Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android

Anbefalte innlegg

Ah, supert :w00t: - bruker MOBAC

Jeg lagde meg et kart, men nå får jeg ikke opp noen kart overhodet...

- får heller ikke vist kartet på Rmaps med wifi :hmm: , er det statkart-sjø som er nede??

Du formulerer problemet for lite spesifikt til at jeg kan hjelpe deg med MOBAC. Fremgangsmåte for å lage Rmaps-kart er litt innfløkt, men godt beskrevet i MOBACs readme-fil; den virker.

At du ikke får til å vise statkart-sjø i Rmaps, kan skyldes at du har overskredet grensen for antall nedlastede tiles da du forsøkte å laste ned kartdata fra statkart-databasene i MOBAC. Disse tillater bare 10000 tiles per ip-adresse per dag. Rmaps' sjøkart virker hos meg.

Statkart har åpenbart ikke tenkt på at luringer nokså kjapt og enkelt kan omgå tiles-begrensningen - og for dette formålet har MOBAC en velplassert knapp som lar luringene pause nedlastingen.

EDIT: jf. edit til post #2064

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor får jeg bestillt sim for å kjøpe apps og hvordan gjør jeg det? trenger en forklaring for dummies :)

Dette vil koste deg totalt ca 15 kr:

http://cgi.ebay.co.uk/Vodafone-Pay-You-Go-Sim-Only-Pack-Vodafone-Sim-Card-/330322127024?cmd=ViewItem&pt=UK_Mobile_Home_Phones_Sim_Cards_CV&hash=item4ce8bba8b0

Du kan bruke både nye og brukte SIM. Du finner en mengde SIM både på ebay.com og ebay.co.uk

Ofte litt lavere porto/går raskere fra UK.

Du må også opprette en konto på Google Checkout, det er eneste måten å betale for apps på.

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Ah, supert :w00t: - bruker MOBAC

Jeg lagde meg et kart, men nå får jeg ikke opp noen kart overhodet...

- får heller ikke vist kartet på Rmaps med wifi :hmm: , er det statkart-sjø som er nede??

Du formulerer problemet for lite spesifikt til at jeg kan hjelpe deg med MOBAC. Fremgangsmåte for å lage Rmaps-kart er litt innfløkt, men godt beskrevet i MOBACs readme-fil; den virker.

At du ikke får til å vise statkart-sjø i Rmaps, kan skyldes at du har overskredet grensen for antall nedlastede tiles da du forsøkte å laste ned kartdata fra statkart-databasene i MOBAC. Disse tillater bare 10000 tiles per ip-adresse per dag. Rmaps' sjøkart virker hos meg.

Statkart har åpenbart ikke tenkt på at luringer nokså kjapt og enkelt kan omgå tiles-begrensningen - og for dette formålet har MOBAC en velplassert knapp som lar luringene pause nedlastingen.

EDIT: jf. edit til post #2064

Ok, men jeg tror jeg dropper det. Jeg fikk nemlig til å lage kart av Eniro-svenske sjøkart over Norge, disse var jo egentlig litt penere å se på... og bedre!

- Statens sjøkart har også kommet tilbake hos meg, i går fikk jeg bare røde kryss over hele skjermen... men på mystisk vis har de dukket opp igjen :ph34r:

Kommer til å lage kartene mine av Eniro sine... de var best!

Hittil har jeg hele Oslofjorden, og jobber med sørlandskysten ned til Mandal... Blir fint å leke meg med når jeg skal på ferie! :) - tror ikke det kommer på mer enn ca 2 gb, noe som er meget mindre enn ventet! :)

Lenke til kommentar

Får poste denne her også da, og ikke bare i den nye tråden:

"On My Way generates a one-time link so that your friends can see in real-time how far away you are. Useful for temporary sharing of your location. Your location is viewable from any smartphone or PC, no registration or installations required. And it's free!"

http://www.cyrket.com/p/android/com.batwood.onmyway/

Det er faktisk et ganske nyttig program - i stedet for stadig å SMSe "Nå er vi ti minutter unna!", "Nå er vi rett utenfor!" etc, om noen lurer så bare smell i vei en link som oppdateres kontinuerlig av din telefons GPS. Genialt!

post-14496-1276364397,9573_thumb.png

Lenke til kommentar

hvor får jeg bestillt sim for å kjøpe apps og hvordan gjør jeg det? trenger en forklaring for dummies :)

Dette vil koste deg totalt ca 15 kr:

http://cgi.ebay.co.uk/Vodafone-Pay-You-Go-Sim-Only-Pack-Vodafone-Sim-Card-/330322127024?cmd=ViewItem&pt=UK_Mobile_Home_Phones_Sim_Cards_CV&hash=item4ce8bba8b0

Du kan bruke både nye og brukte SIM. Du finner en mengde SIM både på ebay.com og ebay.co.uk

Ofte litt lavere porto/går raskere fra UK.

Du må også opprette en konto på Google Checkout, det er eneste måten å betale for apps på.

Har telefon som er låst til Telenor. Fungerer dette likevel?

Lenke til kommentar

Noen som vet om en bra kalender? (Desire 2.1)

Krav er at den skal støtte google calendar og da flere kalendre..

Jeg har min kalender pluss noen kompiser sine som er delt via google calendar slik at jeg ser når de jobber osv...

Den originale appen er litt ubrukelig siden den ikke fargekoder søylene. Det gjør at jeg MÅ gå inn på dagen for å se hvem som jobber når osv.

Takk på forhånd.

Dersom du har rootet telefonen din, evt. har et utenlandsk SIM-kort for hånden, kan du prøve Pure Calendar og/eller Pure Grid Calendar. De koster noen få dollar, men spør du meg er de verdt det.

Calendar Pad. Med fargeforskjeller og tekst på gjøremål i månedsvisning :)

Lenke til kommentar

Interessant tips!

Var selv inne og forsøkte, men automaten godtok ikke mitt IMEI-nr. Mener likevel at bindingstiden er knyttet til abonnementet, og ikke til telefonen. Skal ringe Telenor og forsøke muntlig.

Lenke til kommentar

Interessant tips!

Var selv inne og forsøkte, men automaten godtok ikke mitt IMEI-nr. Mener likevel at bindingstiden er knyttet til abonnementet, og ikke til telefonen. Skal ringe Telenor og forsøke muntlig.

en telefon er som oftest nok, har gjort det selv via telenor, pga portering tok en stund og jeg trengte mobilen med engang. var ingen problem så lenge man ikke brøt bindingen..for det ville kostet uansett.

Lenke til kommentar

Håper det er ok å komme med et "finnes det en app som..."-spørsmål.

Trenger en app som kan lagre posisjonen "on demand" (ikke tidsinnstill) til en fil som enkelt kan leses av på PC (eks XML, txt). Best er om den kan brukes offline. Trenger kun long/lat (x/y).

Det aller kuleste hadde vært om dette kunne vært gjort sammen med en barcode-leser.

Målet er å kartlegge hvor diverse er.

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...