Gå til innhold

Innstalerte XP (Annen HDD) hvordan boote Vista

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjørte tidligere WIndows Vista x64 men måtte installere WinXP for å teste noe jeg hadde kjøpt.

Hadde tenkt å ha XP og Vista i dualboot men sånn ble det ikke nå har XP tatt over alt.

Når jeg velger at den skal boote fra Vista harddisken i BIOSEN komme rjeg til XP anyway :S

Hvordan får jeg den til å boote opp vista nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at du kommer til XP, uansett hvilken disk du velger i diskbootpriority? Du har åpenbart forsøkt å installere og installert XP, med å bruke både disk 0 og disk 1.

Uansett

-enten du kjører bootsect /nt60 manuelt fra XP-->mot den Vista disken, med slik : bootsect /nt60 X: /force   (X er bokstaven til Vista, når du ser det fra XP

-eller velg Vista som førstdiskbootpriority -- starte med Vista dvd--og velg Repair my computer fra i Install Now vindue  (ned til venstre på bilde). I tillegg må du kanskje utføre, når du er i Vista

cmd as admin

bcdedit /displayorder {ntldr} -addlast

Lenke til kommentar

Joda de er på 2 forskjellige disker, det var noe helt annet jeg mente.

Du skal kontrollere hva jeg siktet til:

-Når du er logget i Vista, enable fra ..folder options--kontroll panel....å vise alle skjulte systemfilene i C:\ partition.

-ser du noe ntldr og boot.ini inni der, i tillegg til ..bootmgr..og selvfølgelig andre skjulte filer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...