CurSe Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ikke helt sikker på om jeg traff rett kategori, men vil da tro at dette går under samliv av noe slag. Uansett, jeg lurte på om det er noen her som har delt leilighet med en venn og som kunne tenke seg å si noen ord om hvordan det er/var? Går man lei trynet på hverandre etter kort stund eller andre ting som man burde passe seg for? Grunnen til at jeg spør er at en kompis lurer på om jeg er interessert i å dele leiglighet med han pga at han er på flyttefot og det frister å finne en ny plass å bo pga at jeg er litt lei av å bo her jeg er nå, men samtidig så er jeg litt skeptisk siden vi plutselig kommer "tett innpå hverandre" eller hva man skal kalle det. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg bor på en relativt ny studentbolig, sammen med 3 andre gutter. Vi har vært vårt rom, hvert vårt bad, og felles kjøkken og stue. Det hele fungerer egentlig veldig bra. Men jeg tror du bør få en leilighet med store nok rom til at dere kan ha hver deres skrivepult og litt slikt der. Det er allright å kunne være litt for seg selv innimellom og. Det som jeg har for meg er det største irritasjonsmomentet ved å bo med andre, er rot. Om dere begge er ryddige, så bør det gå greit. Men det finnes ikke noe mer irriterende etter en lang dag, enn å komme hjem til bomba kjøkken, der du gjerne skal lage middag. Jeg tror det er langt lettere for to gutter å bo sammen, enn to jenter. Har for meg at vi er flinkere til å si i fra til "samboeren" om hva som er plagsomt. Vet om en del jenter her som irriterer seg grønne over naboene sine, men dem sier ikke noe til dem. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg tror det er langt lettere for to gutter å bo sammen, enn to jenter. Har for meg at vi er flinkere til å si i fra til "samboeren" om hva som er plagsomt. Vet om en del jenter her som irriterer seg grønne over naboene sine, men dem sier ikke noe til dem. For deretter å baksnakke naboene, noe som medfører demonisering isteden for oppklaring av problemet Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Uansett, jeg lurte på om det er noen her som har delt leilighet med en venn og som kunne tenke seg å si noen ord om hvordan det er/var?Går man lei trynet på hverandre etter kort stund eller andre ting som man burde passe seg for? Jeg bodde samme med en barndomskompis i studietiden. Vi prater ikke sammen i dag. Ikke det at vi kranglet, men det ble for tett. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 bodd med både en og 2 kompiser over flere år. noen hinder ståter man på men er man gode venner ordner det seg. jeg stortrives..... Lenke til kommentar
thrice Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Sett opp en liste over arbeidsoppgaver som skal følges til punkt og prikke. Det samme gjelder husregler. Hvis disse holdes kan det gå bra. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg har bodd sammen med en kompis, og det gikk fint. Men det er fort gjort å bli uvenner, du bør finne en "samboer" som du er temmelig sikker på å gå overens med selv om dere bor oppå hverandre over lang tid. Hvis kompisen din (eller du) alltid er blakk eller gnien med pengene sine kan fort gå skeis, penger er sikkert den enkleste måten å bli uvenner på. Spleis på det som skal spleises på, men ikke bli fanatisk med pengefordeling og mitt og ditt. Husk å være åpne med hverandre om ting som irriterer dere. Hvis du bor sammen med en veldig god kompis og du merker at du begynner å få ham i vranghalsen, flytt ut. Da er det bedre å bare fortsette som venner hver for dere enn å bli uvenner. Rydd opp etter deg når du har laget mat osv, det er ikke morsomt å gå i andres rot når du selv rydder etter deg. Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg var så dum og lot en kompis bo i min leilighet sammen med meg. Han skal ha for at han lagde middag og vasket litt, men jeg syns det ble utrolig irriterende da jeg måtte på jobb dag in og dag ut og han bare satt hjemme og ikke gjorde en dritt. Klaget over at han ikke hadde så mye penger, sier at det var jeg som brukte mest strøm så derfor skulle jeg betale mest av regningen og att på det, så stjal han maten JEG kjøpte inn. Han bare gikk og spiste det som var i kjøleskapet og gikk sjeldent på butikken for å handle. Så liker han den slags musikk jeg rett og slett ikke takler, noe som han må høre på HELE tiden. Da jeg kommer sliten hjem fra jobb og hører den musikken og legger merke til at middagen min er blitt spist opp, føler jeg for å kaste han med hue og ræva ut. + at han alltid henger hjemme så får aldri noe privat liv. Jeg gleder meg til han flytter ut. