Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg visste ikke at hvis man holder fingeren i ro på et sted på Google map kommer Street Map view frem, der ser du 360 graders bilde fra google-bilen hvis de har vært langs gata du trykker. Og de har kjørt rundt hele Norge omtrent. Jeg fant 360 bilde av gata mi i Drammen tilogmed.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at hvis man holder fingeren i ro på et sted på Google map kommer Street Map view frem, der ser du 180 graders bilde fra google-bilen hvis de har vært langs gata du trykker. Og de har kjørt rundt hele Norge omtrent. Jeg fant 360 bilde av gata mi i Drammen tilogmed.

Trykker du på meny kan du også slå på kompass funksjon som gjør slik at bildet på skjermen vises i samsvar med nord,s,ø,v og rettningen du holder telefonen.

Lenke til kommentar

Det var rimelig begrenset på vestlandet ser eg.

 

Må man ha nettilkobling mens man bruker waze eller holder det med GPS og så laste opp når man kommer hjem?

 

Man må manuelt legge inn veinavnene selv?

Man må ha nettilkobling, men det er sparsommelig med data som lastes opp/ned med sies det. I Waze redigeres alt av brukerne selv.

Jeg er såvidt begynt på min del av Vestlandet, det går ganske fort om vi først får en gjeng som kan komme i gang!

 

Hvordan kan jeg laste opp veier som jeg har oppdaget på Waze?

 

Kjørt en del veier i dag som ikke har vært lagt inn fra før.

Logg deg inn på http://world.waze.com. Under "Dashboard" der vil du finne rutene du har kjørt, og link til å redigere de.

 

Ellers inviteres alle Waze interessert til det norske forumet på Waze!!:

http://world.waze.com/forum/viewforum.php?f=54

Lenke til kommentar

En av de tingene jeg er mest fornøyd med er nytt keyboard. Ved bruk av feks EStrongs file manager kan du laste ned zip-filen, åpne den og installere apk direkte.

 

Brukte EStrong sin filemanager mest før, men etter at nyeste astro kom med bl.a. bluetooth og windows file share module, og hvor du kan bookmarke kataloger på et pc-share, hoppe ditt, kopiere, så hoppe til bokmerke på mobilen, paste, hoppe til neste bokmerke osv. Istedet for å trykke seg gjennom "uendelige" mapper.

 

Har f.eks. bokmerke på \\killerost-PC\e:\downloads\androids\, da kan jeg hoppe rett ditt jeg pleier å laste ned android programmer på PCen.

 

Nyttig.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg laste opp veier som jeg har oppdaget på Waze?

 

Kjørt en del veier i dag som ikke har vært lagt inn fra før.

Heisann,

Det finnes et Norsk forum på waze.com som man få svar på mange spørsmål også flere guider på hvordan det gjøres smile.gif

Og ja veiene må legges inn manuelt.

Dette er nesten som et simcityspill..hehe. Er lett og bli hekta på dette.

Jeg synnes det er et artig og spennende produkt, håper at brukermassen blir større slik at vi kan bygge opp nettværket fort:). Det er mange som har gjort en god jobb hittil.

Svenskene øker nettverket veldig fort, men de har noe flere brukere:(

 

Edit: ser at en svarte fortere.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Det var rimelig begrenset på vestlandet ser eg.

 

Må man ha nettilkobling mens man bruker waze eller holder det med GPS og så laste opp når man kommer hjem?

 

Man må manuelt legge inn veinavnene selv?

 

 

De er litt treige der:)

Det er en fordel for deg, da kan du høste inn mange poeng:)

Lenke til kommentar

Konkurranseinstinkt ja ... du kan få et svinepelz-poeng av meg hvis du vil. Gir du meg penger kan du få ti poeng!

 

Sist prøvde program: Spark. Gjesp.

 

Prøvde også AppBrain, litt kult. Håpte at jeg skulle klare å installere paid apps med det, men dengang ei, hehe. Uansett verdt en titt.

Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg ikke klarer å finne en musikkspiller som er bedre enn den orginale. Alle de andre SER penere ut, men har ikke funksjonene jeg vil ha enkelt tilgjengelig.

 

F.eks. i orginalspilleren får jeg fwd, start/pause, back knapper på tastelås skjermen, så jeg slipper slå av tastelåsen for å hoppe til neste låt eller pause. Det har ingen andre. I Meridian som den beste hittil, kan jeg ikke gå direkte til playlist fra "song played" bildet, må inn via menyen, og den husker ikke hvilken plate jeg spiller så jeg må browse frem dit. I orginalspilleren kan jeg bare trykke en knapp for playlist, og den husker plata jeg spiller.

 

Men jeg liker ikke utseendet på den.

Jeg har ikke bruk for periferi-funksjoner som videovisning, twitter posting, facebook-deling, nedlasting av coverbilder, og annet tøv som mixzing har.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Irriterer meg at jeg ikke klarer å finne en musikkspiller som er bedre enn den orginale. Alle de andre SER penere ut, men har ikke funksjonene jeg vil ha enkelt tilgjengelig.

 

F.eks. i orginalspilleren får jeg fwd, start/pause, back knapper på tastelås skjermen, så jeg slipper slå av tastelåsen for å hoppe til neste låt eller pause. Det har ingen andre. I Meridian som den beste hittil, kan jeg ikke gå direkte til playlist fra "song played" bildet, må inn via menyen, og den husker ikke hvilken plate jeg spiller så jeg må browse frem dit. I orginalspilleren kan jeg bare trykke en knapp for playlist, og den husker plata jeg spiller.

 

Men jeg liker ikke utseendet på den.

Jeg har ikke bruk for periferi-funksjoner som videovisning, twitter posting, facebook-deling, nedlasting av coverbilder, og annet tøv som mixzing har.

 

har du prøvd cubed? http://www.droidnytt.no/?p=2158

det med knapper på tastelåsmenyer er vel noe som er forbeholdt sense og sense-programmer(?)

Lenke til kommentar

Åja, jeg har Hero så jeg tenkte ikke på at det var eksklusive funksjoner for sense i htc-playeren.

Skulle også hatt en mere trinnløs volumkontroll, det blir enten bittelitt for lavt eller litt for høyt. Men det kan jo fikses med et headsett med volumknott på. Og ingen spillere har EQ.

 

Edit: Testet Cube3 nå..merkelig layout, men skjønte kuben etterhvert. Den klarte kunststykket å finne albumart til mine japanske metalplater, det skal den ha.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...