Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker handcent til sms som sikkert de fleste andre her gjør, men har et par problemer jeg ikke klarer og løse. For det første vil ikke telefonen (desire) vibrere når jeg får inn mld selvom jeg har haket av at den skal det og i de3t siste har den sluttet og sette et nummer på antall nye meldinger jeg ikke har åpnet ved ikonet på hjemmeskjermen. Andre som har/ har hatt tilsvarende problemer?

Lenke til kommentar

Jeg bruker handcent til sms som sikkert de fleste andre her gjør, men har et par problemer jeg ikke klarer og løse. For det første vil ikke telefonen (desire) vibrere når jeg får inn mld selvom jeg har haket av at den skal det og i de3t siste har den sluttet og sette et nummer på antall nye meldinger jeg ikke har åpnet ved ikonet på hjemmeskjermen. Andre som har/ har hatt tilsvarende problemer?

 

 

du bruker den kanskje ikke som en widget? da kommer det ikke teller

Lenke til kommentar

Jeg bruker handcent til sms som sikkert de fleste andre her gjør, men har et par problemer jeg ikke klarer og løse. For det første vil ikke telefonen (desire) vibrere når jeg får inn mld selvom jeg har haket av at den skal det og i de3t siste har den sluttet og sette et nummer på antall nye meldinger jeg ikke har åpnet ved ikonet på hjemmeskjermen. Andre som har/ har hatt tilsvarende problemer?

 

 

du bruker den kanskje ikke som en widget? da kommer det ikke teller

 

Hmm.. nei har ikke den som widget, men fikk da teller tidligere er jeg ganske så sikker på. Er det derfor det ikke vibrer også da?

Lenke til kommentar

Håper det er ok å komme med et "finnes det en app som..."-spørsmål.

 

Trenger en app som kan lagre posisjonen "on demand" (ikke tidsinnstill) til en fil som enkelt kan leses av på PC (eks XML, txt). Best er om den kan brukes offline. Trenger kun long/lat (x/y).

 

Det aller kuleste hadde vært om dette kunne vært gjort sammen med en barcode-leser.

 

Målet er å kartlegge hvor diverse er.

 

 

Spørsmålet er ikke helt lett å forstå. Mange gode tracklogging-programmer (f.eks. Oruxmaps) har den funksjonen det ser ut som du etterlyser.

 

I disse programmene kan du lagre din posisjon som enkeltfiler (veipunkter) og eksportere dem. Vanligvis eksporteres veipunkter i formatene .gpx eller .kml, som begge kan åpnes som tekstfiler i f. eks. OpenOffice. Her ser du posisjonen din - med en .kml-fil kan du se punktet og beskrivelse (i ditt tilfelle strekkode-tall) direkte i Google Earth. Data fra strekkodeleser kan du importere (klipp og lim) fra et dedikert program (f. eks. ScanPaste), og sette det inn i beskrivelses-avsnittet når du lager veipunktet. Disse dataene vises også når du åpner .gpx eller .kml filen som tekst.

 

For å få ut dataene du vil ha, må du imidlertid foreta litt redigeringsarbeid (bortklipping av unødvendig tilleggsinformasjon) i filene, og jeg har følelsen av at du egentlig spør om noe annet enn jeg har svart på her.

Endret av SvartUtenSukker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Copilot funker på fars Hero med 1.5, men den er rootet og programmet er kjøpt på Market.

Finnes det noen andre bra alternativ da? Synd at jeg ikke får Ndrive til å funke for det synes jeg var ganske bra, men det funka bare fram til prøvetiden var over.

 

NDrive kjøper du fra telefonen etter prøvetiden.

CoPilot kan du kjøpe direkte fra produsent her:

 

http://www.alk.eu.com/buynow/copilot/

 

 

Sygic Mobile Maps 10 kan du kjøpe her: http://www.sygic.com/

 

Navigon finner du på markedet, kan testes gratis i 30 dager.

Lenke til kommentar

Copilot funker på fars Hero med 1.5, men den er rootet og programmet er kjøpt på Market.

Finnes det noen andre bra alternativ da? Synd at jeg ikke får Ndrive til å funke for det synes jeg var ganske bra, men det funka bare fram til prøvetiden var over.

 

NDrive kjøper du fra telefonen etter prøvetiden.

CoPilot kan du kjøpe direkte fra produsent her:

 

http://www.alk.eu.com/buynow/copilot/

 

 

Sygic Mobile Maps 10 kan du kjøpe her: http://www.sygic.com/

 

Navigon finner du på markedet, kan testes gratis i 30 dager.

Har prøvd å kjøpe Ndrive, men det henger seg opp når jeg prøver.

Copilot funker ikke på 1.5 som jeg har.

 

Sygic har jeg ikke prøvd, men skal skjekke om det funker.

Navigon har jeg prøvd for en stund siden. Husker ikke hva det var, men det var noe som klikka når jeg prøvde det.

Lenke til kommentar

Brukte sygic mobilmaps 10 i Spania og Frankrike i mai og det fungerte veldig bra. Kan absolutt anbefales

 

Jeg også bruker mest Sygic og NDrive. Har også CoPilot men bruker det omtrent ikke.

Har også Navigon på min Nexus One, kan også bli bra. En oppdatering er vel like rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at spotify lagrer offline spillelister på internminnet???

Har en 80sanger av de 3333mulige å får beskjed om at minnet er fullt, dog ikke hvilket minne...

 

I så fall har spotify dritti på draget...

(Har 16Gb minnekort å 3Gb i bruk.)

Lenke til kommentar

Siden puristene har flyttet til en sjelden lest (men ikke unyttig) sidetråd, kan denne rolig utvikles til et forum for litt av hvert. Her en i sjangeren "noen som vet om en app som..."

 

... kan sende hvilken som helst fil fra telefonen til en Vista-PC med Bluetooth?

 

Har eksperimentert litt med dette i kveld. Android (eller Vista) temmelig sære når det gjelder denne typen eksportering. En fil merket med typebetegnelsen .kmz lar seg ikke overføre med ES, Astro etc, og heller ikke hvis man kaller den .txt. Men omdøper man den til .mp3, går det greit.

 

Dette er imidlertid enda mer tungvint enn den vanlige, tungvinte måten - å gå inn via Bluetooth i telefonens SD-kort gjennom "Min Datamaskin" og hente fila der. Noen som vet en app som skiter i hvilken filtype den sender fra seg?

Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at spotify lagrer offline spillelister på internminnet???

Har en 80sanger av de 3333mulige å får beskjed om at minnet er fullt, dog ikke hvilket minne...

 

I så fall har spotify dritti på draget...

(Har 16Gb minnekort å 3Gb i bruk.)

Nei, den lagrer på sd-kortet. Gå til settings -> sd card & phone storage -> available space under sd card og se hvor mye som er ledig. Det står også i spotify under more -> about. Hvis du laster ned Astro og velger tools -> sd card usage, kan du se hvor mye plass de forskjellige mappene tar.

(slike spørsmål bør forresten heller tas i Den store Android-tråden.)

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Finner ingen av de programmene jeg.

CoPilot og Sygic finner du nok ikke da de må kjøpes på markedet for å kunne lastes ned. Navigon og NDrive bør du finne, da de kjøpes innad i programmet, og den versjonen som ligger på markedet er en trial versjon :)

 

Hvorfor kommer du med slike uriktige påstander?

Både CoPilot og Sygic kan du kjøpe/laste ned direkte via produsent.

 

http://www.alk.eu.com/buynow/copilot/

 

http://www.sygic.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...