krefter.

Robotic guitarist. Genialt program for alle gitarister! Inneholder en liste over alle tenkelige akkorder med bilder og mulighet for å spille de av, tuner, metronom og et par guitarpresets.

BreakTheBlocks. Arkanoid-klon

Teeter. Fulgte med, man skal trille kulen i mål ved å vippe på mobilen.

Torect Lite. Puslespill med "tetris-figurer". Artig hjernetrim. Kan noen hjelpe meg med level 11?

VoidDefense. Tower Defense med en vri. man har en sirkel der du kan bygge 8(?) tårn rundt, så kommer creepsa ut fra midten og går i forskjellige figurer, som feks spiral.

Robo Defense. Les amobils artikkel

GameBoid Lite. Gameboy Advance emulator. Bra emulering av spill, men noe misslykkede kontroller, ihvertfall på kjørespill. Krever kanskje øvelse?

 

Mail widget til exchange

 

Diversesiden min:

Kalkulator

Wheresmydroid. Genialt program! det går i bakgrunnen, krever GPS. Hvis man mister mobilen kan man sende et kodeord på sms til mobilen, så får du GPS-koordinatene til hvor den befinner seg og en link til stedet i google maps. Hvis du har rotet den bort hjemme kan du sende et annet kodeord, så ringer og vibrerer den på full faen. Har heldigvis ikke fått bruk for den enda. Og hvis noen har funnet ut kodeordet og overvåker deg får du alltid vite; du mottar tross alt en sms hver gang.

Wikitude. Noe ala det gulesider nettopp har lagd for Iphone, men steder er tagget fra Wikipedia.

CoPilot Live. Fullverdig TomTom-erstatter, et vakkert stykke GPS-program. Har riktignok ikke prøvd den i bilen eller på tur, men jeg har lekt litt rundt i programmet.

Market

Trafikanten-app. Man fyller inn fra og til og får reiserute. Savner implementering av GPS, så man bare trenger å fylle inn "til". Ellers enkelt, raskt og greit.

ASTRO. Filbehandler

TaskPanel. Lite program som avslutter programmer som kjører i bakgrunnen

Androrb. Orb-klient for android, men har mange ulemper. Ikke søk, hakkete videoavspilling (gjelder dette bare meg?) Ikke mappeorganisering; ALT ligger på en satans lang alfabetisk liste. Finnes det alternativer til dette?

gkcd. Program som viser XKCD-tegneseriestriper. Flott og raskt program, men noe lite gjennomtenkt knappeoppsett hvis du holder med en hånd i landscape-modus.

NetCounter. Viser hvor mye som er lastet ned gjennom wifi og mobilnettet.

Meridian. Beste videoavspilleren jeg har funnet så langt.

 

Helvete, dette ble et langt innlegg :ohmy:

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Jeg lette etter en måte å synce telefonnummer med face, noe jeg delvis kan si jeg fant.

 

Gå til en homescreen med litt plass, "Widget-menyen"> Add Folder > Live Folder > Facebook Phonebook

I den mappa er alle facebook-kontaktene som har lagra telefonnummeret på face. Ring kontakten(e) du vil legge til, og legg på med en gang. Bak nr kommer det et pluss-tegn (+), som du kan trykke på for å adde nr.

 

Litt tungvint, men funker, med mindre du skal legge til veldig mange.

Lenke til kommentar

Har noen funnet en tilfredsstillende widget som lar deg spikre en "post-it" på en av hovedskjemene (altså en åpen lapp og ikke et program du må åpne for å lese teksten (jeg beskrev vel kanskje hva en widget er der? Har ikke sjekka opp betydningen, men gjetter bare).

 

Har prøvd Status Note (som man måtte åpne for å lese) og Stick(y?) Note som jeg synes var litt for enkel, bare en delvis transparent gul flekk på skjermen med tekst på. Jeg ønsker altså noe litt stiligere. Den sistnevnte førte også til at "Add to home ---> Android Widget"-lista på ble 4x så lang som den opprinnelig var fordi du får opp et valg for alle de forskjellige rutestørrelsene den tilbyr.

Lenke til kommentar
Har noen funnet en tilfredsstillende widget som lar deg spikre en "post-it" på en av hovedskjemene (altså en åpen lapp og ikke et program du må åpne for å lese teksten (jeg beskrev vel kanskje hva en widget er der? Har ikke sjekka opp betydningen, men gjetter bare).

 

Har prøvd Status Note (som man måtte åpne for å lese) og Stick(y?) Note som jeg synes var litt for enkel, bare en delvis transparent gul flekk på skjermen med tekst på. Jeg ønsker altså noe litt stiligere. Den sistnevnte førte også til at "Add to home ---> Android Widget"-lista på ble 4x så lang som den opprinnelig var fordi du får opp et valg for alle de forskjellige rutestørrelsene den tilbyr.

 

Disse valgene kan du fjerne slik at du kun har de størrelsene du pleier å bruke tilgjengelig.

Lenke til kommentar
lastet ned et program som heter billig bensin fra market, og synes dette er helt topp.

 

Dette programmet krever vel at brukerne er inne å oppdaterer prisene jevnlig for å fungere det da? Ellers vil jo prisene bli feil over lengre tid?

 

Det stemmer det:)Og man ser også når prisene er oppdatert med klokkeslett og dato.

Så da har man jo noe og forholde seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...