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Når man flytter sammen 2 personer må må se på forskjellige ting. - Er dette en rolig type eller en som fester mye ? Ja fester han mye må du regne med at det kan bli vors eller nach - Jobber han eller går han på skole? Vist dere jobber eller går på samme tid på skolen om dagen. Blir dere å være hjemme samtidig på kveldene. - Er denne personen ryddig , disiplinert og strukturert? Er greit å vite i forhold til når dere skal rydde , tar han ansvar for eget rot og evt. tar intiativ til å gjøre noe. - Er dere veldig gode venner? Vist ikke , så kanskje blir han å invitere masse folk på besøk . Veldig greit med samme vennekrets. - Hva gjør kompisen din på fritiden ? Driver han med sport eller trening så blir du nok å få noen timer for deg selv i leiligheten på kvelden. + Ha en leilighet med 2 store soverom + Ha en leilighet som ikke er lytt, at du lett hører lydene gjennom veggene. + Sørg for å fikse en leilighet med vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin. Vist ikke kan fort ting bli liggende og slenge. Siden dette er lett å legge til siden. * Ha en rutine på når det dere skal rydde sammen. Jeg har bodd med en kompis sammen nå i 1år. Han studere på dagtid , mens jeg jobber på kveldstid . Jeg reiser ofte på kurs/konferanser , mens han reiser ofte å besøker dama. Han trener mye fotball på kveldstid , mens jeg trener mye på dagtid. Dette gjør at vi ikke er rundt hverandre 24/7 i leiligheta og gjør at vi får tid til å være aleina. Det er veldig godt, særlig når man skal bo sammen lenge. Ha litt avslapping. Går man ikke lei av hverandre Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Sørg - for begges skyld - å bli enige om en skriftlig avtale (en slags samboerkontrakt) spesielt omkring det økonomiske og slik at fks den ene ikke plutselig kan stikke av en dag og den andre sitter igjen med "svarteper". Endret 16. april 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
Snailcake90 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 jeg bor sammens med 2 kamerater og stortrives med det egentlig, tror vi alle trives og vi har ingen nedskrevne regler o.l, men det er kanskje ikke så dumt, fordi det ser relativt ofte ganske så bombet ut her, men da tar vi storvask og så ser det skinnende fint ut en uke eller 2, og så er vi som regel tilbake til rotete igjen, men det er np. det er veldig sosialt og trivelig, vi har værtfall blitt bestevenner vil jeg si =) er 18 år alle 3 og jeg angrer hvertfall ikke et sekund på at jeg flytta sammens med den, et stort pluss for vår del er jo at huset er sykt lydisolert, så vi kan ha ville fester, noe vi setter pris på alle sammen, og det passer jævla bra for oss =) go for it Trådstarter. såfremt du synes personen er en allright kar i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Gjest ikke gjør det Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ikke helt sikker på om jeg traff rett kategori, men vil da tro at dette går under samliv av noe slag. Uansett, jeg lurte på om det er noen her som har delt leilighet med en venn og som kunne tenke seg å si noen ord om hvordan det er/var?Går man lei trynet på hverandre etter kort stund eller andre ting som man burde passe seg for? Grunnen til at jeg spør er at en kompis lurer på om jeg er interessert i å dele leiglighet med han pga at han er på flyttefot og det frister å finne en ny plass å bo pga at jeg er litt lei av å bo her jeg er nå, men samtidig så er jeg litt skeptisk siden vi plutselig kommer "tett innpå hverandre" eller hva man skal kalle det. Mitt råd er ikke å gjøre det. Bodde med en kompis i en 30 kvm leilighet på vgs. Ble altfor mye etterhvert. Fikk ikke pult xen i fred eller noe... Kom tett innpå hverandre og jeg fikk lyst til å mokke han ned flere ganger. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 30 kvadratmeter er da veldig lite, snuser litt på å få med meg 2 kompiser og flytte til byen til sommeren, da syns jeg at vi må ha ca 30-40 kvadratmeter per pers for ikke å gå oppå hverandre.. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg og en kompiss bodde i lag i en 40 kvadrat. Jeg er litt grisete, jeg snorker. Vi er litt forskjellige, så det gikk ikke så greit... Begge ble sure på hverandre. Og da kameraten skiftet døgnrytme ble det et par hull i veggene... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Bor også sammen med en kamerat. Han er ikke den mest utadvente, og bor faktisk ikke her så ofte, så ikke vært noe krangling. Ettersom vi går i samme klasse og har samme fag, samt spiller for samme fotballag og trener dermed sammen, går det ganske greit. Det er ikke slik at den ene vil høre på musikk mens den andre vil lese til prøve, f. eks., da vi har prøver samtidig. Om han hadde bodd her hver dag som meg kunne man kanskje diskutert mat litt mer. Dette er en hybel, og utrolig nok gidder han å pendle fra foreldrene sine nesten hver dag. Så når han først er her kjøper han bare en pizza eller noe. Så krangling om mat(penger) blir det heller ikke. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ikke helt sikker på om jeg traff rett kategori, men vil da tro at dette går under samliv av noe slag. Uansett, jeg lurte på om det er noen her som har delt leilighet med en venn og som kunne tenke seg å si noen ord om hvordan det er/var?Går man lei trynet på hverandre etter kort stund eller andre ting som man burde passe seg for? Grunnen til at jeg spør er at en kompis lurer på om jeg er interessert i å dele leiglighet med han pga at han er på flyttefot og det frister å finne en ny plass å bo pga at jeg er litt lei av å bo her jeg er nå, men samtidig så er jeg litt skeptisk siden vi plutselig kommer "tett innpå hverandre" eller hva man skal kalle det. jeg deler en student leilighet med broren min nå som vi begge studerer. funker greit det. noe småkrangel blir det av og til,men i det fulle og det hele funker det bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå