Rudde Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei, jeg kjørte tidligere WIndows Vista x64 men måtte installere WinXP for å teste noe jeg hadde kjøpt. Hadde tenkt å ha XP og Vista i dualboot men sånn ble det ikke nå har XP tatt over alt. Når jeg velger at den skal boote fra Vista harddisken i BIOSEN komme rjeg til XP anyway :S Hvordan får jeg den til å boote opp vista nå? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Er det slik at du kommer til XP, uansett hvilken disk du velger i diskbootpriority? Du har åpenbart forsøkt å installere og installert XP, med å bruke både disk 0 og disk 1. Uansett -enten du kjører bootsect /nt60 manuelt fra XP-->mot den Vista disken, med slik : bootsect /nt60 X: /force (X er bokstaven til Vista, når du ser det fra XP -eller velg Vista som førstdiskbootpriority -- starte med Vista dvd--og velg Repair my computer fra i Install Now vindue (ned til venstre på bilde). I tillegg må du kanskje utføre, når du er i Vista cmd as admin bcdedit /displayorder {ntldr} -addlast Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Nei de er plasert på 2 forskjellige harddisker. Fikk tilbake Vista med reparer windows xP Men nå skulle jeg gjære ha fått Windows XP i dual boot xP Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Joda de er på 2 forskjellige disker, det var noe helt annet jeg mente. Du skal kontrollere hva jeg siktet til: -Når du er logget i Vista, enable fra ..folder options--kontroll panel....å vise alle skjulte systemfilene i C:\ partition. -ser du noe ntldr og boot.ini inni der, i tillegg til ..bootmgr..og selvfølgelig andre skjulte filer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